Mijn dochter is 14 weken oud en drinkt sinds gisteren haar flessen niet meer leeg. Ze krijgt 5*180 + 6 schepjes (Nutrilon Forte) De ene keer laat ze 50 staan en de andere keer een bodempje. Gisteren hebben we haar laten slapen om 2300. Dus heeft ze voedingen gehad. Ze werd gewoon weer om 5.30 wakker zoals anders. Zou ze eraan toe zijn om 4 voedingen te nemen of een bij voeding misschien..... Suus
En met 14 weken hebben ze toch ook een sprongetje? Toen dronk Louise een week lang ook heel slecht en daarna ging het weer prima. Ik zou voorlopig zeker nog niet met bijvoeding gaan beginnen.
Klinkt als de 3 maanden dip. Het komt ontzettend vaak voor bij kindjes tussen de 3 en 4 maanden, dat ze hun flessen niet meer leegdrinken, Misha had het ook. Mede door hier op het forum te lezen kwam ik erachter dat echt bijna alle kindjes rond die leeftijd slechter drinken. Gewoon de flessen aan blijven bieden, meestal duurt deze dip een paar dagen, soms wat langer, maar het lost zich vanzelf wel weer op. Voor 4 flessen lijkt het mij nog wat te vroeg, maargoed, daar zijn de meningen volgens mij ook zeer over verdeeld....
En Cecile heeft nooit haar flessen leeg gedronken. En zonder een reden. De eene kindje kan al heel vroeg zelf aanvoelen als ze genoeg voeding binnen hebben gekregen en de andere is onverzadigbaar en drinkt lekker alles op. Heel af en toe dronk ze wel eens de fles leeg. Maar vaak bleef er van de 180cc of terwel 200cc, wel 60 tot 80cc van over. Zolang ze groeien en er voor zorgt dat ze minimaal 500cc vocht binnen krijgt. Is er nog niks aan de hand. Edit@ Ik keek ook wanneer ze het meeste dronk. Cecile kreeg bij 14 weken ook nog wel 5 flessen maar niet allemaal van 180cc. Ik had er 3 van 150cc en 2 van 180cc. Vaak dronk ze dus op de vaste tijden dus bijvoorbeeld s,avonds een fles van 180cc op en s,morgens een fles van 150cc.