eten als een bouwvakker

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Herkennen jullie dit?

Onze meid is nu 10 maanden en ze eet werkelijk als een bouwvakker, alles wat je ze geeft eet ze op en ze lijkt nooit genoeg te hebben (bij alles wat eetbaar is gaat de mond al open).
    Ze is klein van stuk en niet al te zwaar, dus op zich maakt het niet uit dat ze zoveel eet, maar wat er allemaal in verdwijnt :D, ik weet niet waar ze het laat.
    Zo eet ze bijvoorbeeld op een dag:
    3 boterhammen, half potje groente en 100/150 gram vers avondeten, 1 plak peperkoek, 2/3 stuks fruit, 3 bambix rijstwafels, 1 pakje liga en dan nog iets van een lange vinger of rozijntjes. En bij de lunch vaak nog iets warms erbij (gekookt eitje, soep, vis oid) soms is het nog meer :).

Ze slaapt dan ook nog 5 uurtjes overdag, dus het is net alsof ik haar de hele dag aan het eten geven ben.
    Zijn er nog meer van dit soort bouwvakkertjes, of ben ik alleen (zal toch niet).

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Celyn deed het ook hoor en precies hetzelfde verhaal, ook absoluut niet te zwaar dus ze kon het prima hebben. Ik heb wel gemerkt dat ze vlak voor ze iets nieuws leren en druk aan het oefenen zijn opeens meer nodig hebben, hebben ze blijkbaar toch nodig dan

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een goede eter heb je. :) Mooi toch? Alles is goed in verhouding en ze zal het vast nodig hebben. Kyra was ook zo'n klein veelvraatje (alleen wel iets minder dan jouw bouwvakkertje.

Nadat ze een jaar geweest zijn gaan ze vaak iets minder eten dus als ze straks niet meer aan de stoelpoten knaagt hoef je je geen zorgen te maken. Dit heb ik ook goed kunnen merken aan Kyra die over het algemeen erg goed eet, maar af en toe al na een paar happen haar eten niet meer hoeft.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hahaha, hier niet aan de stoelpoten maar de box moet eraan geloven, die wordt helemaal afgekloven :D:D.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hehe, de box is hier gespaard gebleven omdat ze er eigenlijk nooit in zat. Maar anders....

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Beter zo dan anders, toch? Mijn zoontje eet ook als een bootwerker:
    smorgens pap of 1 boterham met melk]
    1,5-2 st fruit
    lunch: 2 boterhammen met beleg en melk
    tussendoortje: brood, ontbijtkoek of nijntje koekje oid met 180 diksap
    25-300 gram avondeten met 120-150 cc yoghurt
    en evt voor de nacht wat melk anders wordt hij smorgens zo vroeg wakker (van de honger ja...)
    Mijn zoontje is ook heel beweeglijk en die van jou???
    Hij is verder ook niet te dik ofzo.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is alleen stil als ze slaapt ;). Zodra haar oogjes open gaan is er in principe geen houden meer aan, zelfs tijdens het eten bewegen haar beentjes constant. Ze zit nu ook in een fase van stapjes zetten. Ook trekt ze zich overal aan op en als ze zit of ligt dan is ze de hele tijd aan het draaien en friemelen. Dus ze is best beweegelijk. En dik is ze ver van zeg maar.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik dacht dat plurk al aardig at!

ongeveer dit:

s''ochtends papfles
    fruit vers 1 stuk of potje

1 boterham, soms anderhalf en drinken

drinken en koekje

warm eten en drinken

flesje melk

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte eet:
    8u 1 boterham en 1 beker melk
    10.30 1,5 of 2 stuks vers fruit, soms met liga
    13u 1 boterham en 1 beker melk
    rond 16u na middagslaapje: halve soepstengel of rozijntjes met beker melk
    18u middageten en toetje, hierbij drinkt ze water.
    Daarna niks meer tot volgende ochtend.

Deel Deze Pagina