Wie o wie heeft er leuke ideetjes voor gezonde traktaties? Uiteraard al wat gegoogled hoor maar misschien dat er hier nog leuke ideeën zijn?? Ons dochtertje is over twee weken voor het laatst op het huidige kdv, ze gaat naar een andere en nu moet er natuurlijk getrakteerd worden. De traktaties mogen geen snoep bevatten en moeten gezond zijn!! Wie heeft er leuke ideetjes voor kinderen van ongeveer twee/drie jaar. Ik hoor het graag
Ik had eens plastic wegwerp bekertjes met druiven en aardbeien, en dan een soepstengel erin gestoken met daarop een vingerpopje. Of je kan er zo'n parapluutje in prikken , ook altijd leuk. Zo klaar ook.
Bij ons bakken ze veel zelf (vinden de kinderen ook heel leuk) maar de yoghurtrozijnen vd hema zijn ook populair.
Druiven rupsjes werden hier als erg leuk en lekker ervaren (leidsters snijden de druiven ter plaatse door midden)
Voor de afgelopen verjaardagen van mn dochters heb ik gemaakt: - komkommervlinders: zo'n mini-snackkomkommertje als lijfje en dan van mooi scrappapier vleugels knippen en met een strookje papier aan het lijfje maken - minionbananen: ogen en tuinbroekjes printen en dan opplakken op een banaan (wel heel veel knipwerk ) - regenboogfruitspiesjes: stukje aardbei, khaki, ananas, groene kiwi, 2 blauwe bessen en een paarse druif op een sateprikker rijgen en dan de spiesjes op een dienblad in een soort waaier leggen, zodat je een regenboog krijgt.
Deze was afgelopen verjaardag een hit op de peutergroep en bij de gastouder. Lieveheersbeestjes van aardbeien besjes en chocolade
Bekijk bijlage 536771 Wij hadden zoiets gemaakt toen m'n zoontje 2 werd. Poffertjes zelf gemaakt en een aardbeitje erop.
Mijn zoontje gaat binnenkort ook trakteren. Iedereen heeft laatste tijd de hele tijd hetzelfde gedaan. Een kartonnen bekertje met 3 a 4 snoepdingen erin. Heb gehoord dat er nog meer kinderen gaan trakteren, dan zou je als ze allemaal dat doen over de 15 zakjes snoep gaat hebben. Mede daarom hebben wij gekozen om ook gezond te gaan trakteren. Dus ik ga nou plastic bakjes vullen met fruit, de juffen krijgen een vaas met fruitbloemen. Je hebt ook van die zandvormpjes die je kan vullen, maar ik ben ze nergens in een winkel tegen gekomen en ik wil zoiets dan niet online bestellen omdat ik eerst wil zien of het qua grootte ook wat is. Of van die eetbare ijsbakjes met fruit vullen, kwam dan wel als tip tegen dat je een muffinpapiertje ertussen moet doen om te voorkomen dat het bakje helemaal zacht wordt. Of met watermeloen pizzapunten maken met allemaal fruit erop. f Oeen punt watermeloen op een ijsstokje Of hou het meer simpel, een vis maken van een mandarijn, of een appel, peer of banaan versieren. Of verschillend fruit op een satéstokje.
Dochter heeft toen ze jarig was een kartonnen tasje met een afbeelding van Woezel en Pip getrakteerd. Daar zat een doosje rozijntjes in en een bellenblaas met een wikkel van Woezel en Pip er omheen (gewoon te vinden via Google en uitgeprint, net als de mal van het tasje en de afbeelding). Er zat ook nog zo'n roltoetertje bij van de Action. Niet origineel maar doordat overal Woezel en Pip op stond viel het zeker in de smaak
Ik heb een keer pinokio's uitgeknipt en beneden een doosje rozijntjes tegenaan geplakt waardoor hij bleef staan en op de plek van de neus een soepstengel erdoor heen gestoken. En ik had feetjes en die hadden een soepstengel als toverstafje
Gezien de tijd van het jaar is een stuk watermeloen op een stokje wel lekker fris. Of een banaan op een stokje, coaten met yoghurt en versieren, dan in de diepvries even laten opstijven. Je zou ook iets met frozen yoghurt kunnen doen met stukjes fruit erin. Weet alleen niet of je dicht bij school woont en het op 't laatste moment kan brengen, of er moet een diepvries/ijskast aanwezig zijn bij het kdv waar je de schaal kan inzetten voor een uurtje. Wat dacht je trouwens van appel donuts? Is weer eens wat anders Bekijk bijlage 536805 Bekijk bijlage 536803 Bekijk bijlage 536804 Bekijk bijlage 536806
Weet niet of eierkoek echt onder gezond valt maar die kun he zelf maken en wat leuks mee doen. Uitsteken in vormpjes bijvoorbeeld Ijsjes maken op basis van fruit. Ik zou dan vormpjes kopen die ze dan ook mogen houden. Bij de ikea hebben ze 3 doosjes voor 0.79 met een leuke gele deksel. Je zou daar stukjes watermeloen, appel etc in kunnen doen. Een papiertje uitknippen met de maat van de deksel en daar een leuk gezicht op tekenen of een tekst met een leuk plaatje en aan de zijkant een vork plakken (wegwerp of gekocht, maar net hoeveel je er aan uit wil geven) Je zou ook een band kunnen maken van papier die om het hele trommeltje gaat. Kun je decoreren in het thema wat je dochter zou willen.
Bedankt voor de tips!! Ik denk dat ik voor een bekertje gevuld met een armbandje, een stuiterballetje, doosje rozijntjes en een mandarijn ga. Vervolgens met vier rietjes omhoog, ballon opblazen en ertussen en dan heb je een luchtballon.
Blokjes kaas op een schaal met daaromheen muizen gemaakt van aardbeien. Geschaafde amandel als oren, zachte chocoballetjes of eetstift voor de ogen en neus. Klein stukje aardbeienveter als staart.
Bekijk bijlage 537217 Wij hebben zaterdag de kraamborrel van onze dochter, en oa is dit een 'hapje' voor de kinderen. Heel simpel!
Ik heb al twee keer prikkers gemaakt met daarop een blokje kaas (uitgesneden als een sterretje met een koekjesvormpje), een schijfje komkommer, een plakje worst en een druif of zoiets. En mijn jongste kreeg van de week een druivenrups, waar hij helemaal lyrisch over was. Op het kdv hebben mijn kinderen ook wel eens getrakteerd op een soepstengel met een vingerpoppetje (ikea) erbovenop. Of een mandarijn met een gezichtje erop getekend en een parapluutje erin. Ik ben niet zo heel creatief en handig met traktaties, haha, dus het moet niet al te moeilijk zijn voor mij. En voor zulke kleintjes maakt het al helemaal niet veel uit, als het er maar gezellig uitziet.
Leuke ideeën! Zijn het trouwens alleen mijn kinderen die een lekker sappige watermeloen niet zonder knoeien kunnen opeten? Een stuiterballetje zou ik trouwens niet doen. Gevaarlijke ondingen voor een peuter. Hier verdwijnen ze altijd op slinkse wijze in no time in de prullenbak.