Tips en adviezen?

Discussion in 'Voeding' started by Sneeuwwitje, Feb 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over een fles laten vallen. Laat ik eerst even het schema van dit moment opschrijven van mijn zoontje (7maanden):

7.30 fles 180+6
    9.30 fruithapje
    12.00 fles 180+6
    15.00 fles 180+6
    17.00 groentehapje (in de uitprobeerfase nog steeds)
    18.30 fles 180+6 met 2 lepels rijstebloem

We geven zo af en toe wat diksap of roosvicee als hij daar trek in heeft.
    Ook zijn we pas begonnen met een broodje, hiervan eet hij nu ongeveer een kwart op.
    Verder is het groentehapje nog in een uitprobeer fase, hij vindt het nog niet echt wat...

Nu dan eindelijk mijn vraag.....
    Hoe hebben jullie weer een fles laten vallen, gewoon het zelf laten gebeuren door je kindje omdat die het zelf aangaf deze niet meer te hoeven.
    Of hebben jullie bijv. om 15.00 de fles vervangen door een fles sap en een koekje. En die van bijv. 12.00 vervangen door een boterham en een fles melk als erbij?

Ik vind dit een beetje moeilijk hoe ik dit moet gaan aanpakken. Hij is pas sinds een maand pas van de laatste fles af (die van 22.00). Dus ik vraag me af of ik niet al te snel al naar 3 flessen wil dan...

Alvast bedankt voor al jullie tips en adviezen!

groetjes

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou even wachten tot het broodje smiddags rond 12uur goed gaat, dus er redelijk wat op gaat. Daarbij zou ik gewoon het flesje melk houden.

Dan idd kijken om rond 15 uur iets van water/thee/sap te geven met iets te knabbelen ofzo erbij ;) (kan koekje zijn, maar bijv ook wat stukjes fruit of een geroosterd stukje brood).

Maar zal vooral kijken naar wat de kleine aangeeft. Geeft hij aan echt die flesjes nog te willen, door ze (zo goed als) leeg te drinken zou ik het nog even zou houden. Hij is nog zo klein zegmaar, eerst maar even de rest rustig proberen en afwachten voordat er nog meer veranderd zegmaar ;)!

Liefs, Hanneke!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Mijn ervaring is dat het vanzelf gaat. Mijn zoontje krijgt vanaf 6 maanden groente en fruit en vanaf 6,5 maand een beetje brood. Groeten en fruit gingen in 1 keer op. Ze zeggen dat er dan meestal een fles vanzelf afvalt. Niets was minder war, hij dronk nog steeds 4 volle flessen. Nu geven wij brood bij zijn melk van 12:00 uur en je merkt dat hij langzamerhand minder melk drinkt en meer brood eet. Ik denk dat over een week de fles van 12 uur afvalt en zal hij alleen brood met een andere drinken krijgen. Hij dronk vandaag minder dan de helft van zijn fles leeg en at bijna een heel broodje.
    Dat is dus helemaal vanzelf gegaan.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik dacht dat je een fles kan (en moet ivm de calorien) laten vervallen wanneer er goed groenten en / of brood gegeten wordt. Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het me wat vlot om die 4e fles te laten vallen. Eerst maar even verder met de groenten ?

Share This Page