Groentehap-probleempje

Discussion in 'Voeding' started by Esmeesmama, May 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée heeft sinds een paar weken besloten dat groentehapjes niet haar favoriete voedsel zijn.

Haar fruithap heeft ze zo weggewerkt en sinds een paar dagen eet ze ook een boterhammetje, maar haar avondeten is altijd een probleem. We moeten de volledige trukendoos opentrekken om haar een half potje van 200 gram op te laten eten. Soms gaat ze zelfs huilen...

Voor de volledigheid even haar schema:

8:30 uur flesje 200 ml met bambix
    10:00 - 12:00 uur slapen
    12:15 uur boterhammetje met leverpastei en flesje van 140 ml (zijn we aan het afbouwen)
    15:00 uur fruithap 100 ml met halve liga
    15:30 - 17:00 slapen
    17:15 uur groentehap met 100 ml melk als toetje
    20:30 flesje 200 ml met nutrix en daarna naar bed

Ik heb al verschillende merken potjes geprobeerd en ook om zelf te koken (dat was helemaal geen succes :( ), maar niets help.

Heeft iemand misschien een tip of is dit een fase ofzo?

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ahh de bekende trucendoos ;)
    Het valt me op dat Esmée haar groentehap 15 min nadat ze wakker is krijgt, wellicht valt het net te zwaar zo na het wakker zijn..

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien wil ze na het slapen eerst wat drinken (dorst)? Is dan al eventjes geleden volgens het schemaatje en dan na een tijdje pas eten?

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik vind dat je in de middag zoveel zo snel op elkaar geeft. In de ochtend is het 1 fles en dan pas om 12.15 een boterham.
    Misschien de ochtendfles iets vervroegen en rond een uur of 10 de fruithap geven. Rond een uur of 3 een flesje sap oid met een soepstengel ofzo en dan om 17.15-17.30 de groentehap.

Als ik Quinn zoveel eten zo dicht op elkaar geef eet en drinkt hij het ook niet op.

Beetje spelen met je schema kan geen kwaad denk ik.

succes.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Hier net zo...Lynn heeft tijd nodig tussen haar hapjes. Overal zit zo'n 2 a 3 uur tussen.

Ik geef 's ochtends om 7 uur een bord pap, rond half 11 het fruit, om 13 uur boterham met flesje, om half 5 de groente en om half 8 a 8 uur de laatste fles.

Soms krijgt ze een tussendoortje als liga of een rijstewafel, maar dat heeft direct effect op haar eetlust

6. pietje77

pietje77 Actief lid

Nov 7, 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Je zou iets aan het schema kunnen veranderen, maar ik zal je alvast vertellen dat dit bij mijn dochtertje ook zo was. Pap en brood geen probleem alleen dat warme eten was niet zo'n succes. Tot drama's aan toe van alles geprobeerd en zelfs bijna dwingend met z'n tweeen als er maar iets in kwam... Op verzoek van cb gewoon aanbieden wat we zelf aten, wil ze niets weghalen en beetje pap na. Geen probleem van maken. Ze is inmiddels drie jaar en nog steeds is warm eten een probleem. Soms wil het wel, soms niet. Ik heb haar nu wel zover dat ze altijd een hapje moet proeven, wat het ook is! En de volgende keer gewoon weer proberen! Succes, en ze verhongeren niet zomaar hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

7. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Bedankt voor de tips!

Ik heb vandaag inderdaad maar een beetje geschoven met haar schema (geen melk na de boterham en om 14:00 fruit).

Ze krijgt inderdaad vrij veel 's middags, maar dat komt ook omdat ze 's ochtends vrij laat uit bed komt (vinden wij stiekum wel erg fijn ;) ) en daarna ook nog wel zo'n twee uur slaapt 's morgens...

Ik moet eerlijk bekennen dat zowel mijn man als ik ook geen (gekookte) groenten lusten ( :confused: ), van kleins af aan al niet. Misschien is het wel iets erfelijks :D !

Maar ik ga jullie tips in ieder geval uitproberen, bedankt!

8. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hier ook opeens geen potje hoor, het lukt wel als ik het in de fles doe, gewoon dun genoeg maken(een beetje als de nutrix fles), een stukje creme kaas erdoor maakt het wat zoeter. vandaag bijv at ze tomaat(zonder schil en pitjes), aardappel, stukje witte vis en een wortel, klein creme kaasje met olijfolie en de bouillon fijngemixt, in de fles en heeft ze er 2 flessen uit vandaag, en dat neemt ze goed(2x 230 gaat op). fruit krijg ik er bijvoorbeeld niet in...aleen af en toe een stukje als ik het geef.

en ook hier lusten mijn man en ik allebei geen groenten.. zijn meer van de patat generatie moet ik heel eerlijk bekennen...beetje proberen met zelf potjes maken, als jij het niet wegkrijgt dan kan je niet verwachten dat zij het wel lekker opeet;)

9. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Haha, grappig dat jullie ook geen groenten lusten...! Wij eten eigenlijk altijd pasta's en rijst en roerbakken dan wel vaak wat ui, prei of paprika mee. Maar ja, Esmée is daar nu nog veel te klein voor.

Gisteren was ze ook weer hysterisch tijdens het avondeten. Ze komt dan al huilerig uit bed en dan weten we al wat er gaat gebeuren. We hebben haar eerst even iets laten drinken (diksap) en na een half uurtje haar eten warm gemaakt. De eerste happen gingen nog wel, maar toen ging ze miepen en dat werd steeds erger totdat ze echt ging huilen. We hebben haar uit de kinderstoel gehaald en op schoot gezet en dat gaat even goed, maar dan begint ze weer onrustig te worden. Tussen haar huilbuien door wil ze af en toe wel happen, dus ik heb niet het idee dat ze het supervies vind ofzo.

Daarna krijgt ze dan nog 100 ml melk en dat drinkt ze achter elkaar op en daarna is haar boze bui ook gelijk verdwenen. Dan is ze de rest van de avond weer vrolijk. Het is ons echt een raadsel...

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik zou echt de fles proberen, met een groentehapje gemixt met kaas en kip bijvoorbeeld(lees mijn receptje boven) is heel zacht, en je kunt het zelfs een beetje aanlengen met melk. eet ze wel niet met de lepel, maar dat komt ook wel weer goed, eerst maar wennen om groenten te eten vind ik!

wij eten allebei eiegenlijk zelfs geen tomaat of iets.. zijn echt wel erg, wel veel vis, of biefstukje met champignons, dus wel nog gezond redelijk, of spagetti of iets.

maar goed voor haar maak ik de fles met lekker veel wortel, aardappel of doperwtjes, kook alles tegelijk in 1 potje(zelfs de kip/vis/vlees), en gooi wat kookwater´in de mixer erbij, kaasje, en dan dat het lekker vloeibaar is. vandaag wilde ze zelfs haar melkfles niet omdat ze zag dat ik aan het koken was!dat is ook weer iets nieuws!

11. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Als je het fruit om 10 uur geeft dan voordat ze gaat slapen? Dan heb je op de middag wat meer ruimte. Mijn Esmee slaapt ook nog steeds lekker uit tot 9 uur half 10, zal wel in de naam zitten hihih.

12. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

Mijn zoon heeft ook die kuren gehad. Eerst at hij de zelf gemaakte hapjes op en ineens niet meer. Mijn moeder zei, doe er wat appelmoes doorheen. Dat heb ik gedaan en hij at het op. Dat hebben we even volgehouden en ineens lustte hij het ook weer zonder appelmoes.

Succes!

13. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Daar heb ik ook al aan zitten denken! Het enige potje wat ze eigenlijk zonder problemen opeet is bruine bonen met...appeltjes! Vandaag heeft ze dat weer bewezen, want ze heeft zonder mokken het hele potje leeggegeten.

Vanaf morgen gaan we een schep appelmoes door haar groente doen, bedankt voor de tip!

14. pietje77

pietje77 Actief lid

Nov 7, 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Tuurlijk gaat het kindje dan wel eten, maar echt de groenten proeven doet hij/zij niet. In principe verschuif je hiermee het probleem. Straks lust je kind alleen appelmoes...

15. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Ik vind zelf niet dat je het probleem verschuifd. De appelmoes ga je als het een tijdje lekker gaat afbouwen. Bij Milan ging het in één keer weer goed.

Share This Page