hey, mijn 8 weken oude baby heeft al weken last van krampjes. ik wil hem onder de voeding af en toe laten stoppen voor een boertje, maar hij wordt KEI gek als ik die fles uit zn mond haal, dan begint ie te krijsen totdat hij die fles terug krijgt en gaat dan als een gek zitten lurken aan die fles. dat is dus zeker geen optie? iemand hier ook ervaring mee? ook vaak na de voeding huilt ie nog en gaat met zn hoofd schudden. ik vraag me af of hij dan krampjes heeft of gewoon niet genoeg heeft gehad.. op het CB hebbe ze gezegt dat hij 100 water moet ipv 90 op 3 schepjes, om de krampjes te verminderen. maar ja, dat arme kind heeft onwijze honger ik weet niet wat ik eraan moet doen... of gewoon 90 water doen en meer krampjes maar wel meer voldaan? of gewoon 100 water en minder voldaan en minder krampjes...iemand adviezen? xx
en ik had nog een vraagje, hij doet zijn tong na het eten ook vaak naar buiten en weer naar binnen, en een beetje bubbeltjes van spuug. kan het zo zijn dat hij misschien huilt na het eten omdat hij maagzuur heeft? en zo ja..wat kan ik daar aan doen?
Hoe zwaar is je kleine? En hoeveel flesjes krijgt hij. Ik vind 100cc flesjes wel klein voor een 8 weken oude baby..
die 10 cc extra water wat ze adviseren is gewoon een beetje om te foppen en de voeding iets lichter te laten doen lijken... ik zou gewoon proberen een grotere fles te maken en kijken wat hij daarvan op krijgt (120cc water, 4 schepjes) daar is hij volgens mij allang aan toe! Als mijn zoontje een oprispering krijgt zie je hem zeg maar herkauwen.... (hihihi) zolang je kindje er geen last van heeft zou ik er ook niets aan doen. En bellen blazen doet de mijne ook, hoort er allemaal bij...
ja ik ehb een hele kleine baby en is 4 kg en 20 gram. hij is er nog niet aan toe om om de 4 uur een voeding te krijgen en wil er niet aan wennen (3 dagen geprobeerd maar het lukt gewoonweg niet!) dus vandaar....
nouja 6 voedingen + een nachtvoeding dus met 100 cc en 3 schepjes. maar dat is zo ivm zn lengte en gewicht. en omdat ie er dus nog niet aan toe was (wel geprobeerd) naar 5 voedingen te gaan
Ik zou proberen de flessen wat groter te maken. Volgens mij kan hij dat wel hebben hoor. En misschien komt er zo wel 4 uur tussen de voedingen.
ik heb een dochtertje van 5 weken en geef 6 flessen op een dag, van het cb mocht ik ook maar 100 cc geven met 3 schepjes maar volgens mij had ze soms veel meer honger. ik maak ook gewoon 120 cc nu met 4 schepjes, soms drinkt ze dat op en soms niet maar dan heeft ze in iedergeval de keus. en zo kwam er ook 4 uur tussen! doe wat je eigen gevoel zegt, cb handelt gewoon volgens de richtlijnen maar ieder kind is anders! succes ermee groetjes sandy
Waarom zou ie met 100 water minder voldaan zijn als met 90? Het is toch hetzelfde aantal schepjes? Of zie ik het verkeerd?
Als je 10 cc extra water doet, moeten ze net even wat langer zuigen.. En jonge babies zuigen net zolang totdat hun zuigbehoefte voldaan is. Pas op latere leeftijd (rond de 9 maand? )verdwijnt die behoefte, en maakt plaats voor gewone honger.. Maar als hij 4 kilo is zit je inderdaad op 6-7 flesjes van 100cc.. Hij doet wel minimaal 15-20 minuten over zijn fles? En werkt een fopspeen ook niet? Bij zuigen (fles of fospspeen) gaan de darmen reageren. Vaak krijgen ze dan minder last van krampjes. Je zou kunnen overstappen of voeding tegen krampjes?
dat is het hem nou juist, ik heb het voor dit weekend ook geprobeerd 2 a 3 dagen met 120 en 4 schepjes maar hij blijft om de 3 uur komen. dus dan ga ik er maar vanuit dat hij er nog niet aan toe was. hij kent ook zijn grens niet, stel ik zou hem een volle fles geven zou ie het nog opdrinken, hij weet niet van ophouden, ik geef m daarna ook wel zn speen dat werkt wel maar het is meer dat ik wil zeggen dat al geefik m 120 dat hij die toch wel opdrinkt of hij nou honger heeft of niet. hij heeft al de lichtste voeding (extra care) dus die is al licht verteerbaar en die is ook tegen krampjes.
Mijn zoontje zat na een week al boven de 100 cc. Hij woog 3560 bij de geboorte maar kon gewoon goed drinken en ik mocht op het laatst van de kraamhulp 110 aanbieden toen ze net weg ging dus toen was hij 8 dagen. Ik heb elke keer iets meer gedaan toen ik zag dat hij nog honger had na de fles. En hij kwam ook gewoon om de 3 uur. Op een gegeven moment moest ik 'm echt om de 3 uur wakker maken dus gaf hij zelf aan dat hij er 4 uur tussen kon. Zo heb ik het elke keer op gehoogd. Als hij vol zit laat hij het echt wel staan en als hij het toch op drinkt geeft hij het wel terug als het toch teveel was. Ik moest op een gegeven moment wel 20 cc water erbij doen omdat hij z'n ontlasting moeilijk kwijt kon maar daardoor werd de voeding juist zo dun dat hij meer begon te spugen en z'n ontlasting ging niet beter dus daar ben ik toen ook mee gestopt.
ik ben toch maar weer overgestapt net 120 water 4 schepjes en ik kijk wel. heb sinds gisteren ipv 100 water 90 water gedaan (3 schepjes) en heeft vandaag toch weer gepoept (ook buikje met de klok mee gemasseerd) ja ze zeiden tegen mij dat ik juist niet meer moet geven dan hij mag hebben omdat hij dan te veel aan komt (dat deed ie ook op fles voeding 225 gram in 1 week! echt teveel gewoon) en het een papperig kindje zou kunnen worden. en in vergelijking wat hij nu is klein met gezond baby vet ga ik hem niet volduwen met meer melk als hij daar te dik van kan worden. ik denk dat ik misschien nutriton (johannesbrood pitmeel) ga gebruiken, misschien is ie dan wat langer voldaan. maarja..dat boertje he, hij boert gewoon niet goed. soms pas na 20 minute en dan heb ik zo'n ontzettend lamme armen (en in die tijd dat ie niet boert huilt hij zich een breuk en schud met zijn hoofd omdat dat boertje maar klem zit! germ..
Ik heb liever een kindje dat iets boven in de curve zit met z'n gewicht dan een kindje dat huilt van de honger. Ik let niet op gemiddelde of wat het cb zegt ik kijk naar mijn kindje! Ieder kindje is anders! Mijn zoontje kwam in het begin ook erg aan, op het cb zeiden ze dat het wel een beetje teveel was. Hij zit ook vanaf het begin op de bovenste lijn in de groeicurve wat gewicht betreft. Maar ik ben heel makkelijk, als hij honger heeft heeft hij honger! Liever een kindje dat iets te flink is en tevreden hoor! Mijn zoontje boert ook niet altijd na de fles, ik hou 'm altijd een tijd rechtop maar op een gegeven moment begint hij ook te jammeren dan leg ik 'm gewoon lekker op z'n speelkleed en dan is het goed. Soms krijgt hij dan de hik of hij boert als ik 'm later op pak. Hij vind het juist niet leuk als ik 'm na de fles maar blijf vast houden!
Die krampjes voeding is inderdaad wat lichter.. Misschien werkt nutriton dan wel om het te verdikken.. Ik hoop dat het de krampjes niet verergerd..
Ik had trouwens ook gehoord dat in sommige gevallen kindjes juist van jbpm meer krampjes krijgen?! Het is toch een beetje uitzoeken wat voor jou kindje werkt...
ik hoop het ook niet, bijsommige helpt het juist tegen krampjes bij andere wordt het erger hoorde ik. en mijn kindje zit niet laag in de curve hij was juist goed. en ik vind niet dat ik m helemaal vol moet stoppen noch voor de krampjes nog voor ie te zwaar is. maar goed iedereen is anders.
Heb je wel eens de druppels tegen krampjes van VSM geprobeerd? Die hielpen bij ons ook goed. En ik weet niet of je op mij doelt met die laatste opmerking? Ik vind ook niet dat je een kindje moet vol stoppen maar als mijn kindje aangeeft dat hij honger heeft of meer voeding nodig heeft dan gemiddeld ga ik daar niet moeilijk over doen maar wat je zegt; iedereen is anders.
ik doelde niet op jou persoonlijk maar was meer een algemene opmerking sorry als het zo over kwam. maar ik bedoel meer met volstoppen, bij rico is het nooit duidelijk of hij huilt van de honger of van krampjes. hij doet bij beide precies het zelfde en het hangt wat samen met etenstijd dus vandaar dat ik zeg volstoppen. hij huilt daarna of van de honger of van krampjes dat is altijd anders dus ik weet niet meer wanneer hij waarom huilt op die momenten snapje? en ja ik gebruik al cinababy maar werkt volgens mij niet echt goed bij hem. mag je dat ook in de fles zelf mengen? misschien dat het dan wel werkt (want op de bijsluiter stond het liefst een half uur voor of na het eten en niet in dat half uur..snapje? ja lekker duidelijk maar ik masseer zijn buik TIJDENS het eten. (anders lukt het ECHT NIET wordt ie kei gek van gaat ie het op een gille zetten) en ik wil het liefst dat hij rustig kan eten en niet met dat gedruk op zijn buik maarja als dat de enigste manier is om m minder krampjes te laten krijgen na het eten, en hem te laten poepen (want dat loopt nogal moeizaam) dan moet het maar voorlopig. volgens mij vind ie het ook niet heel erg dat ik het doe, hij kreunt soms 'n x en ik masseer ook maar 2 minuutjes ofzo. verder..hij drinkt zijn fles echt als ik hem toelaat doen binnen 5 minuten leeg dat is echt absurt gewoon:S dus geef m ondertussen regelmatig mijn pink. (doet ie overigens niet moeilijk over) dus ja..is het dan honger of niet...ingewikkeld soms hoor deze "kramp" en "zoek" weken..
Ik heb ook nog weleens gehoord dat mensen sab-simplex gebruiken.. Geen idee wat het precies is, maar je zou er eens naar kunnen zoeken?