Groep 2 leeftijd en lengte/gewicht afhankelijk of afzonderlijk?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door D83, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    M'n oudste van 20 mnd heeft de lengte en t gewicht van een gemiddelde driejarige en vroeg me af of groep 2 dan al veilig is of blijft groep 1 de veiligste manier tot hij daadwerkelijk 3-3.5 jaar is? Als m'n jongste straks met 10-12 mnd zijn stoel overneemt vroeg ik me af of ik nog n groep 1 moet halen of gelijk naar 2 kan?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De ontwikkeling van het skelet gaat bij alle kinderen even snel/langzaam.

De bekkenbotten van kinderen jonger dan 4 jaar (liever nog 4,5 jaar) zijn nog niet ontwikkeld genoeg om een klap met de heupgordel te kunnen opvangen. De botten zijn nog niet breed genoeg om de heupgordel op zijn plaats te houden bij een aanrijding. Bij een aanrijding zal de heupgordel dus omhoog schuiven, over de onderbuik, en ernstig inwendig letsel kunnen veroorzaken.

Een 2e groep 1 stoel aanschaffen is dus zeker aan te raden, zodat je beide kinderen in een stoel zitten waar ze in horen.

De jongste mag in het babystoeltje blijven tot het 13 kg. weegt of met de kruin boven de rand van de stoel uitkomt.
    De oudste mag in de groep 1 stoel blijven tot 18 kg. of tot de ogen / bovenkant oren boven de stoel uitkomen.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Helemaal duidelijk! Bedankt!

Deel Deze Pagina