Ik hou ook niet van niet luisterende , slopende kinderen. Maakte daar ook altijd korte metten mee en bracht ze zo weer naar huis met de mededeling dat het vandaag niet zo lekker liep en het de volgende keer vast beter zou verlopen. Als mijn kind ergens anders speelde zei ik ook altijd dat ik gewoon thuis was en als het niet liep ze haar gewoon naar huis konden brengen (of bellen en ik haalde haar) Er was 1 moeder die altijd weg ging als haar dochter bij ons speelde zodat ik haar niet terug kon brengen. En dat was juist het kindje waar het eigenlijk nooit lekker mee liep, grote mond, boos worden als ze iets niet mocht en na de boze bui kreeg je een vergeldingsactie. Dus mocht ze bij mij b.v geen chips (wilde ze dan zelf pakken uit de kelderkast en ik betrapte haar) dan kon mijn dochter erop rekenen dat ze 2 a 3 weken flink gepest werd door haar. Naar ouders gaan hielp niet hun antwoord was dat hun dochter dat niet deed en als ze het wel deed dan zouden wij het er wel naar gemaakt hebben. En nog steeds, zo om de paar maanden, komt ze weer langs om b.v belletje te lellen, niet 1 of 2 keer maar de hele avond door (vooral in de vakantie). Dan trekken wij de bel er maar weer eens uit.
Ja staat er wat ongelukkig… Ik was idd niet blij met dat gedrag.. maar zei daarnaast ook, en dat bedoelde ik, dat ik er zelf ook niet klaar voor ben gezien er nog meer kleintjes rondlopen… en die hebben toch echt voorrang om die speeldates. Ik durf te wedden dat onze kinderen in dit geval bijvoorbeeld die dus voorlopig niet/weinig buitenshuis spelen… net zo goed gesocialiseerd zullen zijn als die dagelijks elders spelen… meen goede basis komt vanuit huis, niet bij een ander…
Jup het begint vanuit huis, maar wordt zeker verder gevormd door de omgeving. Ik denk dat 99% van de ouders hun kinderen meegeeft dat ze bij een ander moeten luisteren, sowieso luisteren naar volwassenen. Maar niet 99% van de kinderen zal dat altijd toepassen.
Je weet niet wat die ouders doen en wat er met het kind is…dat maakt het erg lastig. Misschien doen die ouders hun stinkende best, maar ‘werkt’ het niet of niet zodra er niet HEEL veel structuur, sturing en controle is. Ik zou op basis van de een speelafspraak niet concluderen dat zij iets fout doen… Je weet ook niet hoe jouw kind bij ander is, denk ik? Of heeft hij al vaker bij een ander kind gespeeld? Dat jij hem iets mee probeert te geven garandeert echt niet dat hij dat altijd overal doet. En dan heb je het misschien/wellicht nog over een kind zonder bv. gedragsproblematiek.
onze kinderen zijn vast ook niet heilig .. En ja zijn wel eens elders geweest. Het blijven wel kinderen en boeven ook wel eens… maar zover ik weet hebben ze nog nooit een grote mond gegeven na een andere ouder of iets met opzet kapot gemaakt oid. mocht 1 van onze kinderen iets van gedragsproblemen hebben dan zouden we dat subtiel doorgeven aan de ouders waar ze kwamen en handvaten hoe te handelen oid. Ik zou te nooit en te nimmer t dan op zijn beloop laten..
In de meest ideale situatie is dat misschien ook zo, dat je dat doorgeeft incl. handvatten, de vraag is alleen of ouders die handvatten zelf altijd al weten (aangezien zij ook zeggen dat hij moeilijk/lastig is? misschien is dat trouwens al wel 'subtiel doorgeven'?) en daarnaast of je je kind wilt stigmatiseren (dat kan namelijk ook heel erg in het nadeel van het kind werken en ook van de ouders trouwens, want ook of misschien wel juist dan krijgen ouders heel vaak de 'schuld'). Heb jij toen het kind werd opgehaald of toen je het thuis bracht ter sprake gebracht hoe het ging? Zo ja, hoe reageerden de ouders toen? Zo nee, waarom niet?
Ik ben ook van eerlijkheid, moeder van 1 vriendje kwam dat haar zoon graag hier wou spelen, maar ze vond het spannend en of ik t wel oke vond want hij heeft gedragsproblemen. Zo zei ze t letterlijk ook. Ja hoor geen punt, ik red mij er wel mee. Heb amper gemerkt dat hij er was, zo'n heerlijk kind Ik heb zelf ook totaal geen moeite om de mindere kanten van mijn zoon te benoemen bij andere ouders, want hij kan best nukkig zijn en zich dan voor alles afsluiten. Als ze weten dat het bij hem hoort, voelen ze zich ook niet zo bezwaard als het gebeurt Open communicatie is echt fijn.
Soms weet je het ook niet van je kind, in ieder geval niet de mate van of de specifieke dingen. Daarom ben ik ook van eerlijkheid, maar ook van 'de andere kant'. Ik was altijd blij als een ouder mij na afloop vertelde hoe het was gegaan, ook als er iets minder was gegaan. Mijn dochter sloopt geen dingen en ook haar 'verbale uitingen' vallen wel mee als ze bij anderen is, maar er zijn echt wel eens situaties geweest die ik na afloop met haar heb besproken en dat kon alleen omdat de andere ouder mij vertelde hoe het was gegaan. Vandaar mijn vraag.
Ik ben ook helemaal niet moeilijk om de gebruiksaanwijzing van mijn kinderen te benoemen of te zien waar de problemen zitten. Maar ik voel me eigenlijk niet geroepen om steeds te vermelden: "ja hoor hij mag best met jullie mee, maar hij heeft ADHD en een prikkelverwerkingsstoornis" Want veel mensen hebben dan een vooroordeel of houden het bij voorbaat af. Terwijl mijn jongste 9,5 van de 10 keer een net, beleefd jongetje is die ze graag nog eens te spelen krijgen.
Mijn oudste mocht in groep 1 ook wel spelen, vind dat alleen maar leuk voor hem. Sommige kinderen hoor je niet en heb je niks mee te doen. Sommige wel, zijn brutaler of drukker dan je gewend bent. Bovenal zijn het nog kleuters die nog een hoop sociale regels moeten leren. Ik zou zeggen, relax Laat ze lekker spelen, goed voor de ontwikkeling. Natuurlijk zijn broertjes en zusjes leuk maar in de echte wereld heb je ook te doen met andere mensen dan je familie. Daarnaast vind ik dat je echt onaardig over een kind. Het kind is 5, misschien 6. Ik zou er echt verdrietig van worden als er zo over mijn kind gesprek werd. En echt, genoeg afspraakjes gehad dat ik niet kon wachten tot ze opgehaald zouden worden.
Als er lekker gespeeld ging worden… dan was er ook niets aan de hand…? Maar werkelijk vanaf binnenkomst tot weer weg, heeft hij echter niet tot weinig gespeeld maar liep hij alleen maar te zoeken naar wat ie uit kon vreten…. Nou excuses.. laat m dat lekker thuis doen. Dus ja, wat dat betreft ben ik echt wel wat negatief over desbetreffende kind ja.. maar weet ook wel dat hij er misschien niets aan kan doen… maar wel dat ik daar momenteel nog geen tijd voor heb… en daar dus op deze manier achter moest komen helaas…
Toen mijn oudste 4 was, zat mijn jongste op de psz en was ze daarna altijd moe en tegendraads, middagdutje deed ze vaak niet meer. Het was daardoor sowieso al druk en inspannend. Toen kwam een klasgenootje spelen die binnen 5 minuten een bezem uit de bergkast had gepakt en daarmee op de piano wilde gaan rammen… Ik had daar gewoon zó geen zin in. Gelukkig kreeg ik ‘m wel zo ver dat hij luisterde, maar ik moest er dus altijd bovenop zitten, het was voor mij nooit leuk en koste zoveel energie. Toen besloten op welke middagen dochter kon afspreken bij ons thuis, en de speeltijd met een half uurtje ingekort. Dat ging beter
Oh hemel, hoe verzinnen ze t! maar idd… Ik denk dat als onze oudste alleen was geweest en/of er nog 1 broertje/zusje was het ook wel beter te handlen was. Maar lopen nog 3 eigen kindjes van 3,4 / 2 en 3 maand. Dus te gek gewoon.. en helaas met eerste speeldate als niet tof ervaren. dan maar even nog wat langer uitstellen zodat ik meer tijd heb voor de speeldates.. eigen gezin gaat absoluut voor, en onze kinderen komen wat spelen/ervaren absoluut niets te kort
Snap het hoor, hier ook wel eens gehad dat ik dacht pffffffff. Maar het is andersmans kind, waar je negatief over bent. Op internet, zwart op wit geschreven. Ik vind het niet zo tof. Zou jij ook niet vinden als iemand zo over jouw kind(eren) praat toch?
Ik ben ook benieuwd of je echt benieuwd bent naar hoe anderen er in staan? Je hebt je mening gevormd en hij wordt eigenlijk alleen maar stelliger (qua hoe je je formuleert). Dan heb je toch al conclusies getrokken? Daar heb je het forum dan niet voor nodig?
Ik was vooral nieuwsgierig naar hoeveel kinderen zich zo gedragen.. of juist niet. En daar heb ik wel m’n antwoord heb gekregen.. Conclusie heb ik zeker al voor mezelf getrokken… het jongetje in kwestie heeft het alleen maar duidelijker voor mij gemaakt dat ik er gewoon nog niet aan toe ben ivm onze gezinssamenstelling. Ja ik vond het gedrag hoogstvervelend.. maar het kindje is niet alleen de reden dus dat ik er zo naar kijk…
Idd Ik bepaal waar er gespeeld word En als dat niet kan of speeldate moeilijk doet is het een gesprekje 1 op 1 en als speeldate niet wil prima dan bellen we mama
Mijn kids hebben naar de regels van het andere huishouden te spelen etc Ze hoeven niet een ander huis te ontdekken Samen spelen met vriendje dan komen ze vanzelf een keer op een slaapkamer of de tuin etc