Ik heb woensdag een toelatingstest voor zorg en welzijn niveau 2 bij het Mondriaan. Maar geen idee wat ik kan verwachten, ik ben al heel lang niet meer naar school geweest en moet er aan geloven Maar..... De een zegt dat het een reken en taal toets is en de ander zegt een soort sollicitatiegesprek, dus wie weet er meer? wat kan ik verwachten? Er staat 2 uur voor de test trouwens in de brief.
Is een reken en taal test. Ik vond hem goed te doen. Ben er ook geen 2 uur mee bezig geweest. Het belangrijkste is alles goed lezen, dan moet het goed komen. Succes!
Ik ben een tijd docent geweest bij zorg & welzijn. Destijds was het alleen een intakegesprek. Maar Nederlands en Rekenen is ook een belangrijk onderdeel geworden. Veel leerlingen struikelen hierover. Aan het eind van de opleiding moet je op niveau 2F of B1 zitten. Het zou best kunnen dat ze je beginsituatievwillen testen. Succes.
Ik kreeg 2 jr terug een reken en taal toets en na een week pas een gesprek toen de toets na gekeken was.
Als je je pen vast kunt houden en ermee kunt schrijven ben je meestal wel geslaagd Zolang je geen ongeïnteresseerde indruk maakt of je niveau lager ligt dan de basisschool groep 7 kom je er wel doorheen. De test klinkt heel spannend maar dat is het niet.
Ik heb een test moeten doen om toen te starten aan mijn hbo eneestal komen ze allemaal op het zelfde neer. Taal, rekenen, soms ruimtelijk inzicht en persoonlijkheid vragen. Daar komt een percentage uit. Dan een gesprek en twijfelen ze over de uitkomsten van de test dan kan je bijvoorbeeld in je gesprek aan geven hoe graag je de opleiding wil doen. Meestal komt het neer op het gesprek zelf
ik ken je achtergrond niet of hoe "slim"je bent maar voor een niveau 2 opleiding kom je gauw in aanmerking hoor zou ik me niet te druk om maken. vooral niet op het Mondriaan zit ik ook op echt een rommelige school maar testen blijven altijd spannend succes!
ik heb toen de tijd een test gemaakt met een meneer van Roc van locatie Den haag Ene Martin, hier kwam uit dat ik niveau 2 zit. hier voor heb ik LBO gehad en verder al die jaren wezen werken en huisvrouw geweest. Nu geen man meer in huis en wat voor mezelf doen! In den haag schijnt het eerst 20 weken school en 20 weken stage te zijn. Delft waar ik heen zou gaan zou leren op leerlocatie zijn bij ïpse de brugge" zoals hun mij vertelde. weet nu wat ik een beetje kan verwachten! dus moet lukken
Ja maar het ging om dat al de testen op het zelfde neer komt. De inhoud is wel anders. Ik benoemde meer wat voor dingen je kan verwachten aan thema's
Ah misvatting van mijn kant. Ik dacht even dat je het over de moeilijkheidsgraad had omdat je schreef dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn. Maar je bedoelde de thema's. Sorry