Groep 2, nog huilen bij het afscheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mari83, 7 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel jammer dat je er een bepaalde visie ingooit, maar niet meer verduidelijkt in hoe dit er dan uit ziet in de praktijk.
    Je gaat duidelijk niet de discussie aan, wat ook niet hoeft, zeker niet als de toon een kant op gaat die ronduit onvriendelijk word.
    Maar ik ben oprecht benieuwd wat de verdere gedachtegang is en hoe jullie dit dan uitdragen.

JongetjeM vindt dit leuk.
  2. Lizzy2019

Lizzy2019 Niet meer actief

Volgens mij was ik duidelijk genoeg zie eerdere berichten

3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het hoeft niet hoor ;)

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik heb het idee dat je je aangevallen voelt, dat is volgens mij helemaal niet nodig. Ik ben ook wel benieuwd zonder dat ik het afkeur naar hoelang blijf je? Hoe doe je dat met je evtuele werk? Broertjes of zusjes? Doen dit nog meer ouders?

Maar idd je bent niet verplicht antwoord te geven..

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    En als je kind is 5 en leerplichtig dus kan he het niet mee naar huisnemen wat doe je dan?

Mijn kinderen hebben gelukkig nog nooit gehuild dus misschien makkelijk praten

Maar vaak huilen ze zonder goede reden en weten ze dat ze met huilen hun zin krijgen als mama ze zo zielig vind dus blijven ze huilen..

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    En de andere kinderen dan? Daar tegenover is dat niet eerlijk die ouders geven een kus en gaan weg maar moeder van pietje blijft 3 kwartier hangen.... Vind dat de leiding daar wat van had moeten zeggen

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, lijkt me voor de groep heel onrustig.
    Hier bij de psz was dan het advies om 5 minuutjes later te brengen (andere ouders waren dan al weg) en gewoon zelf meteen ook te gaan (dus kus en daaag), dat was zóveel rustiger en resulteerde vaak in helemaal geen huilend kindje meer.

tuc en Anna009 vinden dit leuk.
  8. Lizzy2019

daar maar ik mij niet druk om
    Mijn kind gaat naar school

En nee ik voel mij niet aangevallen

Ook als ze leerplichtig zijn kunnen dingen anders aangepakt worden

Elk kindje is anders

9. Lizzy2019

Wij kiezen bewust voor een school die mee gaand is
    Anders werd het thuisonderwijs

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Mijn kind gaat ook naar school als jij elke x 1 uur bij je kind blijft hangen en je kind zat bij mijn kind in de klas dan had ik daar ook zeker wat van gezegd
    Daar maak ik mij namelijk ook niet druk om:rolleyes:

Elk kind is anders maar elke school heeft regels
    Er zijn altijd ouders die denken dat ze een uitzondering zijn... vreselijk en sneu voor de kinderen

11. Lizzy2019

Ik denk precies het zelfde
    Je moet er altijd een zeurkous tussen hebben ;)

Ieder kind is
    Tja je hebt er altijd 1 zeur ouder tussen zitten
    Ben blij dat onze school heel meedenkend is ;)

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.161
    113
    Home
    Ik vind dat geen zeurkousen maar iets anders :|
    Fijn dat de school zo meedenkend is kan je echt trots op zijn ;) succes in de toekomst :|

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Je realiseert je volgens mij niet dat je het daarmee juist zooo moeilijk maakt voor je kind. Nu maar ook zeker in de toekomst. Echt stap uit die bubbel en leer je kind zich staande te houden buiten die bubbel juist in deze fase waarin je als ouder nog een stuk kunt begeleiden en veiligheid kunt bieden. Dat doe je niet door ze in jouw bubbel te houden en ze totaal niet voor te bereiden op het functioneren in de maatschappij wat volgens mij toch het doel is van je opvoeding. Wat moet de wereld groot, eng en onvoorspelbaar zijn wanneer je niet in stapjes geleerd hebt deze wereld zelfstandig te betreden waarbij je terug kon vallen op je ouders maar ook het vertrouwen kreeg dat je dingen zelf kon en het niet erg was dat het eens fout ging of moeilijk was. En dat emoties er gewoon mochten zijn, ook verdriet omdat je leerde dat je daarin gesteund werd door je ouders maar ook door anderen in je omgeving.

Paardenbloem en Saskia1984 vinden dit leuk.
  14. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Euh ja dat is dus wat we na anderhalve week hebben gedaan..

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Iets met een zekere juf Ank en curlingouders schiet door mijn hoofd.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn dochter had het vorig jaar heel erg.
    Wat hielp was duidelijke afspraken maken. Samen de klas, ze moest zelf kiezen ze ze wilde doen. Wanneer de bel ging moest ik toch echt weg. Een kus, knuffel en zwaaien bij het raam.

Groep 2 was in het begin toch eventjes spannend. Ook geen raam meer om bij te zwaaien (zit aan de achterkant en daar kom ik niet langs) dus toen werd het de deur van het klaslokaal.
    Sinds een aantal weken hebben ze hun namen al op tafel liggen 's ochtends. Ze werken in een vast groepje, elke ochtend iets anders. Ene keer kleuren, dan weer met Lego of puzzelen. Werkt geweldig. Dochter weet waar ze aan toe is (dat werkje ga ik doen aan die tafel) en dat vindt ze prettig. Ze heeft gelijk iets om zich op te focussen.
    Ik krijg nu vluchtig een kus en een halve knuffel en ze kijkt niet eens meer om wanneer ik de klas uitloop.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat verschilt volgens mij enorm per juf.
    Dus als je kindje volgend jaar een juf krijgt die vindt dat jij best weg kan gaan en zij jouw kind troost, dan haal je haar van school?
    Zo werkt het toch niet hoor, thuisonderwijs in NL is niet zo simpel als het lijkt.

18. Lizzy2019

Dit is uitgebreid besproken ;)

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Nou dat dus....

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid