Gisteren ben ik met mijn zoontje bij het CB geweest. Alles ging prima. Alleen vonden ze dat hij teveel roosvicee krijgt. Hij lust niet graag melk, dus hij krijgt alleen 's avonds een fles (pap) en 's nachts een beetje (ja,ja, nog elke nacht wakker). Voor de rest krijgt hij ca. 400 cc roosvicee overdag. En dat is dus teveel omdat er veel suikers in zitten? Zijn bloedsuikerspiegel gaat daarvan schommelen o.i.d? Ik weet het niet precies. Maar roosvicee en diksap schijnen dus absoluut niet gezond te zijn. Dit wist ik dus niet . Dus nu mijn vraag: Wat krijgen jullie kleintjes te drinken overdag? 's Morgens en tussen de middag bij de boterham, en tussendoor? Thee lust hij niet graag, maar misschien kan ik het hem leren? Alvast bedankt voor de reacties! Groet, Djem
Teun krijgt een theelepel roosvicee op een tuidbeker water...net de smaak van water eraf dus maar krijgt ook appelsap of coolbest aardbei of rode sinasappels thee zonder suiker vind hij ook lekker gewoon van alles gaan uitproberen...en langzaam aan melk geven...warm drinkt teun het beter dan koud.... suc6
@ peetje en mamadjem; krijgt jullie kindje nu al geen bv/ fv meer? (Weet niet wat jullie gaven). Ik dacht dat je ook fv een jaar blijft geven. Missen ze dan niet teveel voedingsstoffen? (ik weet het niet hoor, leek . Ik bedoel dus absoluut niks verwijtend, alleen benieuwd!) Groetjes
@Female: Mijn zoontje krijgt dus 's avonds opvolgmelk met bambix (pap) en 's nachts wordt hij altijd nog wakker en dan krijgt hij ong. 100 cc opvolgmelk. Het is inderdaad wel een beetje weinig, dus zeiden ze op het CB dat ik een halve dosis vitamine D bij kon gaan geven. Wanneer krijgen jullie kindjes nog melk dan? 's Morgens bij de boterham? En 's avonds voor het naar bed gaan?
Teun zit smorgens nog lekker aan een papfles....120 opvolgmelk nr 3 en 60ml melk en dan 4 eetlepels bambix en meer flessen niet..soms nog wat opvolgmelk 120 ml voor naar het naar bed gaan..maar alleen als hij weinig heeft gedronken
Merel is net zo oud als jou kindje en krijgt 7.00 uur een fles 150/5, bij het brood (om 12.00 uur)120/4 en 's middags een fles 150/5 om 14.30 uur ong. Voor het naar bed gaan nog een beetje melk, maar dat wil ze bijna niet meer, dus die zal vervallen gaan. Verder krijgt ze 2 maal per dag diksap, een heel klein beetje op veel water, voor de smaak.
3 flessen (180cc) waarvan de laatste 210cc +3 schep nutrix... tussen doort roosvicee...das op een dag zo`n 90 cc
Louise en jouw zoontje schelen niet veel qua leeftijd maar zij krijgt het volgende schema (ongeveer) 8 uur 210+7 opvolgmelk 10 uur fruit (ongeveer 200 gram) 12 uur bordje bambix gemaakt met 180+6 (omdat ze geen brood wil) 4 uur 180+6 6 uur warme hap (ongeveer 200 gram) Tussendoor krijgt ze water of rooibosthee en soms een liga of rijstewafel. Ze heeft nog nooit diksap of roosvicee gehad.