Ik denk dat Juju het meer als een extraatje bedoelt. Hier is dat overigens wel het geval. Zo'n reepje is gewoon voor de lekker, af en toe. Wat aanhouder betreft heb je denk ik wel gelijk. Dl eet 's avonds aan tafel soms niet zoveel groente, maar als ik haar voor het eten een bakje gestoomde worteltjes voorschotel eet ze het wel allemaal op.
Ja ook echt voor de lekker hoor. Hij krijgt 's avonds gewoon zijn groentes en hij eet daar inmiddels ook weer goed van (en als niet, dan niet). Ik vroeg me gewoon af of er misschien ideeen waren om ze een soort van creatief toch te geven tussendoor. Verdorie die Goodies aanbieding heb ik weer gemist. De sticks die ik maak zijn trouwens ook ongeveer 1/3 zo groot als die van Goodies. Die vind ik zo groot ook. Ik ga het gewoon eens een keer proberen in een moment dat ik er tijd voor heb
Ik weet niet of ze in nederland te koop zijn, maar vriendinnen van me in Australië maken zulke sticks en 'fruit leather' in een dehydrator. Dat i een apparaat dat voedsel voor je droogt. Je kunt er ook heel lekkere fruit en groente chips in maken (dunne drogen). Is ook heel makkelijk als je een fruitbomen of -struiken maakt, gedroogde appeltjes en rozijntjes uitdrogen tuin!
Ja die bestaan hier ook wel Dirksmama, volgens mij heb ik ze wel gezien. Ik gebruk er nu de oven voor. Ga denk ik vandaag (of volgende week) eerst eens appelchips maken voor hem.
Ja die kan je hier inderdaad ook kopen. Ik heb ook zo'n apparaat. Ik maakte daar altijd snoepjes mee voor de hond. En groente, fruit en keuiden voor ons.
Hee leuk! Ik heb net vanmiddag in de oven ook appelvhips en perenchios gemaakt, lekker, met een beetje speculaaskruiden!
Dan zouden chips van groenten toch ook moeten kunnen? Tenminste, ik denk dat je ze wel eerst moet garen, maar dat is misschien niet zo. Hele dunne plakjes of staafjes van wortel, aardappel, pompoen, bataat, knollen, etc, niet te natte groenten, en dan ook gewoon laten drogen in de oven? En dan de eerste keer een setje die vooraf wat gegaard zijn in de magnetron combineren met een rauw setje, dan weet je gelijk wat beter werkt. OT, maar kan hij soep niet al zo'n beetje zelf eten? Ook leuk hoor! Dikke soep maken van verse groenten en zelf laten lepelen
Jaaa hij lepelt zelf. Echt eten kan ik het niet noemen Volgende week chippies maken. Als ik dan geschikte groentes in huis heb probeer ik die meteen ook. Wortelchips klinkt best goed toch?
ik had laatst zo'n zakje van de notenboer mee genomen (ik ben nogal lui), suuuuper lekkere chips ...zoete aardappel, sperzieboon, wortel, courgette en weet ik wat allemaal...
Nou net de appel en de peer in de oven gedaan (met beetje speculaaskruiden, dank voor de tip Dirksmama) eerst maar eens kijken hoe dat gaat. En dan dit als inspiratie voor volgende week: Groentechips | Aan tafel, Tussendoortje, Gezond | Yunomi Fruitchips - Proud2Cook - Proud2bme
Haha ja minder werk, al zijn die sticks óók niet veel werk. Misschien als ik groentechippies heb gemaakt dat ik ook nog eens iets in elkaar probeer te knutselen voor een groentestick. Ach, ik vind het leuk om verantwoorde tussendoortjes voor mijn zoontje in elkaar te knutselen. Er passen hier 2x in de week oma's op die hem graag verwennen en heb liever dat ze de Nijntjekoekjes in de winkel laten en hem iets geven waar hij én dol op is én wat ook nog een soort van verantwoord is.
Ja dat klopt, maar die vinden dat zielig want fruit is niet lekker, nee, chocolade is lekker. Nou goed. ze kunnen wel wat hulp gebruiken, laten we het daar op houden. Chippies zijn trouwens goddelijk. Lading 2 zit in de oven.
Ohh ze zijn een succes!!!! Gewoon, appels in plakken snijden (niet te dik, ik snijd zeg maar partjes, klokhuis eruit, schil er af en dan in plakken) en dan een beetje speculaaskruiden erover (maar is denk ik niet eens echt nodig), op het bakpapier en woppa, uurtje a anderhalf uurtje op 150 graden. Wel even blijven checken, mijn peren waren eerder klaar (en dus wel erg well done, heb die maar zelf opgegeten). Uit de oven, los halen van het bakpapier, laten afkoelen (dan worden ze nog wat steviger) en klaar. Hier gróót succes, bij mij dus (dat was al duidelijk) maar zoon houdt wel van wat extra textuur (het wordt wat taaiig dus hij kan er lekker aan trekken) en heeft al 5 chippies weggewerkt. (de rest is al keurig opgeboren )