Hoe baby/dreumes verstandig aan laten komen???

Discussie in 'Voeding' gestart door Janneke21, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn bijna 1-jaar oude... baby (hij is meer al een dreumesje eigenlijk)... is voor zijn lengte iets te slank... Hij is bij 85cm op dit moment 9,5 kilo.
    Hij was 10 kilo, maar is laatste weken erg snotterig en hangerig geweest en nog steeds wel een beetje...
    Nu is het een enorme vreetzak, zelfs terwijl hij ziek is eet hij nog redelijk goed.. maar ja, hij groeit ook hard en is ontzettend actief... Hij zit echt geen moment stil en dat zal ook wel meespelen.

Op dit moment krijgt hij ongeveer dit binnen;

8/9 uur: Fles 210cc opvolgmelk+ 1 boterham
    10/11 uur: tussendoortje, liga, lange vinger o.i.d. (meestal wel minimaal 2) en roosvicee
    12/13 uur: 2 boterhammen (gaat minimaal 1,5 op, meestal echt bijna 2) en een fles erachteraan 180cc.
    14/15 uur: Fruit, meestal 2 stuks gaan helemaal op+ roosvicee of thee
    16:30/ 17 uur: Potje (wij eten later en dat redt ie niet) 12mnd potje=volledig op
    18/18:30: Eet hij warm met ons mee.. meestal ook nog een behoorlijke portie.
    19/20:00: Fles 210cc.. die gaat laatste tijd niet helemaal op, dan houdt hij 50-100cc over.. Vooral wanneer hij al een toetje heeft gehad.

En dan slaapt hij de klok rond...

Fruit+tussendoortje ook wel eens andersom en soms 2 keer fruit op een dag... Hij lust echt bijna alles.

Hij doet het dus eigenlijk prima..en eet in verhouding met zijn broer erg veel (die juist wel groot+stevig is)
    Nog méér... ik zou niet weten wat en wanneer... Pap zou een optie kunnen zijn, maar dat is een van de weinige dingen waar hij niet gek op is!
    In de middag tussen fruit+potje krijgt hij ook nog regelmatig een droge boterham/soepstengen/rijstwafel.. ofzo in zijn hand.
    Paar weken terug had hij die middagfles er al af, maar toen hij begon te snotteren heb ik die er toch maar weer bij gedaan..
    Hij wordt natuurlijk bijna 1, maar met hem lijkt het me verstandig er toch nog wel minimaal die 2 flessen in te houden...

Gewoon zo doorgaan.. of heeft iemand nog een idee? Zijn dag bestaat al uit uhhh behoorlijk veel eetmomenten!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Tsja, lastig!
    Die flessen doen volgens mij niet zo veel meer met deze leeftijd... Dus denk dat je het van andere dingen moet hebben.

Gebruik je volle producten? Roomboter, volle yoghurt, volle melk?

Je zou 's ochtends meer brood kunnen geven, of misschien eet hij liever volle yoghurt met muesli?

Verder lijkt het me niet dat je er nog meer in kunt stoppen ;)
    En als hij gewoon tevreden en voldaan oogt, ja, dan is hij maar wat lichter dan gemiddeld. Kan toch gewoon zijn bouw zijn?

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier 19m, ong. 82 cm en net 10 kg. Eet volgens mij nog niet altijd zoveel als jouw mannetje ;)

Ik mocht van de kinderarts geen of toch zo weinig mogelijk potjes geven omdat daar veel minder caloriën inzitten als in vers. En als ik al een potje zou geven, boter of olie erin doen want dat zit er niet standaard in in potjes en essentieel voor een kindje.

Verder zou ik ook niet weten wat je meer kan geven. Zoals hierboven gezegd: als hij tevreden en voldaan is, lijkt het me geen probleem.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij eet hij best goed!
    Hier ook een slecht aankomende dreumes/peuter.

Ik zou volle zuivel gebruiken, roomboter op brood, olijfolie of roomboter door het avondeten. Proberen 2x per week vette vis.
    Ik zou de flessen wel wat minderen, het advies is ca. 300cc zuivel. Misschien wil hij dan wel een extra boterham of volle yoghurt met cruesli.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sluit me aan bij voorgaande reacties...
    Probeer volle producten te gebruiken: overgaan op volle melk (ipv opvolgmelk) en toch wel minderen in zuivel (300cc bij 1 jaar), roomboter op brood en misschien dan tussendoor extra boterham geven, volledig met jullie mee laten eten en dan extra olijfolie of boter toevoegen.
    Klopt inderdaad dat flessen melk niet meer zoveel 'aanzetten', dus kun je die beter wat afbouwen en daarvoor in de plaats wat andere dingen geven...

Verder kan het natuurlijk ook zijn bouw zijn??
    Hier bij 14mnd 9800gr, nu bij ruim 1,5 is ze 10.4kg.
    Als hij verder zo goed blijft eten en actief+alert is zou ik me er zeker geen zorgen over maken!

BTW:als hij het niet redt totdat jullie warm gaan eten, zou ik eerder misschien nog een boterham geven of een kom volle kwark met fruit of zo?? Of misschien dat jullie wat eerder kunnen gaan eten??

Deel Deze Pagina