Dochtertje wilt geen fruit

Discussion in 'Voeding' started by jessy77, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hallo,

Zoals de titel al zegt, Jaslynn wilt geen fruit. Ik heb echt alle soorten fruit geprobeerd maar ze is er gewoon niet echt dol op. Het enige wat ze echt lekker vind is vergeperste sinasappel maar daar wil ik haar liever niet al te veel van geven.
    Ben een beetje bang dat ze zo niet genoeg vitamines binnen krijgt?

Zijn er moeders die dit herkennen en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!

Groetjes Jessy

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    hoe oud is je dochter?

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ze is nu 10 maanden

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Heb je al fruitsmoothies geprobeerd? Kun je laten drinken uit een tuitbeker of fles met papspeen. Je gooit verschillende stukjes fruit in een mixer, kun je wat vruchtensap, water, yoghurt of melk bij doen en mixen maar.

In het begin deed ik yoghurt, wordt net zoals yogi zeg maar, smaakt echt lekker. Tegenwoordig gebruik ik beetje water. Mijn kinderen vinden bv. kiwi uit de hand niet lekker, maar als ik het mix met bv. banaan, appel, dan proeven ze het niet.

Groetjes Brez

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hoe geef je haar het fruit?
    Hier heb ik een echt fruitliefhebbertje, maar ze at (en eet) het beste als ze het allemaal zelf mocht doen en kiezen. Dus ik zette een bordje voor haar neer met verschillend fruit (bijv. een paar stukjes stukje peer, wat plakjes banaan, een paar partjes mandarijn) en dan liet ik haar gewoon begaan. Soms ging ze eerst wat 'spelen' ermee, maar uiteindelijk belandde het wel in haar mond. Of in elk geval een groot deel ervan. En zelf mee-eten, dat stimuleert ook (en is ook lekker als je verschillende fruitsoorten hebt!) en niet teveel 'pushen' dat je kind moet eten; gewoon laten begaan.
    Favoriet fruit is hier trouwens ook heel lang mango geweest; heb je dat al geprobeerd? Of druifjes, ook lekker zoet...

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar wie weet... Succes ermee in elk geval!

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb je topic verplaatst naar voeding. ;)

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is ook niet gek op fruit, maar gelukkig wel op groente. Dus ik maak me geen zorgen over de vitamientjes.

Iedere dag bied ik het aan: 1x in de late ochtend, 1x in de middag. Soms eet ze op eens 2 mandarijnen of een halve banaan (oid), meestal niets of een paar muizenhapjes.

Je kunt kijken of: stukjes, mengen met yoghurt/kwark, op brood smeren wel werkt! En verder gewoon blijven proberen, beste hetzelfde even achter elkaar (dan went ze eerder aan de smaak) ...

Succes!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    @Natasja, kom mn topic idd al niet meer vinden :p Ook wel logisch om hem hier te plaatsen, niet goed over nagedacht dus thnx! :D

@Brezijka, ik mix idd wel verschillende soorten fruit met elkaar maar heb er nooit iets van melk, vruchtensap of yoghurt bij gedaan. Wie weet vind ze dat wel lekker ja! Maakt het toch anders he, dus bedankt voor de tip, ga het zeker uitproberen!

@Ik geef haar nog geen stukjes fruit, maar maak het liever wat fijner, vind het nog een beetje eng.
    Heb al veel soorten fruit gehad maar mango nou net niet, omdat ik het zelf niet zo heel lekker vind. Maar ja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij dat ook niet vind. Stom he. Dus dat kan ik natuurlijk ook nog proberen!

@Salapio, ja hier ook hoor, gelukkig is ze dol op groente, dat gaat er echt wel in dus dat scheelt natuurlijk ook al een hoop.
    Op brood smeren ook nog nooit gedaan, dus wie weet helpt dat wel!

Bedankt voor de goede tips dames! Kan er zeker wel wat mee, nu maar hopen dat mevrouw het er mee eens is ;)

Groetjes Jessy

9. Mily

Mily Fanatiek lid

Oct 2, 2008
    1,088
    0
    0
    Hier nog iemand met geen fruit eter, het enigste wat er zo nu en dan qua fruit erin gaat is een paar stukjes banaan en daar houd het dan mee op.
    Ik geef mijn zoontje daarom altijd een beker vol met 12 vitamine drink, daar doet hij het heel erg goed op. en zoals iemand al eerder aangaf zolang ze goed groente eet, niet te veel zorgen te maken :D

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,306
    36,171
    113
    Mijn zoontje weigert alle soorten fruit op alle manieren. Vers, potjes, in stukjes, gepureerd, hij eet het niet. Gelukkig eet hij wel heel goed groenten, dus maak me er niet al te druk om.

Ik vind die smoothies wel een heel goed idee trouwens, dat ga ik eens proberen.

Share This Page