Spugen?

Discussion in 'Voeding' started by ssgerundt, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ons dochter is de laatste twee dagen overdag een of twee keer na de voeding alles weer aan het uitspugen?
    Nu vraag ik mij af hoe dat komt, doe ik iets fout of drinkt zij te veel... Ze weegt 4100 gram en krijgt 120 ml, 7 voedingen per dag!
    Op het CB zeiden ze dat dit niet te veel was....
    Wie kan mij helpen

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi,
    valentijn heeft ook flink gespuugd na de voedingen elke keer, maar dat was omdat ik genoodzaakt was om andere voeding te kopen omdat de mijne uitverkocht was :evil:
    maar ik heb nu weer de normale voeding zeg maar, en het spugen is over!
    misschien kan je andere voeding proberen....

3. evy261

evy261 Actief lid

Jul 11, 2006
    403
    0
    0
    hai hai,

heel erg herkenbaar. Onze kleine meid is ook flink aan het spugen. Ze zit nu aan 7 flesjes van 90cc. Ik merk bij haar, dat als ik wil verhogen, en het is voor haar teveel dat ze gaat spugen. Nu ben ik sinds 3 dagen Friso 1 normaal gaan mixen met Friso 1 extra (voor hongerige baby's)
    Dit gaat wel een stukje beter. Omdat ze toch na een fles wat honger had, maar als ik ging verhogen, kon ze het niet verwerken.

In principe is het niet teveel wat jij geeft. Als ze zelf aangeeft dat ze het nodig heeft.
    Ze hebben per kilo lichaamsgewicht 150 nodig. Dus met een baby van 4000 gram, heb je 600 cc voeding. En niet iedere baby is hetzelfde. Jouw kleine meid zit op 120, die van mij pas op 90.
    Ik zou zeggen volg je gevoel en laat je kleine meid het je maar "vertellen".

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik weet niet of je het al probeert maar je kindje wat meer rechtop voeden en na de voeding ook wat langer rechtop houden na het boertje.
    Zo heeft de voeding wat meer kans om te zakken.

Je kunt het altijd proberen, hier heeft het vaak wel effect (tenzij ze, zoals heel vaak :)) hebben besloten te gaan poepen na de fles, door het persen komt er vaak ook weer wat naar boven.

5. zwangie

zwangie Actief lid

Apr 9, 2007
    127
    0
    0
    @Evy: het is weliswaar een beetje off topic, maar je schrijft dat per kilo 150cc gegeven moet worden. Mijn dochter heeft in het ziekenhuis gelegen i.v.m. vroeggeboorte en daar zeggen ze dat ze nu (2960 gram, 2 weken oud, zou nu 28 weken zwanger zijn) minimaal 440 cc per 24 uur moet krijgen en liefst zelfs 600! Het leek mij al heel erg veel, maar nu zeker. Waar heb jij jouw info vandaag, dan kan ik morgen als ik bij de kinderarts ben eens even overleggen (ze drinkt trouwens ongeveer 530 cc per 24 uur, maar lijkt wel last van krampjes te hebben).

Alvast bedankt!

6. evy261

evy261 Actief lid

Jul 11, 2006
    403
    0
    0
    hoi zwangie,

Sorry voor de late reactie. Het is een beetje druk geweest :oops:

Ik heb toen een keer een schema gekregen van het cb. Daar stond dat op. Let wel dat het een richtlijn is! Ik vind 600 wel heel veel voor zo'n kleintje! Dat red die kleine van mij ook nog niet eens. Zij woog 2620 bij haar geboorte en de eerste week kreeg ze 30cc per fles. Nu weegt ze 3800 en zit ze aan de 95cc met 6 flessen.
    Ik zou toch wel kijken wat je kindje wil. (Zij kan het het beste aangeven als ze meer wil, of als ze genoeg heeft. 1 ding heb ik wel heel snel geleerd: vertrouw op je eigen gevoel!

Ps hoe was het bij de kinderarts?

Share This Page