Onze dochter ging met 10 maanden over naar een maxi cosi tobi, maar zij was toen al 75cm en 10kg. Gekeken naar het formaat van jouw dochter zou ik nog even wachten... Je kindje moet minimaal 9 kg zijn
Dat is het dus. Misschien past ze nog wel een soort van in de mc, maar ze vindt het echt niet leuk want ze zit niet lekker en wil rechtop (ze is een erg actieve baby). In die autostoel zat ze zichtbaar een stuk lekkerder. Ik ga toch nog even proberen te rekken, misschien is ze nog wel te vermaken met ander speelgoed ofzo. Kijken hoe lang het nog goed gaat en dan opnieuw overwegen. Bedankt voor jullie reacties!
Mijn dochter is nu 20 maanden en zit nog steeds in de maxicosi. Dat gaat prima. Het is wel een kleintje, 78 cm en 9 kg. Maar ze weet niet beter, dus ze klimt elke ochtend zelf in de maxicosi als we wegmoeten.
Hier was hij met 6 maanden ruim 8kg en 70 cm, maar zat toen echt nog in de maxi cosi hoor. Hier ging hij met 10 maanden over op de vervolgstoel, maar paste tot een jaar nog wel in de maxi cosi. Toen kwam ook z'n hoofd boven de rand uit, dus toen kon het echt niet meer, maar hij was toen 10kg en 80cm. Hier ging hij op het laatst ook zitten in de maxi cosi, maar hij had op dat gebied geen keuze, ik duwde hem naar achteren en zette hem goed vast door de gordeltjes aan te trekken.
Hier met bijna 10 maanden en ruim 9 kilo naar de vervolgstoel gegaan. Dit is een Maxi Cosi 2 way pearl, dus hij zit nog steeds achteruit. In deze stoel zit hij echt prima!
Hierboven is al het een en ander gezegd, ik heb niet alles gelezen. Mijn eerste zat rond een jaar in de maxi cosi tobi, zij was toen 8 kilo. 9 kilo was ze pas met 2 jaar, dus dat werd hem toch niet Mijn jongste hebben we er met 11 maanden ingezet, hij was toen 75 cm en 10 kilo. Hij is prematuur geboren, dus ik heb eerst overleg gehad met mijn vaste fysio. Het is een beetje hetzelfde als met gaan fietsen met je kind. De rug moet volledig recht zijn. Oftewel, je moet je kindje rustig een tijd neer kunnen zetten zonder dat hij/zij omvalt. Het mooist is als ze zelf kunnen gaan zitten. De maxi cosi tobi heeft een super ligstand, ik vind het wat overeen komen met de groep 0 stoel.
Met 11 maanden over gegaan hij had nog ruimte maar zat met zijn benen in de knoop ( lange papa dus lange benen) met een aanrijding zou dw gevolgen niet te overzien zijn. Zat goed en stevig ( kon lopen) wij hebben een familyfix dus kun je de stoel in de ligstand zetten
Wij zijn met 9.5 maand overgegaan. Alleen was dl toen wel 75 cm en bijna 10 kg. Wel hebben wij een autostoel gekocht die tot ca. 2 jaar achteruit kan en daarna voorwaarts. Wat betreft veiligheid is dit een stuk beter (eigenlijk zelfs tot 4 jaar achteruit vervoeren). Nek kan namelijk nog niet zo'n klap opvangen. Stoel koste wel wat meer (vooral omdat wij een stoel wilde die zowel voor als achteruit kon) maar dat heb ik graag over voor de veiligheid van mijn kindje. Dl is nu 78 cm en 11 kg en zit heerlijk in haar stoel. Iets opgetrokken beentjes maar daar heeft ze totaal geen last van. Benen lagen er bij de mc ook al lang uit. Ik zou als jullie dochter nog niet zo zwaar is dus echt wachten. Of kijken voor een achterwaartse stoel die al vanaf eerder te gebruiken is (wij hebben mc axissfix, die kan vanaf 4 maanden).