het eten van groenten gaat bij ons met wisselend succes. Nu heb ik wel eens gehoord van het zo bereiden van je eten dat je geen groenten meer kunt ontdekken. nu ben ik benieuwd of iemand daar ideeen voor heeft. Onze dochters zijn toevallig wel weg van tomatensoep die vol zit met groenten
ik verstop geen groente, ze moet het maar leren eten. ik doe dan liever wat vaker de groente die ze lekker vind, dan dat ik moeite moet doen om de groente te verstoppen. die van osn is gek op brocoli, nou dan eten we dat wat vaker, net als spinazie en wortels
Nou geloof me, onze dochter kan zelfs het kleinste stukje groente in een gerecht terug vinden en dat eruit friemelen hihi. Dus het is geen garantie dat ze dan wel gaan groente eten
Ik maak vrij vaak iets van macaroni en nasi en doe daar flink groenten doorheen. Verder zijn ze dol op tomaat, komkommer, boontjes, bloemkool en broccoli, dus dat hoef ik niet te verstoppen.
ik snap heel goed dat ze het moeten leren eten, maar ik vind er niks mee om af en toe wat extra's te leren koken wat ook nog gezond is. De dames eten prima vd soep, sperciebonen, doperwten, bloemkool ed maar ik doe graag meer ideeen op
hartige taart maken! Mijn oudste walgt van groente. Proberen hem het te leren eten, maar helaas, gaat niet altijd goed en steeds en het moet ook geen strijd worden. Hij vind hartige taart heerlijk, en ik doe er veel verschillende soorten groente in, hij smult er altijd van! Elke keer een ander soort groente! Of een ovenschotel? aardappels, groente met vlees en een lekker roomsausje, in de oven? Verder heb ik ook wel eens de tip gehorod over de groente malen voor je het bij de pasta doet. Heb hjet zelf nog niet geprobeerd, lijkt me zelf namelijk niet zo lekker. hahaha
Missschien dat je hier iets kunt vinden... Eten vermommen Vies eten verstoppen in lekker eten | Eetproblemen Oplossen van Peuters & Kleuters
Tja, die van ons presteert t zelfs de stukjes appel (eet dus ook geen stukjes fruit) uit een stuk appelkruimeltaart te vissen. Laat staan dat ie groente eet. Maar hier af en toe tomatensap, of gepureerd fruit, wat soms wordt geaccepteerd. En als ze tomatensoep met groenten lekker vinden, regelmatig een kopje bij de lunch? Of als ze een eitje lusten, een groenteomelet op brood?
ik kom niet verder dan het lekker versappen met fruit, eventueel yoghurt erbij. (suiker of honing) werkt hier ook niet hoor, hij weigert alles wat de verkeerde kleur heeft. dus we eten veel wortelen (dat is het enige dat hij qua groenten eet) en gekochte lassagna (eet hij ook, zelfgemaakte helaas niet) Ik heb het losgelaten en geef vitamine pillen. ik kan het er moeilijk met een trechter induwen. (hij eet ook geen vlees, en zetmeel producten erg weinig. brood gaat wel)
groenten smoothies, groenten helemaal fijn mixen voor bijv. pastasauzen, overal appelmoes bij serveren, muffins en scones met groenten erin,... Misschien kun je googlen op eea? Ik herinner mij een aflevering van Oprah waar ze een brownie taart maakten waar veel groenten inzaten. ik vind het recept helaas niet op i-net iig veel succes!
ik heb ook geen goeie groente eter, al gaan wortels en spinazie er wel in. Hij moet van mij wel proeven en dat doet hij wel maar ja, dan nog eet hij er niet veel van. Dus wat ik weleens maak om te zorgen dat hij toch groente een anders dan spinazie en wortels: groentesoep en dan niet de heldere versie met stukjes groente, maar in bouillon een aardappel, prei, winterwortel en courgette koken en hier de staafmixer door. Dit als avondeten met bijvoorbeeld wat brood of voor de lunch. Ik maak ook weleens een omelet of pannenkoekje met groente, gewoon heel klein snijden of pureren/raspen en meebakken. Pannenkoekjes bak ik dan klein en geeft deze gewoon bij de avondmaaltijd naast vlees en aardappels en evt losse groente. De rest vries ik in. Vroeger maakt ik gewoon rode pastasaus (uit pot of gewoon een blik tomaten met kruiden) gehakt en groente (italiaanse groenten) en dan deed ik de staafmixer op zijn deel van de saus. Dit door zijn pasta en wij konden ongepureerde saus eten. Tegenwoordig eet hij wel de stukjes groente die in de saus zitten, dus geen staafmixer meer nodig.
lijkt me een lastig probleem, ik ben ook niet zo verstoppen maar eerder een gezond patroon aanleren vanaf geboorte en goede voorbeeld geven (zien eten doet uiteindelijk eten) en in de tussentijd aanvullen met vitamines natuurlijk. Wij maken bv smiddags wel eens groentehapjes, komkommers, mini tomaatjes, paprika e.d. Dat eten ze hier graag we maken het dan ook gezellig. Wat ook erg helpt bij kinderen is zelf verbouwen (klinkt een beetje geitenwollensok) maar dat vinden ze leuk en maken hun nieuwsgierig naar het eten. Wij hebben van die mini komkommers in de tuin gehad en cherrytomaatjes, worteltjes, radijsjes e.d.
recept 1 zakje aardappelpuree broccolie pond gehakt 2 eieren kruiden broccolie koken en uit het vocht halen en pureren aardappelpuree met groentenat mengen aardappelpuree broccolie en gehakt mengen en met ei erdoor ballen draaien en jawel ik heb mijn man uitgelachen maar het was heeeerlijk
wij maken het ook gezellig maar ze eet niets wat rauw is ze wil wel likken en spelen met de cherry tomaatjes maar happen no way denk gewoon dat sommige kids moeilijk eten mijn schoonzus en broer hebben 1 moeilijke eter en de jongste eet zelfs rauwe gember en ze doet niets anders dan bij de 1 of ander en ik eet veeeeel groente en wij eten altijd aan tafel maar dat wil niet zeggen dat onze dochter alles eet
oja trouwens nog een gerecht wat ik vaak voor mijn man die geen spinazie lust (maar toch moet eten van mij als voorbeeld voor de kinderen ) Italiaanse Lasagnette Verdi | Knorr (kan je dan evt de tomaten aflaten of doorheen doen gepureerd hihi) Maar hartige taarten zijn hier ook zeer welkom, vind ik zelf ook lekker .
Ben het helemaal met je eens! Bij de oudste maakte ik vanaf het begin alle dr prakkies zelf, geen potje kwam er aan te pas. En toch is vanaf dat ze een mnd of 11 is, groente gaan weigeren. We eten altijd samen aan tafel, wij eten alles, er wordt niet apart gekookt, doen niet aan appelmoes etc. En toch eet ze niet. Of ze nu mee boodschappen doet, mee kookt etc. De jongste daarintegen, is net een kliko! Lust alles, proeft alles...dus het zegt echt niks
aardappels koken. en dan brocoli, wortel koken en dan duur de aardappel pureren en in plakken in de koekenpan, dan krijg je groene en oranje plakjes lekker beetje kerrie en paneermeel dr door hier vinden ze het heerlijk
ik doe het soms wel. pastasaus met heel veel groente, aanbakken in wat olie, pureren, flink wat tomatenpuree erdoor. Of groene pannenkoeken: deelblokjes spinazie, eventeel pureren, door pannenkoekenbeslag roeren. Verder als gewoon bakken. Ik heb een website met recepten, er staan er denk ik wel meer op. Moet je even zoeken op spinazie. er staat ook een recept voor courgette-aardappelrosti op, dat verkoop ik altijd als 'aardappelkoekjes'
Ik heb een recept van chocolade taart waar 4 avocado's in verwerkt zijn. Weet niet of je kindje dit überhaupt al mag maar als je wilt kan ik het recept vanmiddag wel even posten.