is het genoeg melk?

Discussion in 'Voeding' started by Nana79, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

Nov 26, 2008
    148
    0
    0
    NL
    Hoi,
    Mijn zoontje is geen flesdrinker. Ik heb altijd BV gegeven en sinds een maand wil ik hem ook KV geven maar hij weigert KV uit een flesje of een bekertje. Sap of thee uit een flesje gaat nog maar dat is ook maar ongeveer 100 ml per dag dat hij wil drinken. Ik geef nu geen BV meer, omdat ik geen melk meer heb. Ik vraag me af of KV in een papje geven hetzelfde is als KV drinken uit een flesje/beker? Want de enigste manier om hem toch melk te geven is echt alleen in een papje.
    En ik weet niet of hij zo genoeg melk binnenkrijgt. Hoeveel melk en hoeveel andere vocht moet een baby van 9 maanden binnenkrijgen?
    Dit krijgt hij per dag:
    - papje (van opvolgmelk ongeveer 180 ml)
    - fruithapje
    - boterham
    - groentehapje en yoghurt
    - papje (aangemaakt met water ongeveer 180 ml)
    Tussendoor dus sap/thee maar is ook maar ongeveer 100 ml per dag.

Is dit te weinig voor een baby van 9 maanden? Ik heb echt van alles geprobeerd om hem flesje/beker te geven met KV: door iemand anders, een gat in een spuuglap knippen dan onderdompelen in bv...

2. Nana79

Nana79 Actief lid

Nov 26, 2008
    148
    0
    0
    NL
    echt niemand?:(

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje is iets ouder.. maar ik was vorige week bij het cb en kreeg te horen dat het helemaal niet erg is dat mijn zoontje zo weinig opvolgmelk binnenkrijgt... hij drinkt namelijk heel slecht op het moment.
    dit krijgt hij nu:

- 200 ml opvolgmelk met bambix --> hij laat meestal 50 ml staan
    - 1 boterham
    - 200 ml opvolgmelk --> hij laat meestal 120 ml staan
    - fruit
    - groente
    - beetje yoghurt of kwark
    - 200 ml opvolgmelk --> hij laat meestal 50 ml staan

ik vroeg of ik niet beter de yoghurt kon weglaten, in de hoop dat hij dan zijn laatste fles zou leegdrinken maar ze hebben liever dat hij yoghurt krijgt en dan maar minder melk.
    volgens mij is pap geven gemaakt met opvolgmelk precies hetzelfde als alleen opvolgmelk geven.

mijn zoontje drinkt verder ook bijna niets.. het cb zegt dat ze niet graag in minimale hoeveelheden cc praten... gewoon in de gaten houden of hij goed plast.

hopelijk kun je hier iets mee!

Share This Page