Groenten/vlees uit diepvries bereiden en weer invriezen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Kookvraagje!! Ik heb in de diepvries chinese, thaise en italiaanse wokgroenten liggen met gehakt en kip (alles ingevroren dus). Kan ik dit nu wokken en dan opnieuw invriezen? Wil alvast wat maaltijden achter hand hebben voor straks na bevalling... Help?!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Nee, dat zou ik niet doen.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, haal dan verse groenten en vlees en vries dit in..

Mij is geleerd dat ontdooid eten beter niet weer ingevroren kan worden. Maar misschien heb ik dat mis:)

4. Roxyroxx

Jammer dus! Dan wordt het de komende weken diepvries leegmaken en nieuwe dingen halen om meteen te bereiden en in te vriezen!

5. tuc

tuc Niet meer actief

ja hoor, je mag idd ontdooide producten niet terug invriezen, maar dat geldt als je het rauw invriest...bereid mag het wel. Ik haal wel eens kip en gehakt op voorraad, vries dat in, ontdooi verwerk dat tot een rijst of pasta schotel en vries het dan als maaltijd weer in.

Ik weet alleen niet of je groenten niet heel waterig en slap worden.

6. minon

minon Niet meer actief

Ja hoor dat kan. Ik gebruik ook diepvriesvlees voor mijn pastasaus en vries dat weer in. Ook boerenkool die je ingevroren hebt vries ik na het koken weer in. Of een restje bereide macaroni (met pastasaus en gewokte groente die toen ook uit de vriezer kwamen) heb er nooit wat van gemerkt van de smaak. Of alle vitamines behouden blijven is wel de vraag natuurlijk. Wel je groentes rechtstreeks uit de vriezer in de pan gooien en niet laten ontdooien want dan worden ze slap en sotterig. En af en toe het dooiwater eruit gieten/scheppen zodat de groentes niet staan te koken.

7. Roxyroxx

Haha ok dus het kan wel?? Ja ik dacht al van het is meteen vanuit winkel diepvries ingegaan... Ik doe als ik de wokgroenten zo bereid ook altijd wel tussendoor een keer in het vergiet omdat het dus anders waterig wordt... Dus daar ben ik opzich niet zo bang voor...

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik doe dat ook hoor. hier 1 vriezer la vol liggen met eten voor zoontje. dus ook ingevroren boontjes/bloemkool/vlees wat ik bereid heb en daarna als maaltijd ingevroren.

9. tuc

tuc Niet meer actief

dan moet het zeker lukken. Ik heb een aantal soorten diepvriesgroenten liggen, is makkelijk als wij toevallig iets eten dat nog niet zo voor hem geschikt is, dan alleen pasta, rijst of een aardappeltje bijkoken en klaar. Maar gingen laatst bij vrienden eten, had dus diepvriesgroenten in een zakje gedaan om mee te nemen en daar te koken, vergeten uit de tas te halen, waren helemaal zacht en waterig, maar nadat ik ze gekookt had weer helemaal stevig en lekker...gek hoor.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik ben er nog nooit dood van gegaan, dus ik zeg het kan:).

11. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ja hoor dat kan zeker! Laatst toevallig een 'gezondgids' van de consumentenbond gehad en daar stond het ook in ;) Zolang je het na ontdooien maar bereidt en daarna weer invriest, dus niet rauw weer terug invriezen. Succes! :)

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Word droog en vitamines gaan verloren.

je hebt toch wel een wederhelft die een potje kan koken ?

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Kan makkelijk, en wordt echt niet droog hoor!

Ik maak vaak mac/bami/nasi oid gemaakt van ingevroren vlees en groente, wat ik over heb gaat gewoon direct weer de vriezer in.

Ik ga het ook doen voor na de bevalling!

(En ja ik heb een wederhelft maar die krijgt 2 vrije dagen en kan geen verlof nemen, dus die ziet het niet zo zitten om direct daarna uit z'n werk meteen te moeten koken!)

14. Roxyroxx

Ja die heb ik. Maar als ik niks kan ivm keizersnede (been there done that) en hij moet 2 boeffies van 1 en net geboren verzorgen kan ik hem dit soort dingen wel uit handen nemen. Het is ook gewoon dat we iets achter de hand hebben...

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier een wederhelft die een aardig potje kan aanbranden...

Ik doe het ook hoor, kan helemaal geen kwaad. Ook geen last van dat dingen te droog worden. Bij sommige dingen denk ik wel eens van ja dat zou wat kunnen uitdrogen maar dan maak ik het wat 'natter' klaar of voeg wat extra saus/vocht toe net voor het de vriezer ingaat.

16. Roxyroxx

Oh ja even ter info ik wil dus echt de saus compleet (met sausje dus) invriezen. In geval van pastasaus dus met tomatensaus

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wat meer saus bijdoen dan je normaal zou doen en eventueel de saus ook een tikkeltje lopender maken.

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Doe ik ook!

Ik wil trouwens niet alleen de saus invriezen, maar gewoon de hele maaltijd!
    Dus ook al de pasta/ rijst erbij
    (Bij boerenkool/hutspot/zuurkool e.d.) ook de aardappelen erbij)

19. minon

minon Niet meer actief

Door het vriezen verdwijnt er vocht uit je eten. Als je het wilt opwarmen is dat heel simpel gewoon weer wat water erdoor prakken. In geval van macaroni of kale saus ook wat water in geval van aardappelen kan je het ook opbakken ipv in de magnetron en wat jus erbij doen. Het ijs wat aan de zakjes en bakjes zit is van de condens die ontstaat bij open en dichtdoen van je vriezer.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja hoor, dat kan :) Ik heb het zelf ook gedaan - al heb ik het zelf niet opgegeten in de kraamtijd. Ik had er op dat moment echt totaal geen trek in; mijn vriend heeft er zeker van gesmuld :)

Deel Deze Pagina