Groep 1/2; speelafspraakjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Magnolia29, 12 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    hier speelafspraakjes van meestal 2 uurtjes. op vrijdag soms nog korter, want dan zijn ze vaak moe. bij de eerste paar speelafspraakjes ben ik mee geweest, soms breng ik de jongste ook wel even naar het huis van de speeldate, dan weet ik direct waar de kindjes wonen. dan ga ik verder niet naar binnen. ze moeten ook leren om ergens anders te gaan spelen. maar soms is het spannend bij een andere moeder op de fiets enzo ;)
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Emma had al vrij vroeg speelafspraakjes. Op maandag, woensdag en vrijdag. Dan was ze de middav vrij. Nu moet ze op maandagmiddag ook naar school tot 14.30.

    Ouders komen hun kind dan vaak rond half 4/4 uur ophalen. En ik haal emma ook rond die tijd op. Meestal gaat ze meteen vanuit school mee en andersom ook. Dan gaan ze bij elkaar een broodje eten.

    Fayèn vraagt geregeld wel of die en die een keer bij haar mag spelen, maar tot nu toe nog nooit echt wat afgesproken. Zij zal ook niet zo snel naar iemand anders toe gaan. Emma gaat juist vaker naar een vriendinnetje, dan dat er een vriendinnetje bij ons komt.
     
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.122
    4.336
    113
    Home
    Ze mogen max 2 x per week dan is het 2 a 2.5 uur
    Ik ga niet eerst bij ouders kijken vind ik raar
    Vaak ken je ze wel een beetje van het schoolplein
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ze zit tot 14:00 uur op school.
    Ik spreek altijd met der af of ze bij ons mag spelen of dat het niet kan en ze dus wel ergens anders mag spelen.
    1 dag in de week bij ons, 1 dag bij een ander.
    De andere dagen werk ik dus dan kan het sowieso niet.
    Speelafspraakje duurt vaak tot 16:00 uur.
    Bij 1 meisje vaak tot 16:30 maar die woont in de straat achter ons.

    ik ga niet langs bij de ouders maar ze hebben altijd wel mijn nummer.
     
  5. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Onze dochters gaan vanaf dag 1 bij klasgenootjes spelen of bij ons thuis. Zelden dat ze niet afspreken.
    Op lange school dagen spelen ze van 15.15 tot 17.00 op korte schooldagen vanaf 12.15 tot 17.00 of van 13.30 tot 17.00
    Gaat altijd goed heb er geen kind aan... komen geregeld ook meerdere gelijk spelen alleen maar gezellig.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Hier alleen de woensdagmiddag. De eerste keer de fout gemaakt om ja te zeggen dat het andere kind mee uit school naar ons huis ging... dus van 12:15 tot 16:30.... :|
    Het was een hele lange middag..... Nu is het dus van 14:00 tot 16:30. Lang zat!
    Ligt er ook aan welk kind komt spelen hoor ;)
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat laatste hier ook. Er wonen 34 kinderen in onze straat. Dus altijd wel iemand om mee te spelen. Het is altijd wel de zoete inval, haha. Heb zelfs weleens gehad dat dochter ergens anders was en een buurjongetje hier :roflmao: Dat krijg je als ze van de 1 naar de ander gaan :D
     
  8. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier duurt het afspraakje meestal rond de 2/2,5 uur. Tot nu toe was het alleen bij hetzelfde kindje die hij (en wij dus ook) al kende van het kdv.

    Bij nieuwe kindjes van zijn klas wil ik wel eerst mee om te kijken wat voor gezin het is, waar ze wonen enzo. En het liefst ook het telefoonnummer van de ouder(s) voor het geval dat.
     

Deel Deze Pagina