Hoi allemaal, Ons zoontje is nu 1 jaar en mag in principe alles mee eten. Natuurlijk niet rauw vlees en weinig liefst geen zout. Nu willen wij zaterdag pannenkoeken gaan eten. Wat zouden jullie doen de kleine mee laten eten (als hij het lust) of voor hem gewoon groente maken ? gr vruchtje
Waarom niet? Wat je kunt doen is door het beslag spinazie en kaas doen (is hier een heel grote hit) Op die manier krijgt je kindje alsnog lekker groenten binnen. Maar een keertje iets gewoon voor de lekker eten kan echt geen kwaad hoor. En als jij dat heel prettig vindt dan geef je bijvoorbeeld 's middags avocado op brood... maar het hoeft echt niet!
Ja waarom niet? Ik denk dat ik misschien iets teveel gefixeerd ben op gezond eten voor hem. Maar de ideeën van jou zijn wel handig. Bedankt!
Mijn dochtertje at ook vanaf een jaar pannekoeken.. Wij eten ze dan vaak op zondagochtend als ontbijt. Ze vind het heerlijk en zit te genieten.
Wij gaan het dus als avondeten geven hoeveel mag je dan geven? Tot hij niet meer wilt? Of zou 1 pannenkoek (grote van normale koekenpan) echt wel genoeg moeten zijn?
Ligt denk ik ook aan wat je kindje normaal eet. Milan is echt een grote eter en die heeft echt niet genoeg aan 1 pannekoek! Laatst had ie er 4 op (2 met appel en 2 met banaan) en toen was er nog ruimte voor yoghurt .
meis gewoon lekker bakken en wat je over hebt kan je nog in de koelkast bewaren voor de volgende dag heerlijk
hier hebben we het met 9 maanden al eens gegeven.. wel wat groenten er bij.. maar vorige week hebben we ook pannenkoeken gehad en toen heeft ie er 3 opgegeten
hier kreeg kirsten haar 1e pannekoek toen ze 10 maanden was. Ze eet nu zo 2 pannekoeken op maar ze eet ook nog een groentepotje want het vult haar niet goed genoeg tot de volgende ochtend
Gewoon eventjes kijken wat hij lust inderdaad... Toevallig zijn wij in wat kortere tijd 2 x naar het pannenkoekenhuis geweest (2 x in 1 maand) . De ene keer, had ze in 10 minuten tijd haar (kinder) pannenkoek op. En daarna snoepte ze nog van onze hartige pannenkoeken mee. De keer erop heeft ze maar 1/3 op ofzo. Wel dronk ze toen wat meer. Wat ik wil zeggen: Gewoon kijken wat hij lust en geven wat hij lust, het kan sowieso weleens verschillen hoeveel trek ze hebben.
Mijn zoontje is niet zo dol op zoete pannenkoeken (met zoet beleg bedoel ik dan) maar een spinazie pannekoek met kaas gaat er in als 'koek' (hahaha). Een flinke pannekoek is voldoende voor zoontje (wel lekker veel kaas erin). Ik vermoed dat het ongeveer 200 - 250 gram is.
Ik zie pannenkoek als een lekkere broodvervanger, dus prima als maaltijd, ook als je 1 jaar bent. Je kunt altijd nog iets van fruit erbij geven, voor de hele familie, als je dat beter lijkt, maar van een dagje niet compleet schijf van vijf eten krijg je niets hoor! Ik gebruikte pannenkoeken wel om groente te verstoppen in de lussiknie-periodes. Wat Cygnet schrijft is heel lekker, maar ook bijvoorbeeld geraspte wortel of coutgette, stukjes appel, stukjes andere groente of fruit, maiskorreltjes...ik maakte dan een dikker soort pannenkoekjes, soort drie-in-de-pan. Met pittig sausje erbij ook erg smakelijk als verjaardagshapje voor grote mensen trouwens! En ik zou hem lekker laten eten wat hij wil!
Toen mijn zoontje nog geen jaar was, maakte ik wel eens pannenkoeken met opvolgmelk en groente. We eten niet zo vaak pannenkoeken, dus nu maak ik gewone. Hij at er laatst 2,5 van op.
Als wij pannenkoeken eten doe we er voor Robyn vaak rozijntjes en/of appel in. Vind ze heerlijk en zo zijn ze toch nog een beetje gezond. Dat met spinazie en kaas zal ze ook wel lekker vinden, gaan we ook een keer proberen, klinkt wel lekker (en een ei met spinazie en kaas vind ze ook heerlijk)
Nou naar aanleiding van dit topic dacht ik vanavond: laat ik eens pannekoeken bakken. Meneertje (nu 20 maanden) heeft een pannekoek met stroop gegeten. Na een halve met veel smaak gegeten te hebben was hij er al klaar mee... Wij hebben zelf wel lekker gegeten hahahahah
Cygnet heerlijk heerlijk hé zo een pannekoek hmmmm. Zoonlief vond het heerlijk en heeft lekker gesmuld. Hij heeft 1,5 pannekoek op
Ja zeker leuk als je ze zo ziet smullen en genieten van eten. Hij wordt er altijd helemaal vrolijk en druk van.