wat voor lekkers geef jij je baby met 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Schilderijtje, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik was nieuwsgierig wat jullie je kindje allemaal voor tussendoortjes geven en als maaltijd.
    en wat voor beleg op brood.
    hier vind hij het niet zo lekker meer. van de week pindakaas geprobeerd dat ging opzich wel.
    doe ook weleens jam of rinse appelstroop. maar wil eigenlijk wel weer wat anders proberen wat niet zoet is bijvoorbeeld.

ik zelf: geef als tussendoortjes vaak soepstengel , liga geprakt, andere babykoekjes, komkommertje, fruit , potje olvarit jogurt met fruit , eitje ,en verder kom ik eigenlijk niet.mijn iedeen zijn op;)

ik geef nu weer potjes als warme maaltijd omdat hij die op het moment beter eet. volgende week weer vers proberen.
    hij heeft wel 1xtje groentesoep op bij mijn schoonouders:) mijn schoonmoeder en schoonzusjes vertelde dat dat mocht dus ging ik twijfelen en heb ik het toch gedaan. ( hij smulde er van!!! ) maarja wel errug zout natuurlijk.

2. tuc

tuc Niet meer actief

De hele dag door lekkers...mijn zoontje is gek op eten en dus op alles wat hij voorgeschoteld krijgt;)

maar als tussendoortjes: fruit, soepstengel, rijstewafel of rauwkost (paprika, komkommer ed) geen babykoekjes oid.
    als beleg: appelperenstroop van zonnatura, fruitpasta, geprakt vers fruit, een plakje kipfilet en (room)boter.

o en mag ik misschien nog een ongevraagde tip geven (anders doe je maar alsof je het niet gelezen hebt;)
    Geen potjes geven omdat hij dat beter eet, nu zijn hoeveelheden nog niet belangrijk en nu kun je hem goede smaak aanleren, dan maar wat minder, maar echt je komt straks heel moeilijk van de potjes af als ze dat gewend zijn.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fruit of rauwkost en verder met 7 maanden nog helemaal niets anders

beleg: vanaf 6 maanden van alles maar vooral appelstroop, jam, pindakaas, smeerworst, smeerkaas, vers fruit

Kinderen eten hier met de (zoutloze) pot mee en potjes alleen onderweg / noodgevallen. Met 7 maanden hoef je nog niet 'goed' te eten.. dat scheelt weer

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed ook vaak roomkaas op de boterham.

5. Schilderijtje

je hebt gelijk:) stom dat ik daar niet aan gedacht heb hihi.
    ik dacht altijd hij moet goed eten want anders komt hij snachts. ( hij komt hier soms wel 3 x snachts:$ maar ik geef hem niet elke 3x zijn fles want dan komt hij op 6 flessen als ik dat doe..

nu krijgt hij overdag 3 flessen en snachts 1
    dit is sinds een week of 2.
    daarvoor kreeg hij nutrilon maar die weigerde hij steeds toen dronk hij maar 1,5 fles. dus van weinig drinken gaat hij naar iets teveel;)

ik zie rauwkorts staan. hoe geef je dat dan? ik wist helemaal niet dat ze dat mochten.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor, daarom probeer ik het zo vriendelijk mogelijk te brengen haha. Maar helaas is goed eten overdag geen garantie voor goed slapen. Onze oudste at ook als een bouwvakker en die sliep tot 13 maanden heel beroerd.

nu is het met bijvoeding vooral belangrijk dat je kindje veel smaakjes leert en daardoor over een tijdje echt plezier heeft in het eten door de smaaksensatie. Nu zijn de hoeveelheden nog niet belangrijk omdat het nog maar bijvoeding is en de overstap naar vers moet je toch een keer maken dus dat is nu makkelijker dan wanneer hij tegen een jaar is.

Aan rauwkost geef ik paprika en komkommer...in het begin is het echt alleen likken eraan maar op een gegeven moment kunnen ze er echt vN eten.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

rijstwafels van goodies maar die verkopen ze niet (meer)
    verder soepstengel en toastjes van Melba (zodra ze tandjes had dus vanaf 2 weken ongeveer)
    verder extra portie fruit met Griekse yoghurt

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    soepstengels, rijstwafels, cracottes, koekjes van goodies, mini rijstewafels met fruit smaak, groente/fruit, kuipje appelmoes, van mn man krijgt ze soms een pepernoot of hap van zijn koek, daar ben ik niet blij mee maar zolang het bij heel soms blijft..
    meestal lukt het qua maaltijden en slaapjes trouwens niet eens om er een tussendoortje bij te geven.

op brood enkel nog boter eigenlijk, soms appelstroop. ze heeft kma dus de meeste gezonde smeerbare dingen mag ze niet.
    wist trouwens niet dat pindakaas al mocht! ga ik zeker proberen, zal ze vast heerlijk vinden. of zit daar melk in?

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    DL eet met ons mee qua groente, courgette/pompoen/wortel/pastinaak/aardappel/bataat/paprika etc (alles bio, dus groente van het seizoen)
    Fruit krijgt ze alleen peer en advocado ivm allergieen

Verder krijgt ze rijstewafel (bio) met cocoscream (ipv boter ivm kma)
    en brood (gluten, lactole en spelt vrij, wederom allergieen..)

Binnenkort wil ik haar geiten yogurt aanbieden voor de smaakontwikkeling en variatie.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Pindakaas zou ik voor het eerste jaar nog niet doen hoor

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als er geen bekende allergieën zijn kan het prima.

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als beleg gaf ik eerst kindersmeerkaas en appelstroop. Vaak genoeg ook alleen boter. Nu ben ik het een beetje aan het afwisselen met jam, kipfilet en gestampte muisjes.

Tussendoor gaf ik eerst een beetje fruit, later een koekje van goodies en nu krijgt ze ook wel eens een Nijntje koek.

13. Schilderijtje

pindakaas mag hoor met 6 maanden al. staat in het groeiboekje van cb;)

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Het is maar net welk lijstje je volgt :p
    Volgens stefan kleintjes mag het met 9 maanden

Vanaf 7 maanden volgens stefan kleintjes ;
    appelstroop
    perenstroop
    duindoornmoes
    geprakt fruit
    jonge kaas
    schijfjes fruit

15. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden en krijgt heel veel borstvoeding ( :p ) en verder:

- 's morgens korstje brood
    - heel soms fruit tussendoor bijv. banaan, mango
    - 's avonds groente, eerlijk gezegd krijgt hij dat ook nog niet elke avond

Ik moet het toch maar eens gaan uitbreiden denk ik, ik ben er best laat mee begonnen en merk dat hij echt nog voldoende heeft aan de melkvoedingen. De groente en fruit gaat er met moeite in, maar het korstje brood gaat steeds beter gelukkig.

Wat ik wel nog wilde schrijven is dat je i.i.g. echt niet te weinig geeft. Een babytje hoeft niet volgepropt te worden he, ik denk dat als je de groentes en fruit voldoende afwisselt dat je baby echt wel tevreden is.
    En wil je leuke babyrecepten dan raad ik je het boek 'Opperdepop' van de AH aan. Weet nog van mijn oudste dat er lekkere en leuke recepten in staan waar je zelf niet altijd op zou komen.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze met 7 maanden ook de hele dag lekkers. Borst was favoriet, en verder gewoon stukken groente en fruit. Brood waren we toen nog niet aan begonnen, laat staan aan broodbeleg. De eerste maanden is een boterham zo, met wat boter al lekker genoeg.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wow had jouw dochter met twee weken al tandjes?:D

18. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Met 7mnd hier alleen boter op boterham tot ongeveer een jaar. Vanaf 10mnd ook weleens kipfilet, smeerkaas maar geen zoet. Vanaf n jaar soms appelstroop. Ze eet meestal 2 boterhammetjes een met boter en een met kaas, philidelphia, kipfilet,smeerkaas, leverworst (deze heb ik van Kips, ze zitten per stuk verpakt ideaal want ik lust dat niet en vriendlief ook niet en n kuipje beschimmeld want ze krijgt 1x per weer leverworst)

Tussendoortjes met 7mnd 2 x per dag fruit smorgens en smiddags.
    Vanaf n maand of 10 smiddags ook wel eens n halve liga, rijstwafel van bambix (maar die zijn uit t assortiment).

Ik ben erg terughoudend met zoet vooral voor dr eerste jaar maar dat is ieder voor zich. Tuurlijk krijgt ze nu weleens n hapje van n stukje taart op n verjaardag maar ze vind tot nu toe rijstwafeltje, liga of wat rozijntjes ook prima en tomaat of paprika gaat er ook prima in!

19. Schilderijtje

dat mijn zoontje te weinig krijgt ben ik niet bang voor, en het is niet zo dat ik hem de hele dag door lekkers geef hoor.
    maar mijn zoontje houd van variatie. ( hij is dingen snel zat en wil dan een ander smaakje )
    fruit is niet zijn favoriet slaat hij ook vaak af. dus verzin ik vaak wat anders.
    ik geef hem meestal smorgens een tussendoortje en smiddags.
    verder ook niet echt hoor.

mijn kindje is met 3 maanden begonnen met bijvoeding ( op advies )
    en is hij dus al aardig wat gewend qua bijvoeding. daarom vind ik het leuk om nieuwe ideetjes op te doen.
    ik geef hem nu ook zo nu en dan een stukje stokbrood, die knaagt hij ook met gemak weg. ( en hij heeft helemaal geen tandjes nog )

ik las ook iets over een mikshake.
    gewoon flesvoeding met stukken fruit erin in de blender,
    lijkt me ook nog wel leuk om te proberen

20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

haha dan was ze een wonderkind :D nee ik bedoel 2 weken geleden (inmiddels 3) ;)

Deel Deze Pagina