Groentehapjes en fruithapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb een maand groentehapjes gegeven ben daarna fruit erbij gaan doen
     
    kgulik vindt dit leuk.
  2. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Wat is er zoveel werk aan dan :p? Ik gebruik nu potjes groente. Die verdeel ik in bakjes of ijsblokjes. En fruit kun je prakken en geven. Binnenkort is het dadelijk ook groentes koken (die wij die avond eten bijvoorbeeld net als wat jij nu doet) en die dan geven. Dus niet echt veel extra werk :p je kunt het natuurlijk wel heel moeilijk doen. Ik gebruik nu ook nog groentepotjes. Ik had ook zoiets van ik ga niet hoop groentes koken, invriezen en geven als ik net begonnen ben hem de groentes te laten leren eten. Dus wat dat betreft ben ik misschien "ook" lui :p :p
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij zijn begonnen met de proefhapjes groente (gestoomd en gepureerd) en hebben dat twee maanden gedaan. Inmiddels eet ze 's ochtends 90gr groente en eind van de middag 120gr. Volgende week gaan we de ochtend groente vervangen door fruit. Fruit gaan we a la Rapley doen.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Toch klinkt het een stuk meer werk dan een stuk broccoli en aardappel uit de pan pakken en die voor je kind neerleggen terwijl je zelf opschept en gaat eten.
    Dat is pas lui.
    Met fruit net zo, je maakt een bak fruit voor jezelf, gaat naast je kind zitten en legt een stuk voor hem neer en eet lekker samen.
     
    Zoe123, kgulik en tuc vinden dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij zijn beginnen met een peen :D
    In stukjes gesneden, gestoomd en toen fijngemalen.
    Dat hebben we ongeveer 1.5 week gedaan en toen afgewisseld met vers fruit.
    Toen beide goed ging hebben we er twee eetmomentjes op een dag van gemaakt.
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier zoals @tuc het aanpakt, vanaf 6 maanden a la Rapley. Supermakkelijk, ik kookte toch al zonder zout en pakjes/zakjes en de kruiden kunnen ze gewoon mee-eten vanaf 6 maanden. Zelfs nooit rekening gehouden met verschillende soorten fruit/groente op een dag of een aantal dagen hetzelfde. Heb een jaar bv gegeven, dus alle smaken had zoonlief inmiddels wel gehad.
    Het is nog goedkoop ook, ik heb nooit iets extra`s of anders gekocht of gemaakt voor mijn jongste.
    Het is ook heerlijk dat je wat op het bordje schept, ze lekker hun gang kan laten gaan en ondertussen zelf je bord kan leegeten.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.139
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Advies wat al jarenlang gebruikt wordt in de zorg/kinderdagverblijven etc.
    Kinderen tot 2 jaar, ouderen en chronisch zieken zijn kwetsbare doelgroepen, dus daarvoor gelden qua bewaren van voedsel andere regels.

    Dat al die potjesfabrikanten erop zetten 'na openen zoveel uur houdbaar' zijn ze wettelijk verplicht. En zodra ze mogen van de wet (want: strenge bereidingseisen) zetten ze uiteraard een zo lang mogelijke periode erop zodat ouders geneigd zijn eerder deze potjes te kopen dan potjes die minder lang bewaard kunnen worden na openen. Dat heet nou marketing :rolleyes:
     
  8. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Misschien heb jij een tip hoe ik het aan zal gaan pakken qua tijden? Ben nu begonnen met fruithapje. Die krijgt hij sochtends. Eerst fles om 11 uur en uur daarna fruithapje. Groente krijgt hij nu dan later op de dag. Na de fles van 19.00 uur. Ons flessen schema is als volgt:
    7.00 uur
    11.00 uur
    15.00 uur
    19.00 uur
    23.00 uur
    Hij krijgt 180 cc (in totaal dus 200 cc)
    Weet dus niet goed waar ik ergens het groentehapje moet proppen. Vandaar dat ik die nu na de fles van 19.00 geef. Maar uiteindelijk zou ik het liefste willen dat hij savonds mee eet met ons. Rond 17.30 uur. Weet niet hoe ik dit moet gaan schuiven en doen. Hij is niet zo'n goede slaper (slaapt slecht in)en slaapt de nachten ook nog niet door.
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Ik ben zelf begonnen met 6 maanden, voor de rest bv op verzoek. Had dan ook geen schema.
    Sochtends gaf ik fruit ergens tussen 10 en 11. Lag een beetje aan z'n slaapjes. En als het niet uitkwam, sloeg ik gewoon over.
    Met groente ben ik het direct tijdens ons eten gaan geven.
    Ik moet wel zeggen dat we BLW (rapley) doen, dus zoon at gewoon zelf en met de pot mee.

    In het begin eten ze nog maar zo weinig dat het geen fles vervangt, dus ik zou gewoon tijdens jullie eten gaan geven. Die 4 hapjes groente doet het hem niet.
    En anders zou ik het eerder bij de fles van 15:00 gaan geven, als hij dan ergens op reageert qua darmen of allergie dan heb je nog een deel van de middag om dat te merken ipv direct de nacht in.

    (En wat betreft slapen, doorslapen is niet natuurlijk gedrag, dus heel normaal. En qua overdag slapen kwam er hier ook pas met 6,5 maand een ritme in met drie slaapjes, wat met 7,5 maand twee slaapjes werd en met 9,5 maand nog maar 1 slaapje overdag. Ik zou dus niet teveel aan een schema vasthouden, maar gewoon je kindje volgen)
     
    Zoe123 en kgulik vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina