Mijn zoontje wil niets meer drinken uit zijn flesje of zijn tuitbeker, ik heb diksap, melk, water, thee en verdunde roosvice geprobeerd maar als hij zijn flesje al ziet gaat ij huilen en duwt het flesje weg, hij wil überhaubt niets meer drinken. s'Ochtends krijgt hij wel 180cc binnen via het bambix papje, ook krijgt hij wat vocht binnen via zijn fruithapje, maar s'middag na zijn boterhammetje wil hij zijn melk niet, ook na zijn slaapje wil hij niets drinken en s'avonds voor het slapen gaan ook niet. Ik "leng" nu zijn eten aan met 150cc water maar dan lijkt het wel soep, ook heb ik hem 2 toetjes gegeven vanwege het extra vocht. Dit is nu al vanaf woensdag aan de gang. Ook zijn slaappatroon is dramatisch ( al een paar weken ), hij wil s'ochtends nog wel anderhalf uur slapen maar s'middag niet meer, hij gaat dan zijn hele bedje door en huilt alleen maar. Ik haal hem niet direct er weer uit maar om hem helemaal overstuur te laten worden vind ik ook zielig voor hem ( dan gaat hij hysterisch gillen ) s'Avonds is het helemaal erg, voor 22:30 wil hij niet meer slapen, dan gilt hij de hele boel bij elkaar. Er is niet veranderd, het bed ritueel is hetzelfde en om de dag gaat hij lekker in het grote bad. Wat kan er toch aan de hand zijn, ik begin me serieus zorgen te maken. Onze huisarts doet niet veel, zolang de baby 10 vingers en teentjes heeft is hij gezond
Wat wij altijd deden als ons zoontje alweer niet wilde drinken maakte ik zelf waterijsjes met fruit bv van 1 peer maakte ik 3 ijsjes aan met water dat werkte hier altijd heel goed.. En met slapen was bij ons een teken dat hij over ging naar 1 slaapje.
Ooh zelf ijsjes maken is echt een goeie tip! Ik heb hier nog peren liggen en gooi ze zo gelijk in de stomer /blender en vries ze straks in ( ik heb toevallig gisteren van die dingen gekocht om zelf ijslolly's te maken. Is hij niet te jong om zijn middagslaapje al over te slaan?
Tja jong oud bij ons hij pas sinds 1 maand over naar 1 slaapje zijn neefje was met 9 maanden ook al over naar 1 slaapje. Ons zoontje is 1 grote slaapkop ook niet altijd even leuk... Maar om erop terug te komen wat wij deden is hem sochtends steeds wat later op bed leggen eerst een kwartier later toen half uur tot half 1 en nu gaat hij om half 1 naar bed en slaapt dat 2-3 uur.. En dan heb je misschien ook kans dat hij savonds ook eerder kan/gaat slapen. En ik lees nu ook dat hij gilt is dat alleen als hij plat ligt? Anders zou het kunnen dat hij Miss last heeft van zijn oortjes...
Hij gaat al "piepen" als hij zijn bedje ziet, en als hij er eenmaal in ligt begint hij te huilen. Ik snap het gewoon niet.
Denk dat het een fase is. Met negen maanden komt ook de beruchte verlatingsangst om de hoek kijken. Wat je nu doet lijkt mij prima. Extra vocht geven via zijn eten en blijven proberen. Kijk of hij uit een tuit beker kan gaan drinken of een pakje drinken met rietje( rietjes beker) In knijpen en dan leren via een rietje te drinken sommige kinderen zijn klaar met de fles rond deze leeftijd. Dat naar bed brengen is lastig misschien zit er wel wat dwars een tandje dat door komt? Slaap je kan je ook wat later doen idd over gaan naar een slaapje per dag de ene doet het pas ruim naar zijn eerste verjaardag de andere voor zijn eerste verjaardag vaak zijn er ook veranderingen op komst ( kruipen lopen) ect ect. En je kunt je kind ook melk geven via een lepeltje hoe je vocht er in krijgt is niet belangrijk. Sterkte er mee soms is het echt lastig bepaalde fase.s
Hij heeft 2 tandjes onder, verder zie ik nog geen puntjes wat op doorkomende of aankomende tandjes lijkt, zijn broodje eten doet hij namelijk wel, net zoals zijn avondeten en zijn toetje en fruit. Verlatingsangst lijkt me ook niet de oorzaak, ik of zijn papa zijn altijd bij hem, oortjes zou kunnen maar waar moet ik dan op letten? Hij grijpt er niet naar. Zijn flesje melk heb ik nu net naar binnen gelepeld met 3 schepjes bambix er in zodat hij in ieder geval weer vocht binnen heeft. Vanmiddag heb ik een zelf gemaakt peren ijsje geprobeerd maar die wilde hij niet, hij weet nog niet wat hij er mee moet en duwde de hele tijd mijn hand weg. Ik heb wel zetpillen in huis, maar ik wilde die alleen geven als ik merk dat hij echt pijn heeft.
Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad met mijn kleine meisje (die 3 dagen jonger is dan jouw zoontje ) Bij haar lag het er waarschijnlijk aan dat haar 1e tandje nu net aan het doorkomen is en omdat ze verkouden was. Erg lastig! Ook al kun je nog geen nieuw tandje zien hij kan er wel al last van hebben voordat jij het ziet. Heb je niet iets van tandengel tegen de pijn zodat hij daarna misschien wel weer normaal drinkt? Dat hielp hier wel. En rustig zingen waardoor ze kalmeerde en toch opeens begon te drinken. Maar dat is waarschijnlijk meer iets wat voor elk kindje anders werkt.
geenzorgen mijn zoontje drinkt NIKS! hij eet dus 2 a 3 x per dag pap.... (wat ook al moeilijk gaat echt proppen) fruithap 200c groentehap met wat water 20cc maar hoor! thats it.. en hij groeit als kool is heel gezond.. ik maak me ook dagelijks druk hoor daar niet van...
Mijn dochter had op die leeftijd opeens een week of twee/drie dat ze alleen uit normale bekers wilde drinken