Fruithapje

Discussion in 'Voeding' started by Dolfijntje77, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi Allemaal,

Wanneer geven jullie je baby een fruithapje. Ik ben nog een beetje aan het kijken of het in de morgen of de middag moet geven. Ik geef het nu 4 dagen in de middag, maar ik vind het toch meer in de ochtend passen. Wat doen jullie?

Groetjes van Dolfijntje

2. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ik zou het eerder tijdens de middag doen. en hoe oud is je kindje? bij ons in Belgie raden ze aan om op vier maanden eerst met groentepap te beginnen omdat fruitpap teveel krampjes zouden veroorzaken. en op 5 maanden fruitpapje. omdat hun vertering het vaste voedsel dan al gewoon is

3. Hoi Kitana,

Ze is nu bijna vier maanden. Ze heeft weinig last van krampjes, dat is wel heel fijn. Met vier maanden mag je echt beginnen met fruithapje.

Groetjes Dolfijntje

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi
    ik ben ook net begonnen met het fuithapje, als dat goed gaat begin ik pas met de groente, maar ze bakt er nog niet veel van haha. ik geef het gewoon wanneer het mij uitkomt. soms smorgens en soms smiddags. soms slaapt ze nog heel veel en dan slaan we gewoon een keer over. het is ook geen vervaning, gewoon om spelenderwijs alvast aan het lepeltje en de smaak te wennen. groetjes susan

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hoi dolfijntje...mijn zoontje krijgt sinds 2 weken een fruithapje tussen 11 en 13uur( meestal 12uur) ik ben begonnen met 2 theelepels per x en zit nu op een half potje per dag...ik geef alleen niet dagelijks.
    grtz Ramona

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij doen het hier 's ochtends. C gaat van half 9 tot 10 meestal nog even slapen. En als hij wakker wordt krijgt hij fruit..

(voor het eerst met 6mnd trouwens. advies van NL-CB)

7. emmie

emmie Niet meer actief

hallo!

je kindje is nog zo jong, zou je niet beter nog even wachten met de bijvoeding? is nog nergens voor nodig hoor!

Wij hier doen altijd s'middags om 16.00uur de fruit...wij zijn begonnen met 6maand!

8. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dolfijntje

in Belgie doen ze het zo. ik heb het ook zo bij mijn dochter gedaan en dat ging goed.

maar iedereen kiest dat voor zichzelf. bij mijn zoontje ga ik het ook zo doen omdat hij heel veel last van krampjes heeft

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    3 maanden is erg jong voor fruit.
    Het wereldwijde advies dat de WHO geeft is bijvoeden beginnen met 6 maanden. Dat is in Nederland ook overgenomen in de richtlijnen voor CB's sinds 1999.
    Ik lees hier steeds dat dat advies in Belgie niet gegeven wordt, maar als ik dat dan navraag bij kennissen die in Belgie in de zorg werken krijg ik te horen dat sommige ouderwetse mensen 3 maanden adviseren, maar dat op veel plaatsen in Belgie ook gezegd wordt dat het de voorkeur verdient om met 6 maanden te beginnen.

So wie so is het beter om niet met fruit maar om met groente te beginnen. Groente is voedzamer, milder van smaak en minder allergeen. En minder zoet.

10. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

het is zoals ik al eerder zei. in Belgie raden ze aan (bij borstvoeding) om uitsluitend bv te blijven geven tot 6 maanden. als je flessenvoeding geeft, het beste is dan om groentepap te geven op 4 maanden en pas op 5 maanden fruitpap omdat het lichaampje vast voedsel dan al gewoon is. (op 4 maanden hebben ze ondekt dat ze makkelijker krampen krijgen met fruitpap dan met groentepapje)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dus ook niet met 3 maanden toch?

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

De vraag ging over het tijdstip toch?

Ik hoor van de meeste dat het rond 10.00 - 11.00 uur gegeven wordt?

Wij zijn nog niet begonnen (houden de zes maanden aan).

Elmo

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Dolfijntje, ik geef Louise ook een fruithapje in de ochtend, tussen de 1e en de 2 fles in. Meestal is dit rond 10.00 uur.

Op het kdv geven ze ook rond dat tijdstip een fruithapje dus ik vind het een prettig idee dat het iedere dag hetzelfde tijdstip is.

DM: Melody is geen 3 maanden maar "al" 4 maanden ;)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ochtend is bij bijvoeding zeker de eerste weken het beste. Als je kind er last van krijgt dan kun je het beter opvangen en observeren. Geef je het later, dan zit je met een slapeloze nacht.

Share This Page