Dochter is 1 jaar oud nu. Zijn jullie toen overgegaan op koemelk of eerst nog opvolgmelk gegeven? Ik twijfel heel erg, maar neig naar opvolgmelk. Ben benieuwd, ook naar redenaties!
Hier zegt het consultatiebureau koemelk. Peutermelk helemaal niet nodig. Ik vind het persoonlijk ook geldklopperij.
Hier een combi van beide, ze krijgt nog best wat flessen (nu nog 3) en we gaan veel op stap en dan vind ik het gewoonweg makkelijk om overal een fles te kunnen maken. Maar halfvolle melk lust ze ook. Ik geef nu Hero baby 4 en vind het nou niet echt zoet smaken ofzo gewoon net als andere poedermelk. Ik moet zeggen dat ik dit echt heel prettig vind werken en je zou is kunnen kijken of dit voor jullie ook werkt.
in België adviseren ze tot 2 jaar groeimelk. Ik vind het zelf pure onzin. Het zou meer "voedingsstoffen" bevatten maar bij een goed gevarieerd patroon in het eten, zou je kind alle voedingsstoffen uit de maaltijden moeten halen. Tenzij ze giga achterloopt met de groei, maar dan nog kan je volle producten geven. is sowieso beter voor de ontwikkeling van de hersenen
Nichelle. Dat is wel waar! Wij zijn ook veel weg en had er nog helemaal niet over nagedacht dat dat met koemelk niet handig is natuurlijk. Hier krijgt ze ook nog 3 flessen op een dag, dus misschien voor dat soort gevallen inderdaad poedermelk gebruiken en thuis koemelk. Inmiddels heeft ze haar eerste flesje al gehad en die ging er goed in! Bedankt voor alle adviezen! Ik vond het gewoon een raar idee geloof ik, om ineens echte melk te gaan geven.
Ik vraag me nu echt af waarom koemelk niet handig is, en poedermelk wel als je weg bent?? Daarnaast zou ik bij een dreumes zo snel mogelijk afbouwen dat je ook nog eens buiten de deur flessen melk geeft. Je kind heeft nu ong 300cc zuivel per dag nodig, meer echt niet. Dat is incl boter, kaas, kookroom enz. Dus 's ochtends en 's avonds vóór bedtijd een klein flesje is prima, maar de rest zou ik snel afbouwen. Een dreumes groeit namelijk niet meer van melk, maar raakt erdoor wel vol waardoor sommige kinderen juist minder echte eten willen eten.
Eerlijk gezegd geef ik mijn dochter nog steeds Nutrilon 3. Tot haar eerste jaar gaf ik haar Nutrilon 2. Dreumesmelk vind ik echt mierzoet. Ze is er dol op en drinkt maar 300 cc per dag. Ik vind het geen punt
Dit schema werkt prima voor ons, dus waarom dan gehaast afbouwen? Elk kindje is anders toch? En koemelk kun je niet zo lang bewaren buiten de koelkast. In ieder geval, dat vind ik geen fijn idee. Poedermelk kun je klaarmaken wanneer je het nodig hebt.
Toevallig een paar dagen geleden het laatste pak Nutrilon 3 opgemaakt - zoontje drinkt nu halfvolle koemelk.. Hij lijkt het goed te verdragen dus zie het nut van dreumesmelk niet echt in dit geval.
Heb je helemaal gelijk in hoor boommm! Hier precies hetzelfde, nog 3 flesjes per dag, ga het niet afdwingen om af te bouwen. En wij zijn ook veel weg dus op deze manier is het ideaal!
Ik vond flessen melk juist veel onhandiger onderweg en hier met 11 mnd naar gewone melk. Is 3 flessen ook niet te veel? Heb altijd begrepen dan 300 voldoende is en dat is incl alle zuivelproducten dus ook toetjes en beleg. Begreep ook dat meer als 300 ook niet zo'n gezond was. Ik let daar in ieder geval wel erg op.
Persoonlijk vind ik opvolgmelk onzin, voedingsstoffen halen ze op die leeftijd idd uit hun eten. De aanbevolen hoeveelheid zuivel is daarom ook niet zo hoog heb ik begrepen, het is aanvulling op vast voedsel en geen vervanging van (en aangezien je met melk snel je eetlust bederft ivm de hoeveelheid calorieen raden ze aan niet teveel te geven, omdat het dan ten koste zou gaan van het vaste voedsel). Hier zijn we met een jaar overgstapt op pap in de ochtend met ongeveer 210 ml melk en griekse yoghurt als toetje (ongeveer 125/150 ml). Genoeg zuivel op een dag, geen flessen meer. De rest van de dag drinkt hij graag water.