Goedemorgen moeders, Omdat Irem de laatste maand erg slecht sliep ben ik vorige week op het inloopspreekuur van het CB geweest. Hier bleek ze slecht 100 g aangekomen te zijn in 3 weken op de borstvoeding. Ze gaf me vervolgens het advies om s avonds een flesje Nutrilon 1 te geven voor het slapen gaan, zodat ze misschien wat beter door zou slapen. Ondertussen liep mijn bv ook erg achteruit door het slechte slapen s'nachts (met geluk zo'n 4 uurtjes, en dat 3 weken achter elkaar). Het flesje vorige week dinsdag voor het eerst gegeven in de avond maar dat is niet helemaal goed gelopen. Ze heeft hiervan een anafylactische shock gekregen (helemaal opgezwollen, dikke ogen, benauwd, geen contact meer mee te krijgen) en hebben een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht. Nu mocht ik van de ka een flesje Friso Allergy Care geven in de avond, maar wat is dat spul vies . Vind het dus ook niet raar dat ze het niet lust, maar ze blijft ondertussen wel honger houden. Mijn bv is nog steeds niet echt op peil (ondanks het om de 2 uur aanleggen) want ben gewoon op van de gebroken nachten. Ben zelf ondertussen ook op een dieet en volgende week hebben we een afspraak voor een huidtest, dus ben benieuwd. Hoe kan ik haar die Friso Allergycare nou het beste laten drinken? Zo vaak mogelijk aanbieden op de dag? Wil ze het uberhaupt wel als ze ernaast gewoon bv te drinken krijgt? Alvast bedankt Meryem
Heb je wel het idee dat ze tevreden/vol is na een borstvoeding? Anders zou je steeds wat na kunnen geven. Een andere optie is om echt een borstvoeding te vervangen door een flesje en dat dus consequent te doen. Meestal moeten kindjes even wennen aan een nieuwe smaak en zal ze het langzaam maar zeker wel drinken. Een andere optie is misschien om te kijken naar een soortgelijke voeding van een ander merk, die smaakt misschien ook iets anders. Ik heb zelf trouwens ook een tijdje een combi van bv en fv gegeven, dat ging prima. Ik gaf gewoon eerst wat bv en daarna wat fv na om de voeding compleet te maken. Ik vond de fv trouwens ook heel vies smaken, maar daar had Thijmen geen last van
Overdag heb ik wel het idee dat ze genoeg heeft van de bv, maar s avonds dus niet (en dan is het natuurlijk sowieso al wat minder, na een lange dag). De Nutrilon dronk ze wel gewoon in 1 teug leeg, dus die luste ze wel. Maar omdat ze nu zeer waarschijnlijk een koemelkallergie heeft mag ze alleen Friso Allergycare of Nutrimigen, maar die smaakt ongeveer net zo vies. Vind het lastig. Wil liever ook niet helemaal stoppen met de bv, dat is me ook niet aangeraden door het cb en de kinderarts ivm eventuele andere allergieen.
Als het echt alleen de smaak van dat spul is, zou je kunnen overwegen om er een drupje limonadesiroop in te doen of diksap oid. Dan smaakt het anders (hoop dat het daar niet nog viezer van wordt ) en drinkt ze het misschien wel.
Dat ga ik proberen, dank je wel. Ik zat er eerst aan te denken om het te mengen met wat bv. Maar ben bang dat ze dan nog niet lust en mijn 'oh zo kostbare' bv weg kan gooien, nu ik al niet zoveel heb.
je baby moet het echt leren drinken. Borstvoeding is natuurlijk wat zoeter en ligt er ook kwa smaak aan wat mama gegeten heeft. Daan heeft in het begin nutramigen ook niet lekker gevonden en na een paar dagen dronk hij het zo leeg. Misschien dat je eens wel nutramigen moet proberen misschien verschild dat net kwa smaak. Heb je wel een machteging gekregen voor het vergoeden van de voeding?
Nutramigen heb ik ook een aantal keer geprobeerd maar geen succes. Ze krijst de hele boel bij elkaar en heb onderhand de krassen in mijn gezicht staan van dr nageltjes Ik ben bang dat als ze naast de fles gewoon bv krijgt ze er niet aan gaat wennen. De machtiging krijg ik aankomende dinsdag. Ik ga het wel proberen te mengen met wat diksap en het diksap steeds wat meer weglaten. Hoop dat ze het uiteindelijk dan gewoon gaat drinken.
en kun je ook niet een beetje borstvoeding en flesvoeding mengen? Bv tweede bv en eenderde fv? Succes ermee hoor!