groentesap

Discussie in 'Voeding' gestart door kris8, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hoi hoi !!

Mijn dochtertje eet al een paar weken amper warm eten. Wel goed fruit en brood maar de avondmaaltijd eet ze negen van de tien keer niet. Soms ineens wel en dan eet ze het ook tot de laatste kruimel op.
    Maar groente krijgt ze dus niet veel binnen. Behalve tomaatjes die geef ik haar vaak als tussendoortje en dat vind ze heerlijk.
    Nu heb ik een sapcentrifuge gekocht en dat werkt super ! Ze heeft net twee bekers wortelsap op ! Ik doe het niet als vervangen dus vanavond biedt ik haar ook weer gewoon avondeten met groente aan, maar vind het wel een fijn idee dat ze toch wat vitamines van de groente binnen krijgt.. Misschien een idee voor andere slechte eters ? Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop ! ( kan je ook lekkere soepjes mee maken voor onszelf.. )

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat ze het lust!
    Met groentesap mis je jammer genoeg wel de vezels en die zijn juist zo belangrijk bij groente, maar op deze manier leert ze wel de smaak waarderen, en dat is ook belangrijk.
    Enne, tomaatjes zijn ook groente he!
    Met een staafmixer en sap kun je met wat stukken groente en fruit ook een lekkere smoothie maken, misschien lust ze dat ook wel (en dan heb je meer vezels te pakken).

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja ik ben me er van bewust dat het geen vervanging van groente eten is, maar ze krijgt in ieder geval nu iets binnen van de groente. Het is dit of niets op het moment nl.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekker toch dat je zo creatief een oplossing gevonden hebt! En groentesap is lekker hoor!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Handig he! Ik heb ook zo'n ding gehad ( Crime met schoonmaken! ) en ook uitgeleend aan een familielid met chemokuren, vitamineshots zijn soms zo gek nog niet. Maar behalve wortelsap, zijn er dan nog andere groentesappen te bedenken? Qua fruit kon ik wel altijd volop varieeren! ( Ik denk nu gruwelend aan bloemkool sap ofzo, uhh )

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn zoontje is gek op groentensapjes! Ik maak sapjes van alle groenten - tomaat, bietjes, sla, boerenkool, spinazie, wortel, komkommer, bleekselderij, etc - hij vindt het allemaal even lekker. Ik zou gewoon lekker gaan proberen en hopelijk eet ze snel weer lekker haar groenten tijdens het avondmaal!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de groente ook weleens in de blender gegooid, en vervolgens door de gehaktballen gemengd. Dat ging er ook met smaak in..

Maar pure smaken zijn inderdaad ook wel belangrijk, dus ik deed het niet zo vaak..

Deel Deze Pagina