Gezelschapspellen 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Petra82, 7 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ja roept u maar!
    Ik word een beetje moe van 6x per dag woezel en pip domino :confused:...
    In december wordt mijn jongste dame 4. Met ook nog sinterklaas erbij hebben we genoeg mogelijkheden om een spelletje te geven ik heb al "kleurentorentjes" liggen voor 5 december.

Wat vond jouw kleuter leuke en makkelijk te begrijpen spelletjes?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn kinderen deden op die leeftijd graag memory, Uno, ganzenbord, gris en grijp en kwartet. Sjoelen was (en is) ook altijd een grote hit :)

Petra82 vindt dit leuk.
  3. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Concept. Wij hebben de dieren versie. Ze vind het leuk om te doen en ik ook :)

Ik heb met die gezelschapsspellen altijd een beetje het probleem dat ik me een beetje moet inhouden, omdat ik anders elk potje win.

Zoals bijvoorbeeld met Kwartet, ze kan nog niet heel strategisch spelen en ik zou haar dan de hele tijd inmaken.

Dus ik zoek vaak spellen die we samen kunnen doen, ipv echt tegen elkaar.

Concept, Hamsterbende en we hebben zo'n Tiptoi pen met spellen die ook leuk zijn om samen te doen (getallenrobot en dierenrijk)

sabagirl en Petra82 vinden dit leuk.
  4. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier eentje die net vier is en doet graag Wie is het, Uno, Carcassonne Junior, Stratego (wordt alleen vaak boos als ik zijn vlag vind), Pluk vd Petteflet, Dier op dier (Haba), Smullers (alleen op MP nog denk ik), Halli Galli junior.

Petra82 vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    keer op keer / keer op keer kids
    Uno (evt kids)
    Carcassonne junior
    rhino hero
    risk junior (wel een beetje saai, meer voor 2 a 3 jaar)

Petra82 vindt dit leuk.
  6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Kroko loco, monopoly junior, catan junior, ganzenbord

Petra82 vindt dit leuk.
  7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dochter is net 4 en kreeg voor haar verjaardag Rudy Racer, ik kende het helemaal niet, maar je speelt dus met elkaar en niet tegen elkaar, hier vind ze het erg leuk.
    Huisje boompje beestje vind ze ook leuk.
    Knappe koppen is ook wel leuk, kan je haar makkelijk laten winnen. Ik lees altijd alleen de vragen voor voor dochter en zij wandelt met dr pionnetje over het speelveld. Je hebt er ook nog andere varianten op.
    Keer op keer kids hebben wij ook, maar dat snapt ze nog niet zo en heeft de concentratie er nog niet voor.
    Kleurentorentje hebben wij trouwens ook, deed ze vooral vorig jaar veel, nu niet zo meer.
    Loco bambino hebben we ook, nog veel meer trouwens want de oudste is dol op spelletjes.
    Tiptoi ook leuk, we hebben 1 pen waar ze mee moeten delen en hebben dan wel hun eigen boek(en).

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Boomgaard en max de kat en van alles van haba zoals bella bloem, de gouden wortel etc

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Kinderen van Catan! Die ziet er mooi uit en is leuk. Weet nietnof ze nog nieuw beschikbaar zijn anders via marktplaats.

Haba spelletjes

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Uno junior, memory, kwartet junior.. knibbel knabbel knuisje..

Deel Deze Pagina