Hoelang kun je thee bewaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn voornemen is om wat vaker thee te drinken, dat is naar mijn idee wat 'gezonder' dan koffie en andere (calorierijke) drankjes.

Normaal drink ik bijna nooit thuis thee, alleen bij anderen soms...

Maar we hebben wel een goed gevulde theedoos. Ik weet dat er op theepakjes wel een houdbaarheidsdatum staat, maar moet je je daar echt aan houden? Volgens mij zitten sommige zakjes er al een paar jaar in. :) Is dat nog te drinken of niet?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

volgens mij is thee mits droog en donker bewaard wordt heel lang houdbaar, ik kijk daar eigenlijk nooit naar hahaha (drink meestal zon natura thee uit een pot=korrels) heb wel een bak vol met zakjes en sommige zitten er ook al meer dan een jaar in hahaha

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk niet dat je er ziek van wordt. De smaak zal wel een beetje "vervaagd" zijn.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij gaat alleen de kwaliteit achteruit, maar bederft het niet echt. Alhoewel ik doosjes van 2010 al weg gooi.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Thee bederft niet hoor, zijn gewoon gedroogde kruiden.

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet! Drink dan wel erg veel thee maar ik zou er niet naar kijken. Misschien nu wel nu ik dit topic heb gelezen en ik weet dat er een tht datum op staat:D

7. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt dames! Dan laat ik de theezakjes er lekker in zitten. :D

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Je kan de zakjes minstens 1.5 jaar bewaren.. Wij kregen op het werk pakjes thee binnen die nog kunnen tot juli 2013.. Daarna gaat de kwaliteit iets achteruit, dus iets minder smaak.. Kan zijn dat het zakje dan gaat scheuren als je het in het water legt, maar bederven doet het niet..

Drinkse! :D

Deel Deze Pagina