Hoi, Ik maak zoveel mogelijk de warme hap voor Yoran zelf, maar dat wordt altijd meer dan één portie. Wat ik niet direct gebruik, vries ik in. Ik gebruik daarvoor de glazen potjes van olvarit e.d., omdat ik dan gelijk weet hoeveel ik per portie moet bewaren. Toen ik dat mijn moeder vertelde, begon ze gelijk te steigeren, dat invriezen in glas helemaal verkeerd is?!. Het glas zou kapotvriezen. Nou heb ik één keer een kapot potje aangetroffen, maar die had ik tot de rand toe gevuld. Geen rekening gehouden dat de inhoud uitzet bij bevriezing, een beginnersfoutje. Maar is het niet goed om in glazen potjes in te vriezen? groeten, Natasja2
Nope, zou het niet doen. Invriezen in glas is volgens mij nooit echt de bedoeling. Ook al zit het potje niet helemaal vol, de inhoud zet toch uit. Ook in de breedte. Dan kunnen er toch barstjes in het glas komen en kleine stukjes glas in de voeding, of het dekseltje springt los, waardoor het niet meer luchtdicht is afgesloten en dus ook minder fris.. Van Avent zijn plastick doorzichtige bekers met schroefdeksel te koop, het Via systeem, met daarop ook inhoudsmaten. Ze zijn ook stapelbaar. Lekker handig dus. Deze zijn bedoeld voor het invriezen en meenemen van moedermelk, maar ook voor groentehapjes. Ik ben gestopt met bv maar heb de bekers mooi bewaard, inderdaad straks voor de groentehapjes.. Aanradertje..
joh, ga naar de xenos, of action of weet ik veel welke winkel moet je eens kijken hoeveel van die kleine vierkante-ronde plastic bakjes je kunt kopen die je kunt vullen dat de "inhoud" hartstikke mooi is om aan de kleine te geven, veel handiger, en je hoeft niet bang te zijn dat er bij het uitscheppen o.i.d. wat achterblijft van glas... gr.smoekie
Xenos heeft idd hele makkelijk bakjes. Ik kijk nooit na hoeveel ze precies krijgt. Is een beetje op de gok.
gewoon in plastic bakjes doen. ik had nog tig avent bekertjes over, toen best wel veel ingeslagen ivm borstvoeding geven. ik weeg het altijd af,bekertje op de weegschaal en dan afwegen. stickertje er op met wat er in zit en klaar. zou idd geen glazen potjes in de vriezer doen.
Ik heb ook bakjes van de xenos. Heb er een olvarit potje in leeggegooid om te zien wat ongeveer de inhoud moet zijn.
tja ik heb het ook altijd gedaan... ik weet dat glas kan knappen maar tis hier nooit gebeurd.. Kzie dus niet in waarom niet.
Wat ik hier toevallig in een boekje las van het bvc en wat ik straks wel ga doen voor Elian is in 1 keer een groentehapje voor een aantal keer maken, uitsmeren over zo'n bakje om ijsblokjes te maken en als het dan bevroren is, ze eruit tikken en in een plastic zakje terug in de vriezer leggen.
hier hetzelfde als wat marieke schrijft. Ook invriezen in ijsblokjesvorm en dan eruit tikken als het bevroren is. Ik heb zelf een paar grotere diepvriesdozen waar ik vervolgens de bevroren blokjes in doe. Dan kan ik ook af en toe wat combineren (bloemkool/broccoli etc.).