Groentehap op 4 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door tihany, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hij krijgt nu in totaal zo'n 750cc melk. was voldoende zeiden ze.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier ging de kinderarts ook uit van 120cc per kilo lichaamsgewicht dus lijkt me dat van jou dan ook wel prima. Maar helpt het nu dan werkelijk tegen de reflux? Want dat was toch waarom je dat geadviseerd werd?
    Wat ik ook een beetje gek vind, is dat je meer groente mag geven omdat hij honger heeft. Je zou toch verwachten dat ze je zouden adviseren om de rest op te vullen met melk, omdat je nog 250cc extra zou mogen geven.

Mijn ervaring met reflux is: de groentenhap komt net zo goed omhoog, alleen spuugt ze het niet meer uit, maar zit ze alles nog een keer te kauwen. Oke, ze heeft na de groentenhap minder natte plekken op haar shirt, maar als ik zie hoe vaak ze nog zit te herkauwen en te slikken, dan weet ik toch wel dat het nog gewoon omhoog komt.

3. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Hij spuugt niet meer zo veel. Heb ook niet echt de indruk dat het hem omhoog komt. Zie hem toch niet echt herkauwen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sterker nog. JUIST bij reflux is het in de meeste gevallen onverstandig om voor 6 maanden iets naast de melk te geven, omdat reflux en overgevoeligheid of allergie voor voedsel vaak hand in hand gaan. Bijvoeding verergert het probleem dan alleen maar.

Bij reflux is meer willen meestal geen honger, maar pijn weg willen slikken. En dan is aanpassen van de medicatie, beter indikken van de melk en kleinere porties per keer geven vaak een betere aanpak.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En dat omhoogkomen en herkauwen is juist het pijnlijkste voor een kind. Pijnlijker dan uitspugen!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onbegrijpelijk advies!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hij is 6 kilo?
    Dan kom je toch eerder uit op zo'n 900cc.

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Precies, ik probeer ook te zeggen dat het wel lijkt alsof het weg is, maar dat helemaal niet zo is. Dus daarom snap ik dat advies ook niet zo goed.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vind het toch altijd weer heerlijk te lezen dat er mensen zijn hier op het forum die zich toch beter vinden in het geven van adviezen dan een KA..... Ga ervanuit dat die beste man wel een goede reden zal hebben voor deze adviezen...

En wat hoeveelheid melk betreft... vriendin van me haar jochie drinkt heel weinig, is flesweigeraar, gaat op een topdag misschin 400cc in........ groeit gelukkig verder wel... het aantal cc melk is een aanduiding voor de "normale" "gemiddelde" baby... helaas doet niet elke baby wat wij willen ;) en 'eerder' beginnen met BIJvoeding word toch wel vaker aangeraden bij Reflux, bij sommige kindjes (misschien mindere mate van reflux?) helpt het wel, bij andere weer niet... je kunt niet altijd alle beebs en JOUW mening over 1 kam scheren....

TS, luister naar je KA, wederom ga ik ervanuit dat die beste man/vrouw toch echt wel weet wat hij doet en wat hij gestudeerd heeft ;)

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Waar staat dat haar baby niet wil drinken? Volgens mij heeft haar baby juist nog steeds honger na het groentenhapje.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zeg ik dat haar baby niet wil drinken? er werden opmerkingen gemaakt over te weinig melk, dat is wat ik ermee wilde zeggen :)

12. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ok, ik vertaalde jouw post zo, omdat je zegt dat helaas niet alle kindjes doen wat wij willen. Daarmee wekte je de indruk dat je tevens op het kindje van TS doelde.

Trouwens, volgens mij heeft TS het ook niet over een kinderarts gehad, maar over het CB. Vind ik nogal een verschil.....

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb ik verkeerd gelezen, zag k&g staan...

Maar dan nog zullen die mensen na het behandelen van zovele babies ook wel een weten wat ze doen toch? en als TS het niet goed vind/vertrouwd raad ik haar aan alsnog een KA voor een Écht medisch advies te raadplegen!

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Was dat maar waar....:(

Als ik naar het CB had geluisterd dan liep ik nu nog steeds met een kindje dat alleen maar wakker was en aldoor huilde. Volgens het CB had ik een "wakker kindje" (van 's ochtends tot 's avonds wakker met 4 weken) en een "koppig kindje" (aldoor maar huilen) en dat spugen..dat hoorde erbij. Jaja.....Ik ben dus maar met mijn wakkere en koppige kindje naar de huisarts en kinderarts gegaan. Zantac gekregen en mijn wakkere, koppige kindje werd ineens een goed slapend, makkelijk kindje....;)

Ze hebben heus wel eens gelijk hoor, maar ook wel eens niet ;).

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dat is waar, dat geld voor alles en iedereen helaas... maar dat juist wel voeden bij reflux ben ik nu al meerdere malen tegengekomen, en denk dus dat het bij een mindere mate reflux wel baat zal hebben, maar bij de zwaardere gevallen zal het inderdaad niks uitmaken, of erger maken... maar goed, je probeert natuurlijk wel alle handvaten die je aantereikt worden

Deel Deze Pagina