Krijgt hij teveel?

Discussion in 'Voeding' started by Esmaralda, Jun 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Mijn jongste is nu 8 maanden en is altijd een goede eter geweest. Alle flessen gingen altijd leeg en al het eten wat hij kreeg lustte hij en at hij met smaak op.
    Hij heeft een duidelijke stop als hij vol zit, hij gaat namelijk dan huilen en draait zijn hoofd weg. Duidelijk genoeg.

Hij is nu 74 cm en rond de 9 kilo, dit kan iets minder zijn maar ook iets meer, ik heb het via onze weegschaal gedaan met mij samen. Dus niet heel precies.
    Alleen ik vraag me af of hij niet teveel krijgt? Dit is zijn schema:

09:00 210cc water + 7 schepjes friso 2 standaard + 8 eetlepels pap fijne granen van bambix. Hier maak ik een pap van die helemaal op gaat. Hij krijgt er wat diksap of water of thee bij. Brood hoeft hij niet sochtends. Dit had mijn oudste ook en die heb ik ook altijd pap gegeven.

13:00 1 banaan/appel en 1 broodje zonder korst met beleg (appelstroop ofzo iets) en wat drinken

15:00 fles 210 cc + 7 schepjes Friso 2

18:00 Warm eten (aardappels/rijst + groente en gekookte kip/gerulde runder gehakt) en wat drinken. Voor een idee voor de hoeveelheid, we gebruiken zo'n Ikea bakje (die gekleurde voor 1 euro.) Die zit vol en gaat leeg.

20:00 Laatste fles 210 cc + 7 schepjes Friso 2 en 1 eetlepel rijstebloem

Hij doet het hier super goed op, met minder is hij ontevreden. Maar ik vind hem zo'n 'propje' worden. Zijn grote broer was altijd heel slank, maar mijn jongste krijgt echt wat meer spekkie hihi. Niet enorm hoor, hij heeft geen rollen ofzo, maar meer een randje onderkin. Ben dus wel benieuwd wat jullie kids eten.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij zou in principe met 3x180/6 ook wel genoeg flesvoeding binnen krijgen. Het advies hier van 8-9 maand was 600 cc. En vanaf 9 maand 500cc

En met 9 maand kun je die middagfles laten vervallen en een halve fles (90/3 of 120/4) bij de boterham doen. Dan kan het fruit misschien in de ochtend, of naar de middag. Dat kan nu ook al, en dan evt een boterham met korstjes, of 2

En de avondfles kan ook wel zonder rijstebloem vaak. Ik merkte dat beide kinderen er rond de 6/7 maand juist onrustiger van gingen slapen.

Mijn oudste was veel dikker bij die leeftijd en lengte, die is uiteindelijk ook netjes op de middenlijn beland. Zolang je maar normale porties voert..

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vind de flessen erg groot en de tijd van 9-13 lang, zeker in verhouding met wat ie tussen 15-20 uur krijgt...zou het iets meer verdelen en de flessen kleiner maken, eigenlijk wat @deepfreeze zegt.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Bedankt voor je advies! Dat vond ik zelf ook al. Ik ga eerst maar beginnen met kleinere flessen.
    De rijstebloem doe ik er expres in omdat hij zolang slaapt. Hij slaapt van 20:00-09:00/10:00. Ben bang dat hij anders qua bloedsuiker te laag komt te zitten.

Ik ga het nu zo proberen:
    09:00 fles 180 cc water + 6 schepjes voeding en dan pap tot het stevig is, en wat te drinken
    12:00 1 broodje met fles 120 cc water + 4 schepjes voeding
    15:00 fruit (vers, maar hoeveelheid van 1 potje) met drinken
    18:00 warm eten en drinken
    20:00 180 cc fles + 6 schepjes voeding en 1 eetlepel rijstebloem

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Klopt daar heb je gelijk in, maar deze tijden zijn meer een indicatie. Hij word wakker als hij wakker word en dit varieert van 08:00 tot 10:00, daarop pas ik alles aan.
    Als ik hem om 10:00 zijn pap geef en om 12:00 al zijn brood vind ik er zo kort tussen zitten.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Fruit kun je gewoon naar behoefte geven. Vergelijken met potjes is niet echt te doen, omdat er vaak extra water in zit van de bereiding.
    Ik pureerde meestal 2-3 stuks fruit, hij at zijn deel. En wat er over was, at ik zelf wel op (lekker!). Maar gemiddeld was het dan 1,5 stuks.

Share This Page