fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door caroline16, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik ken de potjes met banaan en appel..
    maar mag je ook alleen appel geven? en hoeveel stuk van de appel gebruik je dan?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan mi juist veel beter 1 soort fruit geven dan 2 soorten mixen. Reageert je kindje op een gemixt fruit ding, dan weet je dus niet op welke soort fruit je kindje gereageerd heeft, en moet je het nogmaals apart van elkaar geven en weer reactie uitlokken. Hier dus ook echt gewoon met enkele fruit en groenten soorten begonnen en niet met 'mengsels'.

Verder lijkt mij 1 kwartje van een appel meer dan genoeg, zeker op die leeftijd, meer dan een hapje of 3 zou ik niet geven namelijk. Neem verder aan dat je het wil pureren? Dan kan je de appel beter even koken, dan word het wat zachter, anders valt het waarschijnlijk niet mee een appel te pureren.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi hoi
    Wij gaven in het begin voornamelijk peer en banaan. :) Dat vond hij lekker en zijn toen verder uitgaan breiden.
    Weet niet of appel mag denk het wel....

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ze krijgt al ruim een maand groente en fruithapje.. en heeftgeen allergische reacties.. heeft ook al mengsels gehad..
    en aan drie hapjes heeft ze niet genoeg hoor! zeker drie kwart van het potje gaat op..

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dan zou ik lekker een hele appel geven! Wij doen soms 2 appels omdat ze erg klein zijn en 1 dan niet genoeg is.
    En wij doen ook in een bakje water in de magnetron even stomen dan pureert het makkelijker:)

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Appel was vaak het eerste waar mensen mee begonnen als ze fruithapjes gingen geven.
    Het stomme is dat je nergens appel potjes ofzo kan halen maar wel allerlei zomerfruit in een mix.
    Ik heb zelf een halve appel gepureerd maar let er wel goed op dat het goed fijn is geworden.
    Ik had nog wat kleine stukjes gemist.

Deel Deze Pagina