Morgen ga ik aubergine maken voor Siem, met een beetje paprika en rijst. Paprika en rijst vindt hij heerlijk, maar aubergine heb ik nog nooit voor hem gemaakt. Hoe doe ik dat het beste? Moet ik hem schillen, of kan de schil meegepureerd worden? En hoe lang kook je een aubergine? Ik gebruik die alleen in roerbak- of ovenschotels, maar koken heb ik nog nooit gedaan. Ik dacht aan zo'n 10 minuten. Te lang of te kort? Dank jullie wel!
ik kook hem 10 mn met schil...ik snij hem in blokjes kook eerst de aardappelen 10 min en de laatste 10 min doe ik dus de auberginne erbij en dan met de stamper fijn maken....het is zo zacht...
ik hem hem zonder schil gekookt, ook maar ff-tjes. Zoë eet zo wel alles wat ik voor haar ook, maar dit vond ze extreem vies! De tranen liepen haar over de wangen van het kokhalzen, haha! Ben benieuwd of Siem het lekker vond twinny
Juud, hoe maak je paprika dan? Moet het schilletje eraf? Mag dat met 6,5 mnd? heb het nog niet geprobeerd. Ik heb de aubergine trouwens wel geschild. En in blokjes gesneden, gestoomd.
ik schil aubergine altijd, ik vind de schil zelf ook zwaar vallen. En dan ff koken (10 min is lang zat hoor!) en pureren. Heb het in de pasta saus gedaan (met ui en tomaat).
Nou, Siem von het heeeerlijk! Maar ja, hij heeft ook nog nooit iets vies gevonden, wat ik kookte. Ik heb uiteindelijk macaroni gekookt, en de laatste 4 minuten de paprika en aubergine (beiden met schil) erbij gedaan. Grof pureren, scheutje olijfolie en klaar! Oh ja, ik had er nu ook voor het eerst een ministukje gehakt bij meegekookt, 8 minuten. Ging prima. @flippy: ik kijk altijd op potjes in de winkel, wat daar al in zit, en daar maak ik dan uit op wat ze dus kennelijk mogen. Paprika stond al op een potje voor 6 maanden, dus het kan gewoon.
Ik deed in het begin aubergine en paprika ook zonder schil. Niet dat het verschil maakte: Dirk kreeg er toch enorm eczeem van.
en aubergine vanaf waneer mogen ze dit hebben ? en vanaf waneer geven jullie kleine stukjes vlees erdoor ? en welk vlees ? En als jullie paprika geven den julie dan alleen paprika of hier bv rijst bij ?
eerst schilde ik de auberginne, begon het pas te geven toen hij goed de groenten hap at maar nu met schil en al ik geef er gewoon aardappels bij omdat Teun rijst niet zo lekker vind Vlees proberen we...vooral kip of gehakt maar dat vind hij niet zo lekker...dus krijgt hij het maar af en toe