Groenten serveren op een verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.210
    16.547
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar zou ik geen moeite mee hebben hihi
    Pas was ik bij een verjaardag met drie heerlijke zelf gemaakte taarten, ik kon niet kiezen en toen kreeg ik een bord met van alle drie een stuk, ik had het reuze naar mijn zin ;)

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Als je iemand hebt met een pinda-allergie, zou ik het niet aandurven om saté-saus op tafel te zetten. De kans op kruisbesmetting is zo groot en de gevolgen van per ongeluk contact kunnen zo heftig zijn, dat ik het risico niet zou willen en durven nemen. Gehaktballetjes met tomaten- of ketjapsaus zijn ook heerlijk! Saté-saus komt dan wel weer als er niemand met een pinda-allergie is.

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.506
    8.428
    113
    En dat jij je verjaardag op een andere manier viert is hélemaal aan jou, maar loop een ander niet zo af te kraken zeg, tsssss :|

sillies vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    #84 Lisa280887, 15 okt 2019
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
    dat sowieso. Maar vaak wordt er niet eens gedacht aan mensen met een voedselallergie. Wordt het vergeten. Ik heb zelf een notenallergie (sporen mag gelukkig wel). Soms wordt het gewoon vergeten.

Soms nemen mensen het ook gewoon niet serieus. Mijn vriend is enorm allergisch voor varkensproducten. Mijn schoonzus had een taart gemaakt en gezegd dat hij dit prima kon eten. Wij nog nagevraagd of er echt geen gelatine/marsmellows oid in zat, ze zei van niet. Nou werkelijk, ik heb mijn vriend nog nooit zo groen en naar gezien. Reactie schoonzus: ooh ja ik dacht dat het wel kon. Zat er dus gewoon wel gelatine in (varkensgelatine)

het is dus echt heel fijn om ergens te komen waarvan je weet dat er aan je is gedacht. Ik besef mij ook wel echt dat wij ook als ‘lastig’ kunnen worden ervaren. Qua eten dan.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Het is een notenallergie, geen heftige pinda allergie. Het is allemaal in overleg gegaan en ik weet precies wat ik wel en niet moet doen. Overigens is de kans op kruisbesmetting bij gluten veel groter;) maar ook daarbij weet ik precies wat ik doe. Deze mensen eten heel vaak bij ons.

Elsss en Lisa280887 vinden dit leuk.
  6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Hier staat toch echt pinda-allergie, vandaar dat ik het zo benoemde. En ik weet dat de kruisbesmetting bij gluten nog makkelijker gaat, maar iemand met coeliakie gaat niet acuut dood (al kunnen ze wel heel ziek worden). Met een pinda-allergie kan iemand binnen enkele minuten overlijden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het verkeerd opgeschreven. Maar deze persoon gaat zeker niet dood en kan ook sporen verdragen.
    Overigens neem ik elke allergie/intolerantie even serieus, of je er nu dood aan gaat of niet. Dus Coeliakie vind ik even belangrijk als een pinda allergie.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ehh... geen goede ervaringen met verjaardagen?

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.447
    30.800
    113
    Vrouw
    Gelukkig woon ik niet in Holland dan.
    En ook geen familie daar.

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Gelukkig gaat lang niet elke verjaardag hier op deze manier. En is de post waarop je reageert compleet overdreven.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina