Mijn zoontje komt nu op de leeftijd dat hij een beetje met de pot mee kan eten. Het probleem is dat wij nogal van scherp gekruid eten houden. Ik maak bijvoorbeeld bijna nooit aardappels, groente en vlees klaar (oftewel een normale Hollandse maaltijd). Nu vraag ik me af of jullie kookboeken of websites weten met recepten die lekker zijn voor ons alledrie, zodat ik wat inspiratie kan opdoen...??
In Indonesie eten ze nooit aardappelen, vlees en groente...toch eten kinderen al vroeg met de pot mee. Gewoon je pot een beetje aanpassen. Saus bijvoorbeeld los van de groente of het vlees koken en je kind het eten zonder de saus geven. Kun je de saus lekker pittig maken. En de sambal niet door je eten doen, maar op je bord leggen. Als je bijvoorbeeld gewoon rijst neemt, en dan de groente niet pittig klaarmaakt, maar wel een pittig vleesgerecht, dan geef je je kind gewoon rijst met groente (vlees hebben ze voor een jaar toch nog niet nodig). Rapley is ideaal, dan geef je je kind gewoon een stuk gekookte groente, terwijl je zelf je pittige bord leegeet. Als je gewoon borstvoeding geeft, is de kans trouwens vrij groot dat je kinderen meteen al pittig mee willen eten. Mijn zoon lustte voor zijn verjaardag al kerriekip, en zijn zusje at op die leeftijd al boterham met kaas en zoete chilisaus (mijn lievelingstussendoortje).