Als er een open verbinding is met het water, zou ik mijn kind niet laten gaan, hoeveel begeleiding er ook is. Er hoeft er maar 1 even niet op te letten.. Ik zou dat risico niet nemen.
Ik ben leerkracht van een groep 1 met dertig kinderen en ik zou dat echt niet aan willen gaan. Ik weet dat ongelukken snel gebeuren en ik vind het een hele verantwoording om ze dan allemaal in de gaten te houden. Als ouder zijnde, mijn kind zou echt niet meegaan!
Ik vind het een apart uitje voor kinderen zonder zwemdiploma maar ik zou eerst even doorvragen wat het plan precies is. Waar gaan ze naar toe. Hoe zorgen ze voor de veiligheid. Hoeveel ouders gaan er mee. Verder zou ik er voor zorgen dat als je het te spannend vind dat jijzelf, je partner, oma, buurmeisje of wie dan ook mee gaat om toezicht te houden op jouw kindje. Als dat allemaal niet kan en je ziet het niet zitten, dan zou ik het niet doen. Volg altijd je gevoel.
Oei oei, een beetje foute stroming onder het water en er gebeuren ongelukken met kleine kleuters! Ik vind het onverantwoord.
Dit snap ik dus nooit... als ik als begeleidende ouder een dreumes mee zou hebben die alle kanten op vliegt, dan ben ik toch met een (groot) deel van m'n aandacht bij die dreumes? Ik zou dan echt niet ook nog op een groepje kleuters kunnen letten, waarvan sommigen zich misschien goed aan afspraken kunnen houden, anderen misschien niet, en ik ken ze misschien ook nog eens niet allemaal even goed. Bij ons op school mogen begeleidende ouders naar dergelijke uitjes geen jongere kinderen mee nemen. Kun je dan niet mee, jammer dan. De ouders die meegaan, moeten al hun aandacht bij de kleuters kunnen houden.
Mijn kind ging niet mee. Ik vind het ook vreemd dat de begeleidende ouders kleinere kindjes meenemen.
Mijn dreumes zou ik ook niet mee nemen hoor of verplicht in zak . Maar qua in het water gaan zouden mijn beide kids mee kunnen. Ik bedoel dus meer dat het kind afhankelijk is. Mijn kleuter zou dus mee mogen. Al zou ik het wel echt spannend vinden.
Nee zou absoluut niet mee gaan zonder ons. Hij zoekt het water ook op dus zou hem niet zonder 1 op 1 begeleiding mee geven.
Nee ik zou dat ook niet doen. Er gaat dus wel begeleiding mee, maar ook jongere kinderen? Vind dat heel apart. Een uitstap zou alleen voor die klas moeten zijn, met voldoende leerkrachten/begeleiding. En bij open water snap ik sowieso niet goed..
Van ons zou het wel mogen. Hier gaan ze elk jaar met de kinderen naar het strandje in ons dorp gewoon kastelen bouwen en lekker spelen. Er is genoeg begeleiding mee en ze hebben een super middag.
Ik zou mij niet ook niet prettig bij voelen, zoon zou dus niet mee mogen als mijn man of ik niet mee zouden kunnen
Die van mij (5 jaar) zou niet mee mogen naar een strand. Die is zo vrij, dol op water en gezelligheid, ziet niet snel ergens kwaad in. Nee, als ik niet mee zou kunnen... Nee. Ik vind de verantwoording voor de andere ouders ook groot, moet ik eerlijk zeggen.
Gaan ze naar zee dan? Er zijn genoeg stranden met water dat je een tientallen meters ver loopt en het water nog niet hoger is dan hun heupen
Ik ben pas mee geweest als begeleider in groep 1/2 en we zijn naar het strand geweest. De groep werd in twee gesplitst en 1 groep ging aan de kustlijn krabbetjes schelpjes etc zoeken en de andere groep ging bij zo'n ondergelopen watertje een zandkasteel bouwen. Geen enkel kind is in zee geweest want dat was ook niet de bedoeling en er was echt genoeg begeleiding. Reacties als mijn kind zou nooit mee gaan zijn dus ruim overdreven, een middagje binnenspeeltuin is met meer risico dan dit.
Oh jakkes, nee dan had mijn zoontje van 6 niet meegegaan. Hoe sneu voor hem ook, hij vliegt overal heen als hij enthousiast is. Ik vind het ook een rare plek om met een kleuterklas heen te gaan. Kinderboederij/Speeltuin is toch veel leuker.