Hoeveel voeding

Discussion in 'Voeding' started by mirrem, Sep 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Hoeveel voeding (cc) geven jullie? Onze kleine is bijna 8 weken oud en krijgt 150 cc water met 5 schepjes FV (afgewisseld met voedingen van 165 cc BV). Soms heb ik het idee dat hij best meer zou lusten, maar ik durf hem niet zomaar meer te geven. Hoe doen jullie dat.

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoeveel flessen krijgt hij dan?

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hangt van zijn gewicht af en of hij 's nachts nog komt.
    Met 8 weken was mijn zoontje ongeveer 5,8 kg en kreeg 5 x 180 ml + 6 schepjes. Vanaf 5 kg mogen volgens de richtlijnen 5 x 180 ml.

4. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Hij krijgt 5 flessen:

3 x 150 cc + 5 schepjes flesvoeding
    2 x 165 cc borstvoeding (in flesje)

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    meer lusten, of echt honger hebben? Als hij goed groeit en verder niet hard brult om eten zou ik hem niet meer geven. Dat is dan niet nodig. Fijn als hij de flessen gewoon netjes leegdrinkt!

Verder hangt het idd ook af van het gewicht.
    Fae krijgt -op vandaag na- 4 flessen, 3 x 165 en 1 van 200. Die van 200 krijgt ze om 11.00 uur omdat ik merkte dat ze anders te snel haar volgende fles wilde (vaak al na 2,5 uur) , dan lag ze echt te krijsen al en het enige wat hielp was de fles.
    Maarja, omdat ze maar 4 flessen krijgt en Fae nooit heel goed gegeten heeft, was die keus gemakkelijk gemaakt. Ook weegt ze inmiddels 5 kilo, dus ze zou eigenlijk 5 x 200 mogen (180 + 6 schepjes). Dus tja, voorlopig zit ze nog ruim onder het maximum, maar zij is er tevreden mee en groeit goed.

Maar het gewicht is dus ook belangrijk.
    Wel had ik zelf zoiets in het begin, toen ik nog borstvoeding gaf in combinatie met flesvoeding, dat als ik meer wilde geven, dat ik dan meer (afgekolfde) borstvoeding gaf, omdat ik altijd begrepen had, dat je daar niet te veel van kan geven... Dus dat leek me dan gezonder. Of dat klopt weet ik niet ;) maar het voelde wel beter.

Share This Page