Rietjesbekers???

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Zijn rietjesbekers altijd antilek? Zo ja, maakt dit dan niet uit voor tandjes en mondmotoriek? Dus hoeven ze niet te hard te zuigen dan net als bij een flesje?
    Gebruiken jullie rietjesbekers? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En welke rietjesbekers bevallen goed (welk merk)?
    Ik gebruik nu een tuitbeker zonder antilek voor de kleine en dat gaat goed. Moet ik nou nog een rietjesbeker gaan gebruiken of gewoon maar oefenen met een normale beker? Wat hebben jullie gedaan?
    By the way, onze kleine is 12 maanden.

Sorry voor alle vragen, maar moet me een beetje oriënteren op dit gebied.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Echt helemaal niemand een reactie? Jammer.

3. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik weet dat mijn broers bij mijn nichtjes rietjesbekers en soms gewoon pakjes geven. Ze konden allebei al vrij snel uit een rietje drinken.
    In principe moeten ze hier anders zuigen omdat dit kleiner in hun mond is dan een speen van een fles.
    Je kan nog wel een tuitbeker gebruiken. Je kan sowieso wel af en toe een slokje geven uit een gewone beker alleen is hun motoriek nog niet zo heel goed dat ze het al die tijd goed vast kunnen houden.
    Ik hoop dat je hier een beetje verder mee komt.

4. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik heb een rietjesbeker van Nuby. Maar dat bevalt me eigenlijk helemaal niks. Hij lekt enorm! Maar ja, tot nu toe geen andere goede gevonden. En mijn meisje kan niet uit een anti lek beker drinken. Dat snapt ze niet...

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb toch nu al een paar maanden een rietjesbeker van het prenatal eigen merk, en bevalt prima!! Deze week heeft ze ook voor het eerst uit een pakje gedronken en dit ging dus ook goed...

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Rietjesbekers zijn beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker. Gewone beker is natuurlijk het allerhandigst. Sommige kinderen zijn er vrij vlot handig in dus het is te proberen.

Hier altijd rietjesbekers van nuby, bevielen goed. Zijn ook antilek... (tenzij ze lek zijn bij bijvoorbeeld verkeerd opdraaien)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb zo'n pakket van Nuby waar ook een rietjesbeker in zit (overgehaald door de dame van felicitas..:x) maar vraag me af vanaf wanneer je een rietjes beker kunt gebruiken?
    En is het handiger dan een tuitbeker?
    Ik gebruik wel nuby beker een zachte tuit (speen), dit gaat goed, wanneer kan je naar een harde tuitbeker gaan? Of is een rietjes beker dan makkelijker? En wanneer gingen jullie met een oefenbeker aan de slag? Deze gebruik ik af en toe en gaat best goed.

8. Alita

Alita Niet meer actief

rietjesbeker ben ik rond de 8 maanden ofzo mee begonnen, maar dat ligt ook aan je kindje hoor. De oefenbeker gaat hier ook al een tijdje best goed alleen de laatste slok laat ze dus gewoon uit de mond vallen hahaha..

Gewoon eens uitproberen en als het echt niet lukt over een tijd nog eens, hier heb ik m gewoon laten staan en uiteindelijk moest ze wel drinken want ze had dorst..

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Rietjes beker van Nuby gaat hier goed, nu sinds een weekje. Bij een pakje drinken gaat het nog te snel en verslikt ze zich net zoals bij een gewone beker.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    De Nuby beker snapt ze hier niet maar heb nu de difrax antilek rietjes beker en die gaat erg goed!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Meneertje heeft nog nooit uit een rietjesbeker gedronken, en drinken uit een rietje snapt hij nu dus ook niet.
    Maar hij drinkt supergoed uit een gewone beker, dus laat maar zitten die rietjes! Liefst een vrij kleine beker, zonder oren, of desnoods met 2 oren. Dan gaat het prima. Volgens mij hoeven die rietjesbekers ook helemaal niet; behalve als het alternatief een fles of tuitbeker is - die zijn slechter voor de spraakontwikkeling, schijnt.

Geen idee hoe het zit met antilek bij rietjesbekers...

Deel Deze Pagina