Somber en verdrietig

Discussie in 'De lounge' gestart door palmie37, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo meiden,

Ik wil mijn verhaal vooral niet heel lang maken en zal kort proberen uit te leggen hoe ik me voel.
    Ik voel me dus heel somber en verdrietig, bijna altijd en dat terwijl ik alles leuk voor elkaar heb.
    Geweldige vriend en dochter en een leuke schoonfamillie.
    Paar weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik me gewoon niet goed voelde en daaruit kwam naar voren dat ik de ziekte van pfeiffer heb gehad en verklaarde mijn klachten.
    Maar ik voel me dus zo naar af en toe en kan me ergeren aan de pietepeuterigste dingetjes, zoals net ging Chloé ff door het lint en zette het op het krijsen, waarschijnlijk omdat ze zooooo moe was en heel sterk met haar ontwikkeling bezig is maar ik kan hier zo niet tegen he, ben daarna in janken uitgebarsten:(
    Zo maak ik me echt om alles druk terwijl ik eigenlijk niks heb om me druk over te maken, ik voel me gewoon niet vrolijk en lekker in mijn vel;)

Herkent iemand dit?
    In ieder geval bedankt voor het lezen, ik ben het in ieder geval ff kwijt.

2. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ow ja ik herken het heel goed! Ik voel me ook regelmatig down en kunnen mijn stemmingen ook erg wisselen. Ik maak me druk om kleine dingen want op het moment lijken de dingen zo groot en erg. Later heb ik zoiets van waar sloeg dat nou op. K moet zeggen dat dit erg uitputtend kan zijn. K weet zelf niet waar het bij mij vandaan komt.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb je er al aan gedacht om extra vitamines te slikken, of 2 keer per week ff onder de zonnebank te gaan?
    Daar knapt een mens van op!
    Ik merk t erg sterk in de winter dat ik behoefte heb aan zonlicht, en aanvullende vitamines.

In ieder geval sterkte, en succes! :)

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Misschien heel brutaal van mij om te zeggen. Maar ik zie in je onderschrift staan dan je mamma overleden is? Misschien heeft het daar ook iets mee te maken. Heb je dat wel een plekje kunnen geven?

in ieder geval sterkte gewenst.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ja mijn moeder is overleden en voor mijn gevoel heb ik dat wel een plekje kunnen geven!
    Zou het misschien nog de pfeiffer kunnen zijn want ben ook nog steeds heel erg moe...
    Ik weet gewoon niet wat het is en dat frustreert me enorm want ik wil me helemaal niet zo voelen:(

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Herken het hier ook, maar vermoed dat het hier van de mirena komt. Die gaat er dus over anderhalve week uit!

Weet niet of je anticonceptie gebruikt, maar pil en spiraal kunnen het ook veroorzaken..

7. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Je kan ook een Vitamine B12 tekort hebben, want ik herken je klachten precies van iemand anders die bloed geprikt had en hieruit kwam ook naar voren dat zij pfeiffer doorgemaakt had en
    het niet geweten heeft en nu een ernstig B12 tekort heeft. Hiervoor kan je injecties krijgen en ga je je over een tijdje weer vitter voelen en niet zo moe en huilerig.
    Vraag gewoon of de huisarts dat onderzoeken wil (bloed ed)
    Succes.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Als dat gevoel langer aan houdt zou het een serieuze depressie kunnen zijn. Mocht het binnen enkele weken dus niet minder worden dan zou ik echt even terug gaan naar je huisarts en zorgen voor een doorverwijzing naar een maatschappelijk werker of psycholoog.

Sterkte!

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    OK!
    Maar zouden ze hier niet naar gekeken hebben toen ik de vorige keer bloed heb geprikt waar de pfeiffer uitkwam?

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Soms vallen de waardes binnen de laag-normaal waarde. Doktoren weten vaak niet dat dit klachten kan geven. Kijk maar eens op stichting b12-te kort. Misschien vind je wat herkenning.

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, ik herken het wel. Ik heb een laag B12 waarde, komt omdat ik het niet goed opneem. Misschien herken je er wat in.

Stichting B12 tekort

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel, ga het zeker ff doorlezen!

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    ik herken je verhaal een beetje (al heb ik geen pfeifer gehad). Ik ben toen met de ha gaan praten en die heeft me doorverwezen naar de praktijkondersteuner. Met haar heb ik een aantal gesprekken gehad die me weer met beide benen op de grond hebben gezet (gewoon over hoe met bepaalde situaties om te gaan enzo). Misschien is dat een optie als je je lang somber blijft voelen.

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Misschien is hyperiplant iets voor je. Huisartsen schrijven vaak heel snel antidepressiva voor maar dit is op natuurlijke basis. Het is sintjanskruid. Je kunt deze kopen bij de apotheek. Bij kruidvat en etos is het ook te koop maar zit er minder hypericum in en werkt daardoor minder goed. Misschien kun je er wat over lezen. Veel beterschap!

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

sintjanskruid heb ik toen heel veel over gehoord dat het gevaarlijk zou zijn. Zijn jouw ervaringen daar anders mee?

16. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik had er zeker baat bij en oh, wat kun je daar heerlijk mee dromen. Het is wel gevaarlijk icm reguliere antidepressiva, je mag het niet gebruiken wanneer je zwanger wilt raken en het beïnvloed de werking van de pil. Je kunt even de bijsluiter lezen, die is gewoon op internet te vinden. Het wordt bij de apotheek verkocht dus geloof ik dat het wel veilig is.

17. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Waar het door komt kan ik je natuurlijk niet vertellen. Maar ik heb me een tijd rot, verdrietig en gestresst gevoeld en heb toen mindfulness gedaan. Misschien dat dat je in ieder geval wat rust en steun kan brengen.

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen!
    Gisteren gewerkt en vandaag zit ik er helemaal doorheen, Chloé was vanmorgen helemaal niks mee te beginnen, alleen maar schreeuwen als ik even wegliep.
    Uiteindelijk was er niemand thuis waar ik ff heen kon gaan dus uiteindelijk naar mijn vader gegaan op de fiets dat vond ze helemaal leuk tot we er waren en toen was het drama compleet, alleen maar janken en van opa wilde ze helemaal niks weten.
    Nu ligt ze lekker te slapen en ik alleen maar te janken, ga bijna denken dat het aan mij ligt want normaal is Chloé helemaal niet zo:(

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zou me als ik langdurig erg moe ben(werd me niet geheel duidelijk of je daar nu nog last van hebt?) en niet goed in mn vel zit, laten testen op (bloedtesten overigens):
    vitamine b12
    vitamine d
    foliumzuur
    en mocht je klachten herkennen van hypothyreoidie (trage schildklier), dan ook je tsh en ft4

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik ben eigenlijk altijd moe en mijn conditie is nul komma nul terwijl ik nu ruim 7 mnd ben gestopt met roken, ik dacht altijd dat je conditie er dan op vooruit ging?;)

Heb trouwens een paar weken terug mijn bloed laten testen en daaruit kwam dat ik pfeiffer heb gehad, maar testen ze dan niet op bovenstaande dingen?

Deel Deze Pagina