3 maand 4 voedingen

Discussie in 'Voeding' gestart door veldtie, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veldtie

veldtie Lid

27 aug 2007
    6
    0
    0
    hallo allemaal.mijn dochter is nu 3 maand zit sinds een paar dagen op 4 voedingen is dat niet wat vroeg ze kreeg de laatste om 23 uur (moeosten haar wakker maken en bakte er niet veel van) en dan s'morgens om 7 uur weer en bakte ze er ook niet veel van ze krijgt nu 8-12-16-20 210/7
    of moet ze toch nog 5 voedingen ze krijgt ook al voeding voor hongerige baby halfie halfie

2. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Mijn dochter was ook 3,5 maand toen wij op 4 voedingen overgingen.Wij moesten haar ook wakker maken elke keer voor de laatste fles.Ik ben op gegeven moment ook van de 180/6 naar de 210/7 gegaan en haar gewoon laten liggen en toen ze pas de volgende dag om 9 uur.Heb nu ong zelfde schema als jou.

Hier zeiden ze richtlijn van 4 maanden of boven de 6 kilo en dat was ze al ruim.Je moet gewoon kijken of je kindje tevreden is en verder goed groeit,dan lijkt het me geen probleem!

Groetjes Jolanda

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is het dan niet beter om de voeding voor hongerige baby's te laten vervangen door 'normale' fv en dan 5x 180/6 aanbieden ipv 4x 210/7?

4. veldtie

veldtie Lid

27 aug 2007
    6
    0
    0
    hebben de forte voeding in overleg met het cb gedaan onze oudste dochter kreeg ook forte voeding vandaar

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vreemd want t ene kind is het andere niet.. Kan je dit niet overleggen met t cb, want dat lijkt mij toch vaag hoor..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor het grootste deel van kinderen van deze leeftijd is 4 voedingen te weinig. Over het algemeen moet je er van uitgaan dat vaker een kleine voeding gezonder is dan minder vaak een grote voeding (i.v.m. bloedsuikerspiegels en oprekken van de maag).

Voor een kind dat zo jong is vind ik 210/7 een extreem grote fles. En dan ook nog hongerlapjesvoeding.
    Dat is de hoeveelheid voor een kind van 8 kilo!

De meeste kinderen zouden gebaat zijn bij 5 of 6 flessen die veel kleiner zijn. En dan geen hongerlapjesvoeding, maar gewone.
    misschien toch maar eens overleggen met het CB?

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is ook moeilijk wakker te krijgen om 23 uur en ik kom vaak moeilijk uit met 5 flessen. Had dus het CB gebeld en ik mag echt geen 4 keer 210 geven! ze vinden hem daar te klein voor en ik moet nog minimaal een maand wachten! Ten eerste de tijd tussen de voedingen wordt dan te lang en ten tweede is een fles van 210 te groot voor zijn maagje!
    Hij is nu 3,5 maand, 7 kilo en 66 cm!
    (niet echt de kleinste dacht ik zo!)

Ook al moet ik hem wakker maken voor zijn voedingen hij moet die 5 flessen..hoeft ze niet helemaal op, maar zolang zonder voeding mocht niet. Bij het CB zelf geweest hier, en die zeiden precies hetzelfde!
    Dus blijf hem maar wakker maken..en wacht nog een maand.

kus miek

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tja, dit vind ik een moeilijke. Ik heb zelf de eerste 4 maanden puur op verzoek gevoed en door echt naar de meisjes te luisteren zaten ze ook al vrij snel op 4 flessen. (toen 4 x 180)
    Weet niet meer precies wanneer, geloof bij iets meer dan 3 maanden.

Wakker maken voor de 5e fles 's avonds werkte hier gewoon niet.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee wakker maken werkte hier ook niet. Alléén ik vind t vreemd dat ze dan voeding geeft voor hongerige baby's, dat is dus overbodig lijkt mij. Ik denk dat t t beste is om normale fv te geven en dan dus 5 flessen!

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa krijgt nog steeds 5 flessen en heeft dat ook echt nog nodig. ik vind het best vroeg voor jou kleine maar ja waarom wakker maken als het zo goed gaat.

11. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zit nog op 5 keer 200cc. Hij heeft het ook nodig zelfs naast de nutrix en de fruithap nog. Misschien over 2 weken ofzo naar 4 flessen ik kijk wel ff wat het cb voor advies gaat geven...

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jørre zit ook al op 4 voedingen.
    Ik voed op verzoek en dus regelt hij het zelf.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik zat met 3 maanden ook al op 4x 210/7. heb puur gekeken naar wat hij nodig heeft. ik moest hem steeds wakker maken voor zijn fles. Ben gewoon overgestapt. toen ik naar het CB ging vonden ze het gewoon goed hoor. terwijl hij toen nog lang geen zes kilo was.

Dus ligt ook echt aan het CB wat je hebt. Ik kijk gewoon naar wat ik denk dat Jeremy nodig heeft en hij is een heel verzadigd jongetje hoor.

14. nikita35

nikita35 Lid

28 nov 2006
    26
    0
    0
    horeca
    gelderland
    hallo allemaal ,onze dochter is nu 11 weken en drinkt overdag ook 4 voedingen maar ze doet het nog om en om 1 dag 5 en 1 dag 4 ze regelt hetzelf want ik geef borstvoeding .ze komt nog wel snachts voor 1 voeding , en als ze af en toe de fles krijgt (als ik niet kan) krijgt ze 210 oor hongerige baby`s want op andere haalt ze het maar 2 uur .

ik denk dat je ook naar de behoefte van je baby moet kijken .
    zij was met 8 weken ruim 6 kilo en moet nu over een paar dagen naar het consultatie buro en dan horen we het wel .
    maar even een vraagje (de reden dat ze zo veel in de fles krijgt is omdat ze dit ook uit de borst haalt , op het eind van de kraamtijd al over de 100)
    maar hoe zit het dan met haar maagje ? want met de borst geef je toch wat ze nodig hebben en dan mag het wel en met de fles is het teveel?

groetjes nikita

15. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    Mijn dochter gaat vandaag voor het eerst op 4 flessen ! Dit omdat ik het echt niet voor mekaar krijg om er 5 op een dag te proppen! Hoop dat het vanacht goed gaat ! Vast wel ! Ze liet heel vaak het laatste beetje staan dus ga het gewoon proberen. werkt het niet ga ik maar weer proppen :)

Ze slaapt nog heerlijk en moet nog aan haar 2e fles.. dus ik ga haar echt niet wakker maken hoor! en zie je mij die andere 4 flessen al bij haar naar binnen schuiven ? echhh ni!

xxx

16. veldtie

veldtie Lid

27 aug 2007
    6
    0
    0
    vandaag komt ze weer uit op 5 flessen waarschijnlijk gaan ook proberen om de forte voeding te minderen en dan weer met gewone voeding aanvullen allen de laatste fles krijgt ze wel met forte dan slaapt ze lekker door misschien zit ze er nu wel een beetje tussen in de ene keer 4 voedingen en de andere keer 5 we zien het wel
    allemaal voor de reacties meer reactie zijn natuurlijk altijd welkom

17. emmie

emmie Niet meer actief

hoi allemaal!
    Hier ook 4 flessen hoor (heel af en toe 5) maar dat is ook echt moeilijk!
    hier is het ongeveer zo : 7.00- 13.00- 18.00- 22.00
    elke dag weer anders maar dit is het dus ongeveer!
    en daar heeft hij ook echt genoeg aan...
    nou ja en als hij honger krijgt laat ie zich echt wel horen hoor!
    ik maak flessen klaar van 180cc water + 6schepjes voeding (+ 3 schepjes nutriton)\xxx

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou geen 2 verschillende produkten gebruiken als het niet nodig is.. Waarom ga je niet over op standaard voeding dan?

19. veldtie

veldtie Lid

27 aug 2007
    6
    0
    0
    dat hebben we gadaan om dat ze in het begin steeds om de 2 a 3 ur kwam toen hebben er forte voeding door gedaan om de tijd tuusen de flessen water langer te maken,we zijn nu dus aan het afbouwen we hebben geen zin om straks weer om 2 tot 3 uur te voeden dus doen het stapj voor stapje, als ze nou zonder de forte voeding wel weer om 23.00 uur een fles wil hebben is dat geen probleem hoor maar we moeten haar steeds wakker maken en dan drinkt ze er maar 50 cc van en ze slaapt er niet van door

Deel Deze Pagina