Zoals jullie weten zit ik al weer haast een jaar in de Bijstand. Heb dan ook hele erge spijt dat ik destijds mijn opleiding niet heb afgemaakt,maargoed...das achteraf praten allemaal. Moet nu vooruit kijken. Nu heb ik een (smeek!)brief geschreven naar mijn werkcoach,en...ben uitgenodigd voor een gesprek op kantoor a.s woensdag. Wens 1 was altijd de zorg(Kraam)maar ik heb ook nog vele andere interesses en ambities,zal ik die aankaarten dan?
Ik zou het gewoon doen.. Zo kunnen ze óók veel breeder voor je zoeken En ben je sneller uit de bijstand
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat áls je die andere interesses ter sprake brengt, ze je eerder een opleiding laten doen voor 1 van die interesses. Er zijn zoooo ontzettend veel vrouwen die de kraamzorg in willen, en een werkcoach stuurt je liever meteen door naar een opleiding waar je een grotere kans hebt om toegelaten te worden, zodat je sneller aan 't werk kunt.
Ja inderdaad! Gewoon zeggen. Je kunt aangeven dat je dat graag wil, maar wel openstaat voor ander werk. Dan toon je (in mijn ogen) initiatief en dat je echt graag wil.
Ik wil echt alles doen,hier in deze Gemeente moet je sowieso altijd voor minimaal 20 uur per week aan de slag(werkervaringsplaatsen) Ik stomp anders zo af thuis! En daarbij,over 3 jaar is de oudste 18,en verrekenen ze zijn inkomen met mijn bijstand,en dat wil ik gewoon een stap voor zijn.
Nou dit is niet helemaal waar. Toen ik dit aankaartte toen ik nog in de ww zat zeiden ze: Helaas het potje is op en die krijgen we niet meer betaal maar uit je eigen zak. Maar ts nooit geschoten is altijd mis en ik zou het zeker aankaarten!
ga er vanuit dat elke opleiding die jij wil doen--> je zelf betaalt! ze kunnen je helpen met cv/sollicitatie informatie, evt. stagelopen enz. maar geld voor een opleiding krijg je niet zomaar meer.
rotterdam?? Ik ben vrijwilligerscooridinator in een verzorgingstehuis en er komen nu veelal mensen die om die reden vrijwilliger willen worden. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal "werkklaar".