Ik maak me lichtelijk zorgen om m'n zoontje van 7.5 maand oud. Hij ging altijd zijn potje fruit leeg eten zonder moeite hij vond het erg lekker zelfs. Nu ineens wilt hij geen fruit meer, op geen enkele manier... niet vers, niet uit de hand, niet uit potje, niet als ik hem stukje in z'n mond doe. Echt helemaal niets ook geen smoothie maar z'n groente potje gaat er zonder problemen in. Maar nu krijgt hij soms een flesje van 150cc maar wil het eigenlijk niet maar wilt ook niets anders. Soepstengel krijgt hij in de middag met diksap. Krijgt hij dan niet te weinig? Z'n schema is 6:00 fles 200cc 10:00 fruit (Normaal gesproken) 13:00 fles 200cc 17:00 groente 19:00 fles 200cc Brood begin ik later mee want hij spuugt alles uit, wilt niets met stukjes zijn alweer van de 8 maanden potjes met stukjes afgestapt want anders laat hij z'n groente ook staan. Hij krijgt wel tandjes heeft twee boven doorkomen tandjes en twee onder. Maar ik vindt het beetje vervelend. Ga hem niet dwingen fruit te nemen. Wilt hij niet dn niet. Gaat het in de koelkast en probeer elke dag weer opnieuw! Iemand ervaring?
Geen ervaring met fruit weigeren, wel met groente. Dat gaat sinds een week ineens van de een op de andere dag weer goed. Eigenlijk sinds hij echt brood is gaan eten. Misschien kun je proberen het fruit op een ander moment van de dag te geven. En heb je brood al geprobeerd of nog helemaal niet? Want mijn zoontje blieft ook geen stukjes in z'n eten, maar brood snijden wij in blokjes van ca. 1x1 cm en stoppen we in z'n wangzak, dan eet hij als een bouwvakker . Korstje uit de hand gaat nu wel beter, maar was in het begin hét recept voor kokken en z'n hele maaginhoud eruit werken. En sinds hij dus z'n brood op deze manier goed eet, lust hij ook ineens weer groente. Misschien werkt dit bij jouw zoontje totaal niet zo, maar vond het wel het vermelden waard . En trouwens, 8-maandenpotjes zijn sowieso raar, want dat is vloeibaar eten met stukjes. Beter is dan vers maken en prakken, of gewoon glad gepureerde potjes. En anders... ongedwongen blijven aanbieden. Ik vond het zelf ook enorm vervelend dat hij z'n groente niet wou (ja, alleen wortel), maar ja, dan niet. Gaat vast gauw ineens weer goed . Succes!