Groenten/vlees uit diepvries bereiden en weer invriezen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gekookte aardappelen doe ik eigenlijk nooit in de vriezer. Ik heb een elektrische stomer en dat is een heel handig ding. Tussendoor aardappelen schillen lukt wel, gewoon wat water in de bodem van de stomer en dan mandje met aardappelen erop, timer zetten en geen omkijken meer aan.

Puree hangt ervan af. Of wat extra melk erdoor voor het invriezen of anders na het ontdooien een klontje boter erdoor en/of wat melk.

Maar met echt volledig ingevroren maaltijden ben ik echt liever lui dan moe en maak ik dingen altijd lopender dan ik normaal zou doen zodat het echt enkel een kwestie van ontdooien en opwarmen is. Geen geklier meer met extra dingen toevoegen achteraf.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Kan makkelijk!

Hier een man die bijna altijd kookt. (hij vind het leuk en ik niet xD) maar vind dat hij ook van zijn nieuwe situatie moet genieten dus gaan wij het ook zo doen.

En inderdaad, groentes niet eerst laten ontdooien.. Worden ze niet lekkerder van hahah.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Kan prima. Hier ligt nu kip en groentemix te ontdooien om bami te maken. Wat vanavond over blijft , gaat de vriezer in.

Houd er rekening mee dat als je aardappels invriest, ze veel vocht loslaten. Als het dan ontdooid dan is het vaak een natte drap. Je kan dit voorkomen door de aardappels niet helemaal gaar te koken.

Deel Deze Pagina