Brood

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaenMini, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wil binnenkort mijn dochter brood geven, hoe kan ik dat het beste doen? Ze eet groente, fruit wel slecht en liga papje. Ik ben bang dat het fout gaat met verslikken :(

2. susy26

susy26 Niet meer actief

had ik bij l ook erge schrik voor, we hebben hele kleine stukjes gegeven, en toen ie er een beetje aan gewend wa, elke keer wat groter...

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geef je al broodkorsten? En brood in kleine stukjes 1x1 cm proberen. En in wangzakje stoppen

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben gewoon begonnen met een broodkorst...

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Zo deden wij het ook.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik denk dat je gewoon je angst opzij moet zetten en gewoon doen.

Hier begonnen met boterham met smeerkaas, kleine stukjes en het ging vanzelf goed.

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij zijn begonnen met korstjes die ze zelf kon vasthouden. Ze sabbelde dan wat op een stukje en dat brak dan af en slikte ze door. Ze heeft in het begin ook wel eens gekokhalst of zich een beetje verslikt, maar ook dat hoort erbij en moet je niet al te paniekerig op reageren. Als jij namelijk te paniekerig reageert wordt het eten een 'eng' iets voor je kleine. Mamma reageert wel erg bang, dat kan vast niet goed zijn. Eten moet leuk zijn dus je moet het ook zo tegemoet treden.

De kokhalsreflex ligt bij een hele jonge baby erg voor in de mond en naarmate ze ouder worden verplaatst deze reflex zich steeds meer naar achteren. Dit is door de natuur zo bepaald en is een beschermingsmechanisme om de baby geen te grote stukken voor zijn leeftijd te laten eten. Hij werkt het namelijk op die manier zelf weer naar voren in zijn mond.
    Blijf er gewoon goed bij en ze kunnen echt meer zelf oplossen dan je denkt hoor!

Deel Deze Pagina