Nutricia naturel of vanille?

Discussion in 'Voeding' started by patan, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patan

patan Lid

Feb 28, 2008
    7
    0
    0
    Hallo!
    Ik geef mijn zoontje van 4 maanden nu de papfles s'avonds. Ik gebruik nu gewoon de naturel smaak van nutricia rijstebloem. Het lijkt me ook erg lekker voor hem om de vanille te proberen. Maar ben bang dat hij aan die zoete smaak gaat wennen en straks daardoor zoete eetgewoontes aanleert. Of valt dat mee? Wat geven jullie aan je kindje?

2. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

May 22, 2007
    483
    0
    16
    hier hetzelfde.....

ben toch maar gestart met gewoon en dat gaat al maanden prima!

als het niet nodig is , niet doen, maar dat zegt mijn gevoel!

liefs lievebeestje!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die van mij krijgt in de ochtend 'gewoon' en 's avonds Vanille en hij vindt het heerlijk maar ik geloof niet dat het hem echt veel uitmaakt :)

4. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    vind zoet wennen praat echt onzin van t cb.
    ze mogen met 4 maanden ook fruit en is ook zoet.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb ze hier allebei in de kast staan en 9 vd 10 keer pak ik de normale maar af en toe de vanille. Het maakt voor mijn zoontje volgens mij niet uit welke hij krijgt want hij drinkt de fles met pap toch wel op!

6. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    heb ze ook alle 2. niet ivm zoet wennen maar ik vind ik vind het prettig als rico meerdere soorten dingetjes kan nemen
    hoe vroeg je begint met varieren hoe beter. dat vertelde rico's ka vorige week.
    en als grootste reden omdat dat alleen maar postief is voor later (pits kindjes enzo)

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb eerst naturel gedaan, daarna vanille, ook om de smaak te leren kennen. Maar 2 open pakken vond ik overdreven ;) dus ik heb nu weer naturel, omdat ik dat gemakkelijker vond om fruitpap of groentepap weleens van te maken. Vanille met bloemkool vond ik niet zo'n combi ;) . Dus dan is naturel handiger. Of beiden dus..

8. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    haha ik had eerst vanille puur omdat ik zoiets had van t arme schaap heeft elke keer zo'n saaie smaak zal ik es vanille nemen, zou ik zelf ook kiezen:p
    en daarna had ik maar gewone genomen omdat hij ook al fruit krijgt en groente en ik had zoiets van s'avonds geen zoetigheid;)

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Wij doen altijd een combi, 1 schep naturel en 1 schep vanille. Dan is het niet te "saai" en niet te "zoet".
    En de naturel kan ik dan ook gebruiken voor de groente hapjes. En mama vind zelf de vanille ook zo af en toe wel lekker als ontbijt ;) . (Doe ik al jaren....)

10. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    haha kan het is proberen;)
    ja maar melk is al saai dus in combi met vanille is het niet saai en niet zoet toch:p

enne die vanille pak je toch niet met flesvoeding he? hahaha :) :)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Maar wat is saai, voor een baby.. Ze kennen niks anders dan die melk. En FV smaakt altijd hetzelfde. Dan is gewone nutrix al een leuke variatie..

Ik heb tot 6 maanden de naturel versie gegeven, en daarna overgestapt op bambix granen. En met groente begonnen op 5,5 maand.

12. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    ja haha dat is ook weer zo;)
    maar ik denk dat dat meer tussen onze oren zit dan dat het daadwerkelijk voor hun saai is. MAAR aangezien ik al met groenten en fruit ben begonnen kennen ze toch de smaak van zoet nu, dus is het niet erg ze ook een lekkere verwenpap te geven;)
    heb gisteren trouwens ook een combi gemaakt in de laatste voeding, 2 schepjes naturel en een halve schep vanille. hij heeft nu ipv tot kwart over 6 tot 7 uur geslapen :-D
    net heeft hij iets teveel fruit gehad want er kwam een mondje banaan terug:( 3 kwart van het potje en normaal een halve..dus ik denk dat die 3 kwart nog iets te vroeg is

13. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Die met vanille is niet zoeter hoor. Ik heb het zelf geproeft. Het is voornamelijk de geur die er vanaf komt die zoeter ruikt.
    Aaliyah krijgt dus de vanille variant omdat ik het zelf zo lekker vind ruiken.

14. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

Sep 7, 2007
    352
    0
    0
    haha
    Hir precies hetzelfde mama vind deze lekkerder ruiken dus gebruik vanille

Share This Page