Vanaf welke leeftijd gaven jullie de fruithap. Esmee blijft hongerig na 5 flessen van 200 cc, maar ze is nog maar 9 weken. Ik kan de flessen niet meer ophogen...
Kun je geen flessen van 210 geven met 7 scheppen en nutrilon is me aangeraden ipv andere merken. een wat verdikking erin?
Wanneer geven jullie de fruithap, is dat voor of na de fles of tussen de flessen door. En een heel potje tegelijk of verdeeld of de dag? Ik wil vanmiddag toch maar eens de eerste gaan geven...
Hier raadt het cb fruithap pas aan vanaf 6 maanden, zeker als er allergieen in de familie voorkomen. Ik ben pas met 6 maanden begonnen met de fruithap. Een vriendin van mij met 4 maand maar het cb stond niet te juichen. Ik geef het tussen de flessen door en ik ben begonnen met een paar lepeltjes. Lynn eet nu pas volledige potjes, ze moest erg wennen. Maar ipv fruithap, kun je geen rijstebloem geven? Das wat neutraler en "veiliger" dan fruit.
das een beetje naar eigen inzicht. op de verpakking staat 2 tot 3 eetlepels per 200 cc. Maar je kan beginnen met een paar theelepels. Ook de nutrix raden ze pas aan als je kindje 4 maanden is, dan zijn de darmen er klaar voor. Wat zegt je cb er over dan? Als je kindje echt zo hongerig is, moeten ze je echt serieus nemen. Je zit ook al op speciale voeding voor hongerige baby's?
Jeee wat een hongerig meisje heb je. Ik zou maandag overleggen en echt duidelijk maken dat dit geen doen is. En vraag maar wat ze vinden van die rijstebloem. Succes ermee
Ik heb nog kort geleden hier op het forum gelezen dat iemand ook veeeel eerder is begonnen met bijvoeding. Dit ook omdat baby toch achteraf gezien 1 maand ouder was. (dus niet met 40 weken is geboren maar met 45 weken of zo). Dan zijn ze ook eerder toe aan bijvoeding. Ik ben na 5 maanden dacht ik met bijvoeding begonnen. Hangt per kindje af of je een hele potje kunt geven meteen of niet. Mijn zoontje kon meteen al die potjes van 4 mnd op. Je kunt wel beter eerst fruithapje geven. Als die niet goed bevalt en eruit spuugt dan is tenminste niet die flesvoeding wat ie eerder heeft gehad ook eruit. En als ze niet eet dan weet je ook dat ze het niet lust / hoeft ipv dat ze mss geen honger heeft. Het kan best zijn dat de cb niet graag heeft dat ze voor 4 of 6 mnd fruitvoeding niet willen laten geven, maar zij hebben geen hongerige kind die om eten vraagt de hele tijd om hun heen. En ik heb bv 10 mnd lang bv gegeven en de eerste 6 mnd zelfs heeeel weinig bijvoeding, maar hij heeft toch koemelkallergie ontwikkeld dus je hebt toch nooit garantie dat door bv te geven en pas met 6 mnd fruit te geven geen allergieen te laten ontwikkelen.
Ze doet 20-30 min over haar fles, dus dat is het ook niet. Het is gewoon honger dat weet ik zeker. Mijn man dacht ook eerst dat het niet zo was omdat hij overdag weg is. Maar gisteren heeft hij het zelf ook gezien..
zoeken naar de borst, sabbelen op alles wat bij haar mond komt, geen speen willen, onrustig slapen, te vroeg wakker worden, niet af te leiden. Het zijn geen krampjes, want die herken ik wel, heeft ze vroeger veel gehad. Ze krijst het uit, als ze de fles in de mond krijgt is het stil en daarna ook. Vandaag naar het cb geweest, ik mag 200 water en 6,5 schep forte geven, paar dagen aankijken anders met nutrix beginnen door de flessen. Dit liever nog niet want ze worden er dik van en kunnen krampje krijgen en moeizame ontlasting...