Hoi Allemaal Mijn zoontje van 5 maanden heeft sinds afgelopen week geen trek meer in zijn fruit en groenten. Hij had met 4,5 maanden al hele potjes op en vond ook alles lekker. Sinds donderdag is hij ook verkouden en kwam zijn groenten en fruit er ook uit , sindsdien wilt hij het niet eten en als hij het eet moet hij ervan kokhalzen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Toch nog elke dag wat aanbieden ? kan het zijn dat hij zich niet lekker voelde en daarom geen trek in het eten had ? . Groetjes ziana
Misschien een negatieve associatie. Omdat nu al bijvoeden nog niet nodig is, zou ik nog even een maandje wachten.
Hier nog niet meegemaakt maar ik zou ff een paar dagen tot een week wachten en dan weer proberen. Wellicht komt het dan meer. Ik denk dat als ik ziek ben (geweest) dat ik ook niet zoveel trek heb. Als mijn kleintje een dag geen groente of fruit heeft gegeten denk ik: ach over een maandje is het pas "verplicht" en gaan ze er meer op groeien dan nu.
Zolang hij zijn melk drinkt, zou ik me niet druk maken om de bijvoeding. Even stoppen dus, zodat de negatieve associatie er niet meer is, en dan gewoon later weer eens proberen.
Wij hebben dat hier ook net twee weken gehad. Gewoon elke dag aangeboden en als ze niet wilden; jammer dan. Vrijdag begonnen ze weer aan de groentehap en vanochtend ging er opeens weer een peer op.
Hij groeit van zijn melk, niet van vaste voeding, en hij voelt zich iet lekker. Niet plagen dus, gewoon fles geven en over maandje weer met groente beginnen.