babycook

Discussie in 'Voeding' gestart door inkie1980, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hai
    ik vroeg me af of er iemand bekend is met de babycook van t merk Beaba?ik ga met bijvoeden beginnen maar lijkt me wel wat om t zelf vers te gaan maken ipv uit potje.onze keuken blender is een beetje te gaar daarvoor dus moet ik toch voor iets kijken.

2. randi

randi Niet meer actief

hier ene van babymoov maar denk dat die babycooks allemaal een beetje hetzelfde werken. weet niet wat je der juist wilt van weten maar ik ben content dat ik er ene heb, is gemakkelijk in gebruik, snel en je kan het overal mee naartoe nemen als je wilt

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Ligt er een beetje aan wat je er mee wilt. Op zich kom je ook goed uit de voeten met een pan waar je in kunt stomen of koken (zeker als je je kind de groente laat eten die je zelf ook eet), en als je het fijn wilt maken is een vork waak ook al goed.

Als je voor andere dingen in de keuken ook vaak een blender gebruikt dan is het een beetje een dubbele aanschaf, omdat je een gewone blender ook voor al je andere dingen gebruiken kunt. Als je alleen voor baby-eten een apparaat wilt hebben, dan kan het wat zijn, maar het is wel een vrij prijzige investering.

4. randi

randi Niet meer actief

ik denk dat als ze gaat bijvoeden geprakt eten geen goed idee is op 5 weken maar inderdaad met een blender en kookpot kom je eer ook. voordeel van een babycook is wel als je ergens voor langere tijd naartoe gaat vb op reis en je wilt vers geven je het gemakkelijk kunt meenemen en gebruiken. ik heb de babymoov 50 euro betaald op een babybeurs dus wel een koopje

5. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    5 weken?

ze is morgen 4 maanden :(

6. randi

randi Niet meer actief

oeps :oops: effe verkeerd gekeken :) maar soit zelfs 4 maand is geprakt moeilijk om te starten

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een duur apparaat voor iets wat je ook kan maken met een gewone pan en een blender. Maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk!

Ik ga ook zoveel mogelijk vers maken, maar ik doe het in de blender. Kreeg ook de tip van dirksmama om het door een theezeefje te drukken zodat ze harde stukjes eruit zijn.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik ben erg blij met de babycook! En ja, het is waar, met een pan en een blender kom je net zo ver. Maar het apparaat werkt wel erg goed, eten wordt goed gestoomd en daarna in hetzelfde apparaat geblenderd. Tot nu toe heeft Lize van alle hapjes heerlijk gesmuld! (En stiekem vind ik het gewoon leuk om er mee te koken)
    Minpuntje vind ik het boekje dat erbij zit. Daar staat minimale informatie in, dat had wat uitgebreider gemogen.
    Ik haal veel recepten uit 'Opperdepop', het boek van de AH met veel recepten voor baby's vanaf 6 maanden. Daarbij ook goede info over voedsel (wat wel en wat nog niet geven).

groet
    Amber

9. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wat ik al zei .onze blender is al gaar (zit in t plastic wat om de mesjes heen zit een grote scheur door de vaatwasser,dus een grote bacterie bron)
    dus als ik dat wil doen moet ik al voor een blender kijken.en hoe wou je vlees (wat ze straks ook gaat eten) door een theezeefje heen proppen..? :( :D dat wil ik wel eens zien dan :thumup:

en ben van mening we zitten in 2008 en gemak dient een mens. :) toch?
    alles wat ik t mezelf makkelijker kan maken........ :) :)

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je het geld er voor hebt, en je blender is op sterven na dood, tja waarom dan niet er zijn verschillende manieren om iets fijn te maken, maar als dat ding "er voor gemaakt is" :)

lekker aanschaffen dat ding.... ;)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inkie, als je een appel blendert of iets anders hards, dan kunnen er nog kleine harde stukjes in achterblijven. Dan is het handig om het nog even door een zeefje heen te drukken ;)

In het begin gebruikte ik de magnetron om te koken en mijn MagicBullit (maar dan van een ander merk) om te pureren. Babycook zul je wss maar een paar maandjes gebruiken, een nieuwe blender is weer voor jaren. Dat zijn ook dingen om af te wegen, net wat je zelf wil!

12. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik gebruik mn oude blender nog voor onze dingen(die enkele keer dat ik m gebruik) .maar dat is grotendeels om harde dingen fijn te maken.maar uit hygienisch oogpunt voor haar wil ik m niet meer gebruiken.wij hebben wat meer weerstand waardoor we we gewoon wat meer kunnen hebben als die kleintjes.
    maar ik heb m vanmiddag gehaald.ben benieuwd!

Deel Deze Pagina